Moderaterna

Riksdagsledamot
Kent Olsson
070-200 30 73

- Det går knappast en dag utan att det uppdagas nya skandaler kring en allt mer maktfullkomlig socialdemokrati, som inte skyr några medel för att behålla sin makt. Nu senast har det avslöjats att socialdemokraterna och SSU låg bakom det lotteri som såldes med fina vinster i samband med TV4:s populära sommarserie ”Stadskampen”. Men det fick ingen veta. Så agerar bara ett parti som tror att de är ett med staten. Det är upprörande.

Det säger den moderata talesmannen i spelfrågor Kent Olsson.

- Socialdemokraterna och SSU förde så väl deltagare som artister och lottköpare bakom ljuset. Ingen fick reda på att man stödde socialdemokraterna och SSU om man köpte lotter i samband med Stadskampen. På affärsmässiga grunder säger man – vilka affärsmässiga grunder? Det handlar helt enkelt om att lura människor att stödja socialdemokraterna och SSU.

- Det senaste avslöjandet av hur socialdemokraterna och SSU agerar för att behålla makten är bara ett i raden av visad maktarrogans. Det är ett tydligt mönster som vi kan se. Vid flera tillfällen tidigare har (s)-regeringen gynnat sin egen lotteriverksamhet men stoppat andras. Jag tycker att det visar att det verkligen är dags för en ny politik som kör med öppna kort och inte smyger med sanningen.

Niclas Bengtsson
Pressekreterare, Moderata samlingspartiet