Babyfrog.se

Högkvalitativa solglasögon för barn och bebisar | Babyfrog.se

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2013 14:00 CEST

Medvetenheten om att man ska skydda huden är stor. Men ögonen glöms bort! Stark sol kan skada våra ögon och självklart är barnen de mest känsliga! Kietla Solglasögon ger bästa möjliga UV-skydd, med kategori 4-linser enligt europeisk standard. Båge och linser är okrossbara och helt och hållet återvinningsbara! De har suverän passform med stor hänsyn tagen till barnets speciella ansikts- och huvudform. Utmärkta för såväl solsemestern och skidresan som för vår svenska sommar!

100% UV-filter
Kategori 4-linser enligt europeisk standard, vilket innebär att den ger maximalt UV-skydd. Linshöjd > 30mm för att ge bästa möjliga skydd för ögat.

Mjuk och lätt båge
En mjuk och lätt båge som inte trycker mot barnets ömtåliga hud vid näsa, öron och tinning.

Okrossbar
Bågarna är gjorda av materialet Elastomer, en kvalitet som är böjbar i alla riktningar och garanterat omöjlig att krossa. Anti-scratch linser av polykarbonat som tål tuff hantering och är lika okrossbar som bågarna. Materialet i bågarna är helt BPA-fritt.

Säkerhet
Båge i ett stycke, inga skruvar. Därmed finns det inga lösa delar som barnet i misstag kan få i sig och ingen risk för att barnet skall kunna klämma sig på bågens karmar.

100% återvinningsbar
Glasögonen är i sin helhet återvinningsbara. Glasögonpåsen som medföljer är gjord i organisk bomull.

Vändbar båge (gäller minsta storleken 0-18 månader)
Det nyfödda barnets näsa är outvecklad, och därför är det ofta svårt att få ett par traditionella glasögon att sitta bra på nyfödda barn. Dessa glasögon gör det! Då barnets näsa har blivit kraftigare (ca 9 månaders ålder) vänder man bågen upp och ned!

249 kr hos Babyfrog.se

Se alla glasögon här >>

Babyfrog.se erbjuder ett stort unikt sortiment av kvalitetsprodukter till små barn och föräldrar, snabba leveranser, trygga betalsätt och en härlig shoppingupplevelse. I vår barnbutik hittar du barnrumsinredning, leksaker, väggdekor och barntapeter, barnkläder, babykläder, doppresenter och kalaspresenter, skötväskor och en mängd praktiska produkter till små barn, gravida och föräldrar. Alla produkter är speciellt utvalda för sin design, kvalitet och funktion.

Babyfrog.se ägs och drivs av Dina butiker Sverige AB som är ett privatägt bolag. Vi har flerårig erfarenhet av att driva butiker på nätet. Vi strävar efter att samla det bästa av det mesta och skapar ett eget unikt sortiment med hög kvalitet.

Välkommen till Babyfrog.se ››