Position Scandinavia Jönköping/Nässjö

Höglands logistik expanderar med kraft

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 11:54 CEST

Snabbväxande Höglands Logistik

gör betydande satsning i Nässjö

Höglands Logistik har utvecklats mycket positivt även under finanskrisen. Nu satsar företaget på moderna lagerlokaler om 10 000 m2 placerade i Skandinaviens demografiska centrum på Småländska Höglandet i Nässjö. Genom ett optimalt läge för distribution för hela den Skandinaviska marknaden och norra Europa finns förutsättningar för ytterligare utveckling. 3PL-verksamheten kommer att bedrivas i ett separat bolag Höglands Logistik Center AB.

Marknaden för tredjepartslogistik växer kraftigt. Analytiker förutspår en ljus framtid för tredjepartslogistik. Nässjö är en ort med lång tradition inom transport och logistik. Här finns  kompetent och lojal arbetskraft, en engagerad kommun och en väl utvecklad infrastruktur med många framgångsrika företag och verksamheter.

-Det känns jätteroligt att ytterligare kunna utveckla vår verksamhet på detta sätt, säger Henrik Almström som äger och driver Höglands Logistik. Behovet för 3PL finns och bara ökar. Vi hoppas ju att våra nuvarande kunder ger oss fortsatt förtroende och att vi även kan knyta nya kontakter som genererar nytt kundunderlag även i framtiden. Det är ju endast på sättet vi utför våra tjänster som kan ge oss ytterligare relationer. Med våra goda, duktiga och lojala medarbetare kommer vi att lyckas även med detta, det är min övertygelse.

Höglands Logistik Center erbjuder ett brett utbud av logistiktjänster omfattande transporter, transportstyrning, tullhantering, lager, crossdocking, transithantering, packning, märkning, sortering, returhantering, leveransbevakning, orderhantering och kundtjänst. Den nya lokalen innebär att kunderna erbjuds optimal lagring, hantering, crossdocking samt möjligheter att effektivt få värdeskapande logistiktjänster utförda. Konkurrenskraftiga erbjudanden kombineras med personlig kontakt, snabb service, rätt kvalité, korta ledtider och punktliga leveranser.

- Vi har valt att jobba med Höglands Logistik för att företaget har en lokal förankring, raka kontaktytor, snabba besked och chaufförer som är förtrogna med våra produkter och som behandlar godset därefter säger Kjell Hjalmarsson, inköpsansvarig på LANAB Design.

-För oss är det oerhört viktigt att transporter kommer fram i rätt tid (klockslag) då vi ofta har montörer/bärarlag som står och väntar. Detta tillsammans med att priser och ett trevligt och proffsigt bemötande motsvarar våra krav har gjort att vi valt Höglands Logistik som samarbetspartner menar Stefan Fogelberg VD och marknadsansvarig på Svenska Möbler

-Satsningen känns riktigt framtidsinriktad. Att en så stabil åkeripartner nu satsar på

utökade logistiktjänster innebär att både kunder och företagen i Nässjö får ett bredare utbud. Satsningen är väsentlig för den satsning vi gör på Logistic Park

Nässjö, säger VD Claes Johansson, Nässjö Näringsliv AB.

Bildtext;

Ägaren och grundaren Henrik Almström till höger gläds över 10 000 nya kvm tillsammans med med logistikchefen Arnold Svensson och marknadsansvarige Lars Melhager. Focal-foto.