Info Härnösand

Höga Kusten går ut i sociala medier

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2009 07:00 CEST

Ett fullskaleprojekt startas idag med Höga Kusten som arbetsfält. Alltid Marknadsbyrå startar en blogg via adressen www.hogakustenbloggen.se

- Ska bli spännande att se vad det här kan tillföra till Höga Kustenområdet. Härnösand är nya i samarbetet och det är anledningen till att vi vill hjälpa till och bidra med koppla en av Sveriges starkaste varumärken till vår hemstad,  säger Kenneth Zetterlund Projekltledare och vd, Alltid Marknadsbyrå. Våra kanaler är Wordpress, Facebook och Twitter. Allt kommer att korskopplas och spridas genom alla nätverk. Nu tar vi Höga Kusten in i den digitala åldern.

Linda Saltin heter vår bloggreporter som kommer att åka omkring från Häggdånger upp till Skeppsmalen och fånga upp stämningar, aktiviteter, turister, konstnärer mm . Bilderna och reportagen kommer att vara många. Som teknisk support och coach kommer Göran Sjögren, Processkonsulter, att bistå.

- Ett jättebra initiativ som är helt i vår linje för att bredda vårt varumärke Höga Kusten genom att synas i moderna medier. Det är nya tider och vi har så mycket vi vill visa, säger Maria Lundkvist, destinationsutvecklare på Länsstyrelsen, Destinationsprojektet Höga Kusten. Självklart att vi vill synas tillsammans med det här projektet. Turismen omsätter 1,2 miljarder kronor i Höga Kusten, Vilket bidrar till 840 årsanställningar i Härnösand, Kramfors och Örnsköldsvik. Enligt den senaste TEM-undersökningen (Turistekonomisk mätning).

Finansieringen sker via annonser och logotypexponering. Medverkande är Alltid Marknadsbyrå, Destinationsprojektet Höga Kusten (Ett EU-projekt där Länstyrelsen Västernorrland är projektägare tillsammans med Härnösands-, Kramfors- och Örnsköldsviks kommun), Västernorrlandsfonden, Telia, Bilbolaget, Hemab och Processkonsulter.

Kontaktpersoner:

Kenneth Zetterlund vd, Alltid Marknadsbyrå. Tel 070-679 75 29. z@alltid.net

Maria Lundkvist, Destinationsutveckare Länsstyrelsen. Tel 073-275 16 09. maria.lundkvist@lansstyrelsen.se