Dialogos Förlag

Högtryck. SAS och omvandlingen. Ny bok och föreläsningar

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2015 13:19 CET

Hans Sjögren, professor vid Handelshögskolan och Linköpings universitet, skärskådar bolagsstyrningen i det skandinaviska flygbolaget SAS.

SAS har länge varit en ikon för skandinaviskt näringsliv och en plats för tekniska, organisatoriska och estetiska innovationer. Men sedan 1990-talet har förutsättningarna förändrats radikalt.

Boken är en studie av vilka krav och svårigheter som följer med nationsöverskridande kommersiellt samarbete, där flera statliga och privata ägare tillsammans har att hantera utmaningarna på en omreglerad marknad. Studien visar vilka spelregler och beteenden som är avgörande för att skapa långsiktigt lönsamma samarbetsformer på nordisk bas.

Hans Sjögren presenterar boken den 9 april kl.16.00-17.30 på Handelshögskolan i Stockholm. Medverkar gör även Hans Ollongren, chefslobbyist på SAS och Hans Dalborg, f d styrelseordförande i Nordea
Mer info och anmälan på http://sse2015-hogtryck.eventbrite.com/?aff=dialogos.

Hans Sjögren föreläser också på Kungliga Myntkabinettet den 15 april kl.18.00-19.00.

Dialogos förlag - det lilla förlaget med de stora böckerna! Utgivning av facklitteratur inom områden som historia, religionshistoria, juridik, biologi, språk, mat & dryck, etnologi, samhällsfrågor med mera.