Kanal 5

Höjdpunkter i Kanal 5 vecka 43-46

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2014 13:31 CEST

Tisdag 11 november 20.00 är internationella operastjärnan Malena Ernman med som gästdomare i Dessertmästarna när stjärnan likt dame Nellie Melba ska få en dessert uppkallad efter sig.

Missa inte heller nya Shondaland-serien How to get away with murder som hade premiär igår onsdagen 15 oktober 21.55 – där en mordhistoria vecklar ut sig parallellt med huvudspåret av  avsnittsunika rättsfall. Huvudpersonens make Sam Keating står i centrum av mordhistorien och spelas av Tom Verica - som också just nu jobbar som regissör för fjärde säsongen av Scandal (Scandal sänds i Kanal 11, måndagar 21.00).

Avsnitten kommer till clipsource och press.sbstv.se så snart vi får in dem.

Se också de bifogade november-seriestarterna med bland annat datum för femtonde säsongen av CSI!

Söndag 19 oktober 21.00

Brottaren Frank Andersson gästar Christine Meltzer och Johan Petersson och de andra i Partaj denna vecka. Reinfeldt tömmer kontoret och lämnar över till Löfven i Riksdagen. I Jills veranda får Jill (Christine Meltzer) besök av Alexander Bard (Gustaf Hammarsten). Vi får också vara med när Zlatan och Isaksson firar sin gemensamma födelsedag. Frank Andersson och Johan Falk medverkar i Efterlyst, Ernst lagar en mustig höstgryta, Persbrandt jobbar som clown på barnkalas och vi återser de goa gubbarna i 2 ½ Glenn som har fått en ny granne. Vi lär också känna superhjältarna i Franktastic Four där Frank Andersson och tre andra med superkrafter ska rädda världen. Lotta på bråkmakargatan har fortfarande inte flyttat hemifrån, och hon är fortfarande väldigt bråkig. I Bytt är bytt har programledaren Renee (Joanna Eriksson) och experten Karin (Christine Meltzer) Jan Björklund som veckans tävlande. Dessutom middag med Jimmie Åkesson, Captain Sweden, Överlevaren med Bear Grylls och Världsnytt.

S07E04. Gratis på Kanal 5 Play.

Vecka 43

Säsongsstart: Ellen DeGeneres Show

Måndag 20 oktober 12.05

Nya avsnitt av Ellen DeGeneres show. En blandning av kändisintervjuer, musikframträdanden och humor. Ellen dansar och delar med sig av sitt eget liv och vad hon alltid velat uppnå.
Programledare: Ellen DeGeneres. Medverkande: Adam Levine, Blake Shelton, Gwen Stefani, Pharrell Williams, Maroon 5.  Amerikansk talkshow från 2014. S12E01.

Premiär: Sveriges värsta bilförare

Måndag 20 oktober 20.00

Spänn fast bältet och håll i dig - Sveriges värsta bilförare är tillbaka! En enkel körning i stadstrafik fäller avgörandet – vilka förare ska få körkortet indraget av Adam Alsing och därmed platsa som tävlande i Sveriges värsta bilförare. De tävlande ska sedan, tillsammans med sina co-drivers, klara två utmaningar, en bromsövning och körning med vattentank.

Juryn består av körskolerektorn Jeanette Jedbäck Hindenburg, den f.d. polisen och yrkesofficeren Johan Sörbom och den kunnige motorentusiasten Patrik ”Budda” Ljungqvist. S01E01. Gratis på Kanal 5 Play.

Måndag 20 oktober 21.00

Två mordoffer hittas i en bondhåla ute i obygden i West Virginia. BAU-teamet upptäcker en sedan länge pågående fejd mellan två familjer och utreder vilken familj som kan vara ansvarig för dödsfallen. S09E20. Kanal 5 Play Premium.

Måndag 20 oktober 21.55

Amaros vårdslöshet gör att han åter blir föremål för en internutredning och han har inget annat val än att ta konsekvenserna. Hans yrkesliv och privatliv står på spel och han vänder sig till sin vän John Munch för råd. En annons på nätet leder till våldtäkt och rån på flera manliga turister, och en av de misstänkta har en överraskande koppling till Benson som kan förändra hennes liv för alltid. S15E24. Nästa vecka startar nya, sextonde säsongen av Law & Order: SVU, som startade i USA 24 september.

Tisdag 21 oktober 20.00

Nötter och konsten att göra om sin favoriträtt till en dessert ska avgöra vilka som går vidare. Alla tävlande får varsin nöt att arbeta med som huvudingrediens i snabbutmaningen. Den som lyckas bäst vinner immunitet inför den stora utslagstävlingen. Där ska de tio göra om sin favoritvarmrätt till en dessert. Det blir både ankleverglassar och dessertkroppkakor när de tävlande sätts på hårda prov. Den som lyckas sämst måste lämna programmet. S02E04. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 21 oktober 21.00

Rajs ärlighet om sitt förflutna kommer tillbaka för att straffa honom när hans flickvän Emily ger Penny kalla handen. Under tiden funderar killarna på att bli delägare i Stuarts seriebutik. S08E04. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 21 oktober 21.30

Alvin tillbringar allt mer tid med sin nyfunna familj och det gör att humöret flammar mellan honom och Bonnie medan Christy försöker hålla sig neutral. Violet övertalas att gå på sin studentbal men får en överraskning. S01E21. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 21 oktober 21.55

Mike lär sig en läxa när hans bil går sönder och han tvingas fatta beslut om ifall han ska ta emot ett lån av Carl för att fixa det. S04E18.

The Middle

Tisdag 21 oktober 22.25

Frankie vädjar till den elaka och orubbliga Rita Glössner att ta ner sina vindspel, vars ljud gör Heck-familjen galen. Istället för att klaga på en kringeltillverkare åtar sig Brick att komma på en ny kringelprodukt åt företaget. Sue informerar familjen om att hon och Darrin dejtar igen.
Gästskådespelare: Brooke Shields. S05E19.

Onsdag 22 oktober 20.00

I veckans avsnitt av Arga Snickaren möter vi Sofie och Andreas som bor tillsammans med sin dotter Michel i en liten stuga i Österhaninge. Både Sofie och Andreas är utbildade hantverkare, men trots det är huset ett inferno av ofärdiga projekt. För några år sedan grävde Andreas en jättegrop i trädgården inför en eventuell utbyggnad, men grävandet resulterade enbart i att Andreas rev ner en telefonledning så att skorstenen rasade. Det mest akuta i dagsläget är att familjen måste få sitt avlopp godkänt, men eftersom pengarna tagit slut ser det dystert ut. Det blir ett solklart fall för Arga Snickaren. S12E02. Gratis på Kanal 5 Play.

Onsdag 22 oktober 21.00

Owen vill att Callie ska hjälpa till med veteransjukhuset och Jo blir sotis på Alex och Merediths vänskap. Maggie fortsätter att anförtro sig åt Richard. Gästskådespelare Geena Davis.  S11E03. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Onsdag 22 oktober 21.55

Annalise Keating tar in en ny klient – miljonären Max St Vincent som är huvudmisstänkt för det brutala mordet på hans hustru. Studenternas utmaning blir att försöka bevisa hans oskuld, oavsett vad sanningen visar. Misstankarna om Sams inblandning i Lilas försvinnande ställer till det mellan makarna Keating och det blir uppenbart att Wes har egna hemligheter. Sänds 2 oktober i USA. S01E02. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Säsongsavslutning: Böda camping

Torsdag 23 oktober 20.00

Sommaren börjar lida mot sitt slut på Böda. Då passar man på att fira 20-årsjubileum med stor fest för alla campare. Det blir fyrverkerier, allsång och dragkamp mellan nord och syd. Vi möter bland andra campingmormor Gurli som kommer på jubileumsfesten, liksom MC-knuttarna Bettan, Pernilla och Steffe. Christer "Mangoraja" summerar sommaren och Bertil Långliggaren Blom som har hittat en mystisk sten som ställer till elände och fembarnsfamiljen Östlund ska försöka packa ihop och åka hem. S04E08. Gratis på Kanal 5 Play.

Säsongsavslutning: Arga restaurangen

Torsdag 23 oktober 21.00

I finalavsnittet av Arga Restaurangen blir det fullt upp när ett gäng italienar stormar in och tar över i restaurangen. Det blir känslosamt när deltagarnas föräldrar kommer på besök och så får vi veta vem Anders har valt ut för att bli restaurangens chef. S01E08. Gratis på Kanal 5 Play.

Torsdag 23 oktober 22.00

Don erbjuder sig att skicka ett meddelande från Barbie till Julia inne i kupolen, men en mystisk hacker avslöjar snart att Don har en baktanke. Inne i kupolen misstänker nya sheriffen Big Jim att någon i stan vill hämnas på honom. S02E08. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Film: Hall Pass

Lördag 25 oktober 21.30

Rick och Fred har båda varit gifta i många år och börjar känna sig rastlösa. Det får deras fruar att komma upp med ett annorlunda förslag. De ska alla leva som singlar i en vecka då de får göra precis vad de vill. Det dröjer inte länge förrän Rick och Fred att inser att deras förväntningar på singellivet inte överensstämmer med verkligheten. Dessutom oroar de sig över att deras fruar har samma frihet.
Skådespelare: Owen Wilson, Jenna Fischer, Jason Sudeikis, Christina Applegate. Regi: Peter Farrelly, Bobby Farrelly. Amerikansk romantisk komedifilm från 2011. Originaltitel: Hall Pass.

Söndag 26 oktober 21.00

Mer information kommer snart. S07E05. Gratis på Kanal 5 Play.

Söndag 26 oktober 22.00

Den här veckan åker Jocke och Pedda hem till Mark Levengood i Här är din faktura. Till Marks stora förtvivlan får han en luftig skrivarlya ovanpå en antik stuga. Nicke och Kimpa sitter på kåken men gör allt för att visa gott uppförande, Nicke går till och med till fängelsepsykologen. I Dobbens arkiv får vi se ett klipp från när Double Lipzz uppträdde i Sommarkrysset i somras. Killarnas chef, Peter Settman, lanserar en ny glasskollektion och tar givetvis hjälp av Café Bärs. S04E02. Gratis på Kanal 5 Play.

Vecka 44

Måndag 27 oktober 20.00

Denna vecka ska de usla bilförarna få öva på den svåra konsten att ta sig ut från en stormarknadsparkering, precisionskörning på vippbräda och även en hinderbana. S01E02. Gratis på Kanal 5 Play.

Måndag 27 oktober 21.00

En rad riktade kidnappningar inträffar nära Memphis och BAU-teamet letar efter en gemensam nämnare hos offren och ett motiv som kan leda till gärningsmannen. Samtidigt är Savannah missnöjd med att Morgan reser så mycket i jobbet.
S09E21. Kanal 5 Play Premium.

Ny säsong: Law & Order: Special Victims Unit

Måndag 27 oktober 21.55

Benson jonglerar arbete och sin nya roll som fostermor till bebisen Noah Porter. Amaro arresterar en minderårig prostituerad med kopplingar till Noahs mamma Ellie som blev mördad. Amaros undercover-arbete sätter igång en kedja av händelser som försätter alla inblandade i fara.
S16E01. Sextonde säsongen startade 24 september i USA.

Tisdag 28 oktober 20.00

De tävlande får välja ingredienser åt varandra i snabbutmaningen, till mångas stora förtret. Sen kommer den mest beryktade av alla utslagstävlingar - stafetten. Stressnivåerna når nya höjder när de ska göra en dessertbuffé med Halloweentema. Tre tävlande i varje lag, bara en får vara inne åt gången, och de får inte prata med varandra. Den som lyckas sämst måste lämna programmet. S02E05. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 28 oktober 21.00

Amy, Penny och Bernadette åker till Las Vegas och killarna åker på fysikretreat. Under tiden försöker killarna uppfinna något coolt men kommer bara på nya sätt att förhala. S08E05. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 28 oktober 21.30

Christy och Bonnie måste ta Alvin till akuten och måste dessutom hjälpa till när Violet ska föda barn. Christy försöker hantera att Bonnie kanske fortfarande har känslor för Alvin. S01E22. Gratis på Kanal 5 Play. Nästa vecka startar nya, andra säsongen av Mom som startar i USA 30 oktober.

Tisdag 28 oktober 21.55

Mike och Carl arresterar Mollys litterära hjälte, JC Small, för rattfylleri, och det är ett hårt slag för Molly. S04E19.

Onsdag 29 oktober 20.00

I veckans avsnitt av Arga Snickaren möter vi Patrik och Angelica som bor tillsammans med sina barn i ett hus utanför Norrtälje. Angelica flyttade in till Patrik för fem år sedan och nu vill de bygga ut för att få bättre plats för barnen. Dessvärre har Patrik råkat ut för en arbetsplatsolycka vilket innebär att han tar sig runt på kryckor – han har svårt att renovera och att se sina begränsningar. Angelica försöker hålla skenet upp, men paret har hamnat i ett destruktivt mönster och om de inte får hjälp kommer relationen att spricka. S12E03. Gratis på Kanal 5 Play.

Onsdag 29 oktober 21.00

Callie och Arizona försöker reda ut problemen som riskerar att förstöra deras äktenskap. På jobbet fördjupar sig Callie i ett militärprojekt och Arizona kämpar för att imponera på Dr Herman. Gästskådespelare Geena Davis. S11E04. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Onsdag 29 oktober 21.55

Annalise och hennes studenter hjälper en småbarnsmamma som anklagas av FBI för att vara inblandad i ett mord. Universitetets president ber Annalise att försvara en idrottsstjärna som kan vara inblandad i en kvinnas försvinnande. Gästskådespelare: Ana Ortiz. S01E03. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Säsongsstart: Roomservice

Torsdag 30 oktober 20.00

Roomservice är tillbaka med sin nittonde säsong och i höstens omgång får vi följa radarparet Johnnie och Mattias samt inredare Mija Kinnning då de i ett saltstänkt sommarsverige påbörjar ett nytt projekt. De ska då ta sig an det totala helhetsgreppet genom att designa, bygga och inreda ett helt nytt hus på en naturskön plats vid havet utanför Båstad. Vi är med från start när Mija sätter sig vid skissbordet för att planera och rita en villa som ska fungera för såväl den moderna familjen som det traditionella paret. Vi följer hela processen då huset byggs upp, trädgården planeras och uteplatser arrangeras. Givetvis får vi även, i varje program, se hur husets alla rum och boendeytor planeras och inreds. Huset kommer efter uppförande att säljas och eventuellt överskott kommer att skänkas till Barncancerfonden. Programmet är ett samarbete med Vattenfall och Västkustvillan. Svensk inredningsserie från 2014. S19E01. Gratis på Kanal 5 Play.

Premiär: Ska vi göra slut?

Torsdag 30 oktober 21.00

I höst ger sig Filip och Fredrik in i riktiga relationer runt om i hela landet där kärleken sinar och relationen är nära vägs ände. De lär känna par för att ge krisande relationer en knuff i rätt riktning. Det blir en resa bland tjatiga vardagar och bråkiga relationer, men också bland glädje och återfunna förälskelser. Tillsammans tar de sig hem till par där relationen knakar av vitt skilda anledningar. Samlandet av modelltåg har gått för långt, kanariefåglarna har snart tagit över huset och de där bekväma hemmabyxorna från 1989 gör ett litet fredagsnyp till en utopi. På sitt sätt tar Filip & Fredrik sig an paren och gör allt som står i deras makt för att få ett lyckligt slut på historien. S01E01. Gratis på Kanal 5 Play.

Torsdag 30 oktober 22.00

Barbies pappa Don genomför en komplicerad process för att få Barbie att överlämna ägget till honom. Samtidigt får Big Jim veta att Julia har ägget och träffar en överenskommelse med Don om att få sig själv och Junior frisläppta från kupolen. Pauline, Sam, och Lyle försöker spåra upp den röda dörren och återvända till Chester's Mill för att sona sina synder. S02E09. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Film: Ritualen

Fredag 31 oktober 22.00

Den skeptiske seminariestudenten Michael Kovak befinner sig motvilligt i exorcismskolan i Vatikanen. När han är i Rom möter han en oortodox präst, fader Lucas, som introducerar honom för den mörkare sidan av sitt öde.
Skådespelare: Anthony Hopkins, Colin O'Donoghue, Alice Braga, Ciaran Hinds, Rutger Hauer. Regi: Mikael Håfström.  Amerikansk skräckfilm från 2011. Originaltitel: Rite, The.

Familjefilm: Upp

Lördag 1 november 18.10

Carl Fredriksson är en pensionerad ballongförsäljare som bestämmer sig för att äntligen uppfylla sin dröm. Med hjälp av tusentals ballonger fastbundna på sitt hus flyger han iväg på sitt livs resa till Sydamerika. För sent upptäcker Carl att Oskar, en överenergisk 8-årig scout, befinner sig på Carls veranda. Världens mest osannolika par hamnar mitt i ett spännande äventyr i Sydamerika och möter nya vänner; Dogge, en talande hund, och Kenneth, den sällsynta fågeln som inte kan flyga.
Svenska röster: Sten Ljunggren, Henrik Dorsin, Magnus Härenstam, Nils Eklund, Andreas Rothlin Svensson, Ole Ornered, Zara Larsson, Steve Kratz, Erik Ahrnbom, Elias Eiding, Fredrik Hiller, Niklas Romson, Anita Molander. Regi: Pete Docter, Bob Peterson.
Amerikansk animerad komedifilm från 2009. Originaltitel: Up.

Film: Kick-Ass

Lördag 1 november 21.30

Behöver man mer än en mask för att vara superhjälte? Dave Lizewski har gjort det många av oss drömt om att göra: Tagit klivet från en töntig tonåring till en stenhård superhjälte. Och det är enklare än du tror. Bara på med en mask och ner i långkalsongerna och... KICK ASS!
Skådespelare: Aaron Johnson, Christopher Mintz-Plasse, Chloe Moretz, Lyndsy Fonseca, Nicolas Cage. Regi: Matthew Vaughn. Amerikansk actionkomedifilm från 2010.

Söndag 2 november 21.00

Programledaren Annika Lantz gästar Christine Meltzer och Johan Petersson och de andra i Partaj denna vecka. S07E06. Gratis på Kanal 5 Play.

Söndag 2 november 22.00

Som alla vet är den 2 november Kennedy Bakircioglüs födelsedag och grabbarna uppvaktar honom såklart personligen med tårta. Den här veckan är det annars Halloweentema med spöken i baren och halloweenpyssel. Dobben bjuder på ett klipp ur Café Knätofs (Café Bärs Dalarna) nämligen en bit ur den kommande skräckfilmen ”Ölien – i rymden kan ingen höra dig dricka” med Kalle Moraeus i en av rollerna.  I ”Här är din faktura” åker Jocke och Pedda hem till sångerskan Shirley Clamp för att renovera hennes antika båt. Men mycket hinner gå sönder innan fakturan överlämnas.Och i ”Bajenland” följer Hasse Hansson med Kerold Neuwirth, Sveriges främste legitimerade fotbollsexorsist, på ett uppdrag när han försöker rädda en stackars pojke som lockats av Djurgårdens mörka krafter. S04E03. Gratis på Kanal 5 Play.

David Blaine: Beautiful struggle

Söndag 2 november 22.30

Här avslöjas inspirationskällan bakom magikern David Blaines ökända och legendariska uthållighetskonst. Vi får veta varför han utför sina stunts, vad som driver honom, och får veta mer om hans möten med storheter som Evel Knievel och Kobe Bryant.
Medverkande: David Blaine. Amerikanskt dokumentärprogram från 2010.

Vecka 45

Måndag 3 november 20.00

Denna vecka ska de risiga förarna ta sig an tre nya övningar. Att backa med bilden är svårt, men det måste ibland göras så det ska förarna få öva på idag. Alla vägar är inte motorvägar. Ibland måste man köra på smala vägar där man måste sakta farten, ge företräde eller stanna för att släppa förbi någon annan. Det visar sig svårare än man kan tro.

Det blir också en väjningsövning där förarna tvingas prioritera – köra på en hare eller en människa (i papp)? Den som är minst sämst vinner avsnittet, och om körningen anses icke livsfarlig kan personen få sitt körkort tillbaka och får då lämna serien. Den som är sist kvar vinner den tveksamt åtråvärda titeln Sveriges värsta bilförare 2014. S01E03. Gratis på Kanal 5 Play.

Måndag 3 november 21.00

BAU-teamet misstänker att någon har en bisarr anknytning till den grekiska mytologin när de utreder en rad dödsfall orsakade av arsenikförgiftning. S09E22. Kanal 5 Play Premium.

Måndag 3 november 21.55

Basketstjärnan Shakir "The Shark" Wilkins går ut med att han ska samarbeta med en klädkollektion som ägs av miljardären Orion Bauer och hans dotter Cordelia. Men SVU ingriper när en kvinna avslöjar att hon blivit våldtagen av Wilkins, och snart träder fler kvinnor fram. S16E02.

Tisdag 4 november 20.00

Kladdkakor och favoritskådespelare. De åtta kvarvarande tävlande ska göra en modern dessert baserad på Sveriges populäraste bakverk - kladdkakan. Den som lyckas bäst vinner immunitet inför utslagstävlingen där de tävlande ska skapa en dessert till sin favoritskådespelare, inspirerad av en film som hen varit med i. Den som lyckas sämst måste lämna programmet. Juryn består av Stefano Catenacci, Magnus Johansson, Sebastien Boudet och Roy Fares. S02E06. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 4 november 21.00

Sheldon och Raj försöker testa om de skulle klara av en mörk materia-expedition till en saltgruva genom att gå på en egen exkursion i en tunnel. Leonard och Penny bråkar om pengar och ber Howard och Bernadette om råd. S08E06. Gratis på Kanal 5 Play.

NY säsong: Mom

Tisdag 4 november 21.30

Christy fattar några mindre kloka ekonomiska beslut och Bonnie blir rasande när familjens livssituation hamnar i fara. Christy försöker hjälpa en kvinna som vill leva nyktert. S02E01. Gratis på Kanal 5 Play. Startar i USA 30 oktober.

Tisdag 4 november 21.55

Molly ser Carl smyga ut ur Victorias rum sent på natten och hon grubblar på om hon ska berätta det för Mike eller inte. S04E20.

Onsdag 5 november 20.00

I veckans avsnitt av Arga Snickaren möter vi Yohanna som bor tillsammans med sina barn i ett radhus. Yohanna köpte radhuset för åtta år sedan och började för två år sedan att renovera det med sin dåvarande sambo. Dessvärre kunde de inte slutföra någonting, och nu försöker Yohanna att återsälla det kaos som skapades. Anders hjälper Yohanna med ett nytt kök, sovrum och sovrum till barnen. S12E04. Gratis på Kanal 5 Play.

Onsdag 5 november 21.00

Owen presenterar Callie för militärsjukhuspatienter i hopp om att hon kommer att hjälpa dem. Jo blir avundsjuk på Alex och Merediths vänskap, och Maggie fortsätter att anförtro sig åt Richard. S11E05. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Onsdag 5 november 21.55

Annalise och hennes elever upptäcker en chockerande sanning när de utreder fallet Marren Trudeau, VD för en stor mäklarfirma. Wes hittar en mobiltelefon som har gömts av Rebecca och innehållet avslöjar en oroande ledtråd i mordet på Lila Stangard Gästskådespelare: Sara Paxton, Elizabeth Perkins. S01E04. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Roomservice

Torsdag 6 november 20.00

I veckans avsnitt av Roomservice inreder Johnnie, Mattias och Mija husets sovrum som ligger på övervåningen där man kan njuta av en fantastisk utsikt över havet.  Johnnie marmorerar sovrummets väggar, Mattias bygger en ljugarbänk och Mija tillverkar en egen unik gardinupphängning. Dessutom tar de sig an en anslutande takterrass som får en mysig soffgrupp och härliga växter. S19E02. Gratis på Kanal 5 Play.

Ska vi göra slut?

Torsdag 6 november 21.00

Mer information kommer snart. S01E02. Gratis på Kanal 5 Play.

Torsdag 6 november 22.00

Big Jim möter hustrun som han trodde dog nio år tidigare. Barbie återvänder och berättar för Julia och Rebecca att det finns ett sätt att fly från kupolen. När Junior får veta att Sam är tillbaka vill han ha hämnd. S02E10. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Film: Magic Mike

Lördag 8 november 21.30

Mike har ströjobb som byggarbetare och drömmer om att starta sitt eget möbeldesignföretag, men på nätterna är han den manliga strippan Magic Mike och hoppas kunna få ihop startkapitalet till egen firma. Men när han tar den nya killen, The Kid, under sina vingar tappar han fokus.
Skådespelare: Matthew McConaughey, Olivia Munn, Channing Tatum. Regi: Steven Soderbergh.
Amerikansk dramakomedifilm från 2012.

Säsongsstart: Gordon’s hotell hell

Söndag 9 november 20.00

Gordon Ramsay besöker Meson De Mesilla i New Mexico vars ägare är mer intresserad av att sjunga än att sköta anläggningen.
Efter att ha drivit restauranger i några av världens bästa hotell vet Gordon Ramsay betydelsen av att infria gästens högt ställda förväntningar. Här tar han sig an usla hotell. Det handlar om allt från smutsiga rum och mögelskadade badrum till fruktansvärd roomservice och inkompetent personal. När Gordon har avslöjat alla otäcka hemligheter sätter han hotellägarna och personalen i arbete för att styra upp och få fason på de nedgångna anläggningarna.
Programledare: Gordon Ramsay.  S02E01. Gratis på Kanal 5 Play.

Söndag 9 november 21.00

Mer information kommer snart. S07E07. Gratis på Kanal 5 Play.

Söndag 9 november 22.00

Det är Fars dag-special i Café Bärs. Killarna hjälper dig att hitta överraskande och bra presenter som alla farsor drömmer om. Pelles pappa dyker upp, 25 år efter att han försvann, och vill återförenas med sin son. Dobben bjuder på en klassisk popvideo från 80-talet där vi äntligen får veta vem Double Lipzz-Timpas pappa egentligen är. Den snygga blondinen som hittills nöjt sig med att beundra Pedda på avstånd börjar bli riktigt obehaglig och ger sig på hans flickvän Edda. S04E04. Gratis på Kanal 5 Play.

Vecka 46

Måndag 10 november 20.00

Denna vecka ska de risiga förarna ta sig an tre nya övningar. Det blir bland annat manövrera mellan bussar och den svåra konsten att sjösätta en båt, dvs, att backa med släp.  De ska också klara av att köra med distraktion - de ska ta sig runt en hinderbana med en operasångerska i baksätet. Den som är minst sämst vinner avsnittet, och om körningen anses icke livsfarlig kan personen få sitt körkort tillbaka och får då lämna serien. S01E04. Gratis på Kanal 5 Play.

Måndag 10 november 21.00

Flera prostituerade blir mördade i Texas och BAU-teamet åker dit och tar upp jakten på mördaren. Bevisen pekar på att morden har religiösa undertoner men ju längre de kommer i utredningen desto farligare blir det för dem själva. forts i nästa avsnitt. S09E23. Kanal 5 Play Premium.

Måndag 10 november 21.55

Amaro kommer till en bilkrasch och där försöker Hollywoodstjärnan Tensely Evans flirta sig ifrån att bli arresterad, men snart visar det sig att hon har värre anklagelser över sig. S16E03.

Tisdag 11 november 20.00

Riktigt storslagna desserter tar form när mezzosopranen Malena Ernman hyllas i Dessertmästarna. Peach Melba var en hyllning till den australienska sopranen Nellie Melba. Nu ska konditorerna göra en dessert till den svenska världsartisten som själv är på plats för att utse vilken som blir Dessert Malena. Dessutom ska de visa på tekniska kunskaper och göra marsipanrosor, chokladcigariller och glassägg så snabbt som möjligt i snabbutmaningen. Den som lyckas bäst vinner immunitet. S02E07. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 11 november 21.00

Amy, Bernadette och Penny beslutar sig för att att återuppleva sina studentbaler med sina respektive partners. Raj, Emily och Stuart får också vara med på ett hörn. S08E07. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 11 november 21.30

Christy försöker intala sig att allt är ok, trots att familjen är praktiskt taget hemlös. Konstigt nog är det mamma Bonnie som försöker få henne att inse fakta. S02E02. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 11 november 21.55

Mike tjatar om att Peggy ska gå till doktorn efter att hennes badkar har rasat genom taket. S04E21.

Onsdag 12 november 20.00

Mer information kommer snart. S12E05. Gratis på Kanal 5 Play.

Onsdag 12 november 21.00

Mer information kommer snart. S11E06. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Onsdag 12 november 21.55

Annalise tar sig an ett tufft fall när hon ska försvara en minderårig som skjutit sin far som är polis. Samtidigt fortsätter Annalise och Sam att bråka om hans relation med Lila. S01E05. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Roomservice

Torsdag 13 november 20.00

Johnnie, Mattias och Mija tar sig an husets "hjärta" där man skapar ett vardagsrum och matrum. Trion bygger en stor matplats med platsbyggd soffa, Mija bygger med hjälp av killarna ett matbord och Mattias bygger en vägghylla av 16 kuber. Dessutom åker Johnnie till en billackeringsfirma och Mija skapar en unik spaljé. S19E03. Gratis på Kanal 5 Play.

Ska vi göra slut?

Torsdag 13 november 21.00

Mer information kommer snart. S01E03. Gratis på Kanal 5 Play.

Torsdag 13 november 22.00

Temperaturen fortsätter att sjunka och Sam och Rebecca försöker rädda stadens invånare. Barbie och Julia hamnar i livsfara när svart is gör att deras bil kraschar. S02E11. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

EM-kval: Montenegro-Sverige

Lördag 15 november 20.00

Direktsändning Fotboll: EM-kval, Montenegro-Sverige. Följ Sveriges väg till EM i Frankrike 2016. I studion: Karin Frick och Hans Backe. Reporter: Nora Henriksson. Kommentatorer: Niklas Jarelind och Anders Svensson. Fotboll: EM-kval Sverige - Ryssland. Kanal 5 Play Premium.

Söndag 16 november 21.00

Mer information kommer snart. S07E08. Gratis på Kanal 5 Play.

Söndag 16 november 22.00

I Här är din faktura åker Jocke och Pedda den här veckan hem till artisten och AIK:aren Tommy Nilsson för att bygga om ett av hans rum till en modern hemmastudio. Jocke börjar med att ta fram stora släggan.  Dobben bjuder på ett arkivklipp från 80-talet med det nyromantiska bandet Café Continental, när de i Fyllands Hörna framför sin låt ”Vickning i Västerås”. Pelles pappa dök ju upp förra veckan efter 25 års frånvaro och vill nu återförenas med Pelle. Men kan Pelle förlåta honom? Och har pappan några baktankar med att han kommit tillbaka? Det blir ett besök hos mexikanska Café Bärs där det visar sig att Pedro har stora kärleksbekymmer, ganska lika Peddas faktiskt. S04E05. Gratis på Kanal 5 Play.

SBS Discovery TV:s flaggskepp Kanal 5 startade sina sändningar 1989 och har genom sin positionering som renodlad underhållningskanal skördat stora framgångar. Denna lyckade positionering har gjorts möjlig genom bl.a. inköp av populära komedi- och dramaserier, lyckad filmprogrammering, starka sporträttigheter samt en rad framgångsrika egenproduktioner. Framgångarna har framför allt givit kanalen en mycket tydlig profil både gentemot tittare och annonsörer. Kanal 5 är den kanal som svenska tittare överlägset mest förknippar med ”Roligare TV”..