Kanal 5

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2018 13:08 CEST

Ullared – jakten på storsäljaren

Säsong 4 startar tisdag 24 april 20.00

Ullared - jakten på storsäljaren är tillbaka. I varje program möter vi uppfinnare och entreprenörer som tävlar om att få sälja just sin uppfinning i Skandinaviens största varuhus. Det blir en kavalkad av landets roligaste, mest innovativa, kreativa och oväntade uppfinningar av mer eller mindra användbar karaktär som visas upp för Gekås inköpare och testas av en expertpanel bestående av systrarna Gunnel och Maritta, allvetaren Kjell och storshoparen Åke. Slutligen väljer koncern-VD Jan ut sin favorit och som redan dagen efter kan inhandlas av Gekås shoppingsugna kunder.

Final i Superstars 2018

Säsongens vinnare koras tisdag 17 april 21.00

Det är dags för final i Superstars 2018. Medaljörerna ska koras och nu kommer vinnarstjärnorna som deltagarna samlat på sig under säsongen till användning. Den med flest stjärnor får ett övertag i den första tävlingen som består av simning och löpning. Vinnaren är klar för finalduell medan de andra två gör upp i baseboll. Finalduellen består av tre moment: hopprep, statiskt styrkeprov och hästställningen, en urgammal asiatisk variant av jägarställningen där uthålligheten sätts på prov. Efter en intensiv kamp utses vinnaren av Superstars 2018. I sjunde avsnittet, som sändes tisdag 27 mars, var Thomas Ravelli, Susanne Gunnarsson, Klara Svensson, Stefan Schwarz och Marie-Helene ”Billan” Östlund kvar i tävlingen.

Criminal Minds

Säsong 13 startar måndag 23 april 21.00

I säsongsavslutningen av tolfte säsongen (som sändes 7 februari 22.00 på Kanal 5) åkte stora delar av BAU-teamet rakt in i Mr Scratch fälla. Garcia måste rycka ut för att rädda sina vänner och kollegor och tar hjälp av den internationella insatsstyrkans Matt Simmons (Daniel Henney från Criminal Minds: Beyond Borders).

The Big Bang Theory

Tillbaka med nya avsnitt ur säsong 11 tisdag 24 april 21.00

The Big Bang Theory är tillbaka med nya avsnitt ur elfte säsongen (som sänds nu under våren i USA). Under säsongen kommer vi fortsätta följa Sheldons kamp med sin mening i tillvaron, Howard och Bernadettes väntan på andra barnet och Leonard och Pennys inträde i vuxenlivet. Lite längre fram i vår ser vi bland andra Bill Gates spela sig själv (avsnitt 1118) och som vanligt gästas säsongen till och från av Stuart (Kevin Sussman), geologen Bert (Brian Posehn), Sheldons nemesis Barry Kripke (John Ross Bowie) och Sheldons mamma Mary (Laurie Metcalf).

Discovery Networks Swedens flaggskepp Kanal 5 startade sina sändningar 1989 och har genom sin positionering som renodlad underhållningskanal skördat stora framgångar. Denna lyckade positionering har gjorts möjlig genom bl.a. inköp av populära komedi- och dramaserier, lyckad filmprogrammering, starka sporträttigheter samt en rad framgångsrika egenproduktioner. Framgångarna har framför allt givit kanalen en mycket tydlig profil både gentemot tittare och annonsörer. Kanal 5 är den kanal som svenska tittare överlägset mest förknippar med ”Roligare TV”.