Nordnet Sverige

Hög aktivitet i augusti hos Nordnet

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2008 11:04 CEST

Aktiviteten hos Nordnets kunder minskade med 9 procent i augusti jämfört med augusti 2007. Under månaden gjordes 830 217 avslut i aktier, warranter och optioner bland Nordnets kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Luxemburg. Det motsvarar 39 534 avslut per börsdag.

"Våra kunder har varit mycket aktiva under sommaren och den höga aktiviteten har fortsatt även i augusti", säger Carl-Viggo Östlund, VD på Nordnet.

Trots att det totala antalet avslut minskade i augusti 2008 jämfört med samma period förra året har antalet avslut per dag ökat. Antalet avslut per dag ökade med 28 procent jämfört med motsvarande period förra året.

"Det har varit turbulent marknadsklimat under månaden på samtliga av våra marknader vilket har gjort att många kunder har sett över sitt sparande", säger Carl-Viggo Östlund.

Nordnet

823 427

837 996

916 015

Tabell: Nordnets totala antal avslut på samtliga börser och marknader för samtliga kunder. Källa: Nordnet

Snitt per börsdag

Augusti 2007

31 080

23

Tabell: Genomsnittligt antal avslut per dag. Genomsnitt per dag är beräknat som totalt antal avslut dividerat med det antal handelsdagar då de svenska, norska, danska, finska eller tyska börserna var öppna. Källa: Nordnet

För mer information kontakta:
Carl-Viggo Östlund, VD, +46 8-506330 30, +46 70 609 58 81,

carl-viggo.ostlund@nordnet.se

The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companieswithin share trading, mutual fund investmentsand pensionsavings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with about 215,000accounts in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnet.fi, www.nordnetbank.de and www.nordnet.lu.