Kanal 5

Höjdpunkter i Kanal 5 vecka 46-50

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2014 16:16 CET

Tisdag 25 november 21.00 blir det förhandsvisning av komediserien Black-ish med bla Laurence Fishburne som till våren kommer att ta plats i Kanal 5:s sitcomtisdag. Därav gör The Big Bang Theory och Mom en veckas paus.

Julen närmar sig med raska steg och i veckorna framöver blir det en del säsongsavslutningar och vinteruppehåll. Men också några säsongsstarter – torsdag 4 december startar andra säsongen av Resurrection 22.00.

Nästa vecka kommer ”Julens tv” att skickas ut. Undrar du något redan nu kan du maila emilia.zettergren@sbsdiscovery.se

Söndag 9 november 21.00

Oscar Zia gästar Christine Meltzer och Johan Petersson och de andra i Partaj denna vecka. Reinfeldts desperation växer och han besöker nu Anders Borg för att få hjälp att hitta tillbaka. I Fett & Etikett försöker Kalle Zachari Wahlström träna upp Göran Persson. Vi hälsar på kändisbarnvakten Carl Bildt och Ernst firar fars dag och tipsar om lämpliga presenter. I Twilight är det stor kamp mellan Team Zia och Team Saucedo – vem ska vinna Mollys hjärta? I Minnenas television visas Här är ditt liv med Lasse Holmqvist (Johan Petersson) där vi träffar bland andra Lena Nyman (Christine Meltzer, Per Oscarsson (Christian Åkesson) och Ernst Hugo Järegård (Anders Mårtensson). Putin spelar sällskapsspel, vi följer väktarnas arbete ombord på spårvagnarna i Norrköping och hos 2 ½  Glenn fyller Hysén år och det ska firas med trollkarl och familjebesök. Dessutom Captain Sweden, Vanliga människors ombudsman och Christoffer Robin har slutat ta sina tabletter. S07E07. Gratis på Kanal 5 Play.

Vecka 46

Måndag 10 november 20.00

Denna vecka ska de risiga förarna ta sig an tre nya övningar. Det blir bland annat manövrera mellan bussar och den svåra konsten att sjösätta en båt, dvs, att backa med släp.  De ska också klara av att köra med distraktion - de ska ta sig runt en hinderbana med en operasångerska i baksätet. Den som är minst sämst vinner avsnittet, och om körningen anses icke livsfarlig kan personen få sitt körkort tillbaka och får då lämna serien. S01E04. Gratis på Kanal 5 Play.

Criminal Minds

Måndag 10 november 21.00

Flera prostituerade blir mördade i Texas och BAU-teamet åker dit och tar upp jakten på mördaren. Bevisen pekar på att morden har religiösa undertoner men ju längre de kommer i utredningen desto farligare blir det för dem själva. forts i nästa avsnitt. S09E23. Kanal 5 Play Premium.

Måndag 10 november 21.55

Amaro kommer till en bilkrasch och där försöker Hollywoodstjärnan Tensely Evans flirta sig ifrån att bli arresterad, men snart visar det sig att hon har värre anklagelser över sig. S16E03.

Tisdag 11 november 20.00

Riktigt storslagna desserter tar form när mezzosopranen Malena Ernman hyllas i Dessertmästarna. Peach Melba var en hyllning till den australienska sopranen Nellie Melba. Nu ska konditorerna göra en dessert till den svenska världsartisten som själv är på plats för att utse vilken som blir Dessert Malena. Dessutom ska de visa på tekniska kunskaper och göra marsipanrosor, chokladcigariller och glassägg så snabbt som möjligt i snabbutmaningen. Den som lyckas bäst vinner immunitet. S02E07. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 11 november 21.00

På sitt nya jobb har Penny en kund som blir alldeles för förtjust i henne. Till råga på eländet visar det sig att han är en medelålders version av Howard. Amy och Bernadette grälar om ifall kvinnliga forskare bör spela på sin sexualitet eller inte. S08E07. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 11 november 21.30

Christy försöker intala sig att allt är ok, trots att familjen är praktiskt taget hemlös. Konstigt nog är det mamma Bonnie som försöker få henne att inse fakta. S02E02. Gratis på Kanal 5 Play.

Mike & Molly

Tisdag 11 november 21.55

Mike tjatar om att Peggy ska gå till doktorn efter att hennes badkar har rasat genom taket. S04E21.

Onsdag 12 november 20.00

Veronica och Jimmy bor med fem barn i villa i Rönninge. För tre år sedan påbörjades renovering av köket. Jimmy kopplade ur ventilationssystem och började riva bärande väggar. Nu är pengar och ork slut och familjen vädjar desperat till Anders om hjälp. S12E05. Gratis på Kanal 5 Play.

Grey’s Anatomy

Onsdag 12 november 21.00

Owen engagerar sig i en patient som verkar ha en bakgrund i det militära. Aprils mamma kommer på besök och Derek planerar en familjemiddag. S11E06. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Onsdag 12 november 21.55

Annalise tar sig an ett tufft fall när hon ska försvara en minderårig som skjutit sin far som är polis. Samtidigt fortsätter Annalise och Sam att bråka om hans relation med Lila. S01E05. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Torsdag 13 november 20.00

Johnnie, Mattias och Mija tar sig an husets "hjärta" där man skapar ett vardagsrum och matrum. Trion bygger en stor matplats med platsbyggd soffa, Mija bygger med hjälp av killarna ett matbord och Mattias bygger en vägghylla av 16 kuber. Dessutom åker Johnnie till en billackeringsfirma och Mija skapar en unik spaljé. S19E03. Gratis på Kanal 5 Play.

Torsdag 13 november 21.00

I värmländska Kil bor Johan och Hanna och deras barn. Johan älskar sitt jobb men måste gå upp kl 05 varje morgon, vilket gör att han ofrånkomligen somnar vid nattningen varje kväll. Hanna saknar umgänget med sin man och känner sig ensam. De har tappat gnistan och vardagen har helt tagit över. S01E03. Gratis på Kanal 5 Play.

Under the dome

Torsdag 13 november 22.00

Temperaturen fortsätter att sjunka och Sam och Rebecca försöker rädda stadens invånare. Barbie och Julia hamnar i livsfara när svart is gör att deras bil kraschar. S02E11. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

EM-kval: Montenegro-Sverige

Lördag 15 november 20.00

Direktsändning Fotboll: EM-kval, Montenegro-Sverige. Följ Sveriges väg till EM i Frankrike. I studion: Karin Frick och Hans Backe. Reporter: Nora Henriksson. Kommentatorer: Niklas Jarelind och Anders Svensson. Matchen spelas i Podgorica. Kanal 5 Play Premium.

Söndag 16 november 21.00

Kristian Luuk gästar Christine Meltzer och Johan Petersson och de andra i Partaj denna vecka. S07E08. Gratis på Kanal 5 Play.

Söndag 16 november 22.00

I Här är din faktura åker Jocke och Pedda den här veckan hem till artisten och AIK:aren Tommy Nilsson för att bygga om ett av hans rum till en modern hemmastudio. Jocke börjar med att ta fram stora släggan.  Dobben bjuder på ett arkivklipp från 80-talet med det nyromantiska bandet Café Continental, när de i Fyllands Hörna framför sin låt ”Vickning i Västerås”. Pelles pappa dök ju upp förra veckan efter 25 års frånvaro och vill nu återförenas med Pelle. Men kan Pelle förlåta honom? Och har pappan några baktankar med att han kommit tillbaka? Det blir ett besök hos mexikanska Café Bärs där det visar sig att Pedro har stora kärleksbekymmer, ganska lika Peddas faktiskt. S04E05. Gratis på Kanal 5 Play.

Vecka 47

Måndag 17 november 20.00

Denna vecka ska de risiga förarna ta sig an tre nya övningar. Den ädla konsten att fickparkera sätts på prov, de  ska få lära sig att bogsera genom att bogsera sin co-driver och dessutom blir det off roadkörning där de tvingas lita på sin co-driver.

Den som är minst sämst vinner avsnittet, och om körningen anses icke livsfarlig kan personen få sitt körkort tillbaka och får då lämna serien. Den som är sist kvar vinner den tveksamt åtråvärda titeln Sveriges värsta bilförare 2014. S01E05. Gratis på Kanal 5 Play.

Säsongsavslutning: Criminal Minds

Måndag 17 november 21.00

BAU-teamet fortsätter mordutredningen i Texas, och ledtrådarna avslöjar ett nät av korruption som kan vara motivet till morden. När en teammedlems liv står på spel måste en annan medlem hantera en sorglig hemlighet från det förflutna, och Garcia kastas in i händelseförloppet för att rädda en kollega. forts från föregående avsnitt. S09E24. Kanal 5 Play Premium.

Måndag 17 november 21.55

Cykelbudet Holden Mars startar en videodagbok om sina problem med kvinnor, men pratet övergår snart till brutal handling och SVU måste stoppa honoom innan han begår ännu en våldshandling. Benson försöker balansera moderskap och karriär men den nya SVU-chefen ifrågasätter då hennes ledarskap. S16E04.

Tisdag 18 november 20.00

Exotiska frukter, suffléer och chokladfondanter sätter konditorerna på tuffa prov i dagens tävling.  Den stora utslagstävlingen handlar om frukterna som ser roliga ut men som du går förbi i mataffären: Drakfrukt, Kaktusfikon, Rambutan, Mangostan, Cherimoya, Kiwano, Pepino och Limequats. Deltagarna ska använda minst hälften av dem i sin dessert. De är dock lyckligt ovetande om att juryn kommer slänga in både en sufflé och en chokladfondant i utmaningen. Dessutom i snabbutmaningen ska de tävlande göra en dessert baserad på en grönsak. Den som lyckas bäst vinner immunitet.. S02E08. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 18 november 21.00

Amy, Bernadette och Penny beslutar sig för att att återuppleva sina studentbaler med sina respektive partners. Raj, Emily och Stuart får också vara med på ett hörn. S08E08. Gratis på Kanal 5 Play. Nästa vecka är det uppehåll för The Big Bang Theory när Kanal 5 förhandsvisar vårens nya sitcom Black-ish.

Tisdag 18 november 21.30

För att få ihop familjen igen hyr Christy och Bonnie ett hus med ett färgstarkt förflutet. Samtidigt försöker Bonnie mäkla fred mellan Christy och Alvin. S02E03. Gratis på Kanal 5 Play. Nästa vecka är det uppehåll för Mom när Kanal 5 förhandsvisar vårens nya sitcom Black-ish.

Mike & Molly

Tisdag 18 november 21.55

Molly är överlycklig över att ha blivit antagen till en prestigefull åtta veckors författarkurs, men Mike är inte nöjd med att hon ska vara borta hela sommaren. S04E22. Det här var sista avsnittet av Mike & Mollys fjärde säsong. Säsong 5 kommer längre fram.

Onsdag 19 november 20.00

I veckans avsnitt av Arga Snickaren möter vi Lisa och Roy som bor tillsammans med sin son Vilde i en villa i Skåne. Lisa köpte huset, som var ett renoveringsprojekt, tillsammans med sin exsambo för sex år sedan. Men när förhållandet tog slut avstannade också renoveringen. När Lisa sedan träffade Roy började arbetet med att få ordning på huset igen. Paret har ritat och satt in ett nytt kök som de tycker har blivit för stor, sovrum är fullt av farlig el och badrummet är skadat av svartmögel. Paret startar hela tiden nya projekt, men har inte orken att slutföra dem utan ägnar all ledig tid åt sina fritidsintressen. Det blir ett solklart fall för Anders. S12E06. Gratis på Kanal 5 Play.

Grey’s Anatomy

Onsdag 19 november 21.00

Hemligheter från Amelias förflutna skapar problem för henne på sjukhuset. Arizona tvingas fatta ett beslut i Dr Hermans frånvaro och Jo klarar av sin första operation på egen hand. S11E07. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Onsdag 19 november 21.55

Ett fall blir personligt för Annalise och teamet när klienten är en man som dömdes till döden av Ashers pappa. Wes är fortfarande arg på Annalise för att hon döljer information om Lilas fall. I tillbakablickar får vi se var Asher var på mordnatten. S01E06. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Torsdag 20 november 20.00

Halvvägs in i husbygget och Johnnie, Mattias och Mija tar sig an resterande övervåning - övre hall med tillhörande badrum och terrass. Johnnie ska förvandla badrummets ytterväggar och dörrar till ett guldeldorado. Mattias ska bygga ett multifunktionellt valnötsbord som ska fungera som sminkbord och praktiskt förvaring. Mija förser yogaterassen med en rostig konstinstallation som garanterat får grannarna att stanna till. Utöver detta kommer husets trappa på plats. S19E04. Gratis på Kanal 5 Play.

Torsdag 20 november 21.00

Camilla och Nigel har tre barn och har nyligen flyttat hem till Sverige efter tio år i USA. Relationen knakar rejält i fogarna och de har slutat prata med varandra. S01E04. Gratis på Kanal 5 Play.

Under the dome

Torsdag 20 november 22.00

Kupolen hotar att krossa invånarna i Chester's Mill. Rebecca vänder sig till vetenskapen för ett svar medan Julia förlitar sig på sin tro. Big Jim försonas med Pauline och försöker hjälpa henne att få en vision om ett sätt att rädda Melanie. S02E12. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Film: Wrath of the titans

Fredag 21 november 22.00

Försvagade av människans brist på tilltro får gudarna allt svårare att stå emot titanerna. När titanernas ledare Kronos allierar sig med Hades finns inte längre något hopp om fred och det faller på Perseus att leda gudarna i ett sista slag där allt står på spel.
Skådespelare: Sam Worthington, Liam Neeson, Rosamund Pike, Ralph Fiennes. Regi: Jonathan Liebesman. Amerikansk actionäventyrfilm från 2012.

Film: Marvel’s The Avengers

Lördag 22 november 21.35

När en oväntad fiende plötsligt hotar hela jordens säkerhet måste Nick Fury, chefen för den fredsbevarande byrån S.H.I.E.L.D., rekrytera ett team som tillsammans kan rädda jorden från ett katastrofalt öde. Skådespelare: Robert Downey Jr, Chris Evans, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Stellan Skarsgård. Regi: Joss Whedon.  Amerikansk actionäventyrfilm från 2012.

Söndag 23 november 21.00

Greg Poehler gästar Christine Meltzer och Johan Petersson och de andra i Partaj denna vecka. S07E09. Gratis på Kanal 5 Play.

Söndag 23 november 22.00

Det blir stor dramatik när Peddas flickvän Edda försvinner plötsligt. Det visar sig vara Victoria Silvstedt som nu gått från ord till handling i sitt mål att vinna Peddas kärlek. Carl Jan Granqvist och hans vinkällare har den tveksamma äran att medverka i veckans ”Här är din faktura” med Jocke och Pedda. Kimpa och Nicke lanserar sitt nya öl Sweepkick och våra killar blir tvungna att provsmaka eländet. Och Dobben visar ett reportage från 80-talet, där vi får se hur Kimpa spelar in reklamfilm för föregångaren Roundkick. S04E06. Gratis på Kanal 5 Play.

Vecka 48

Måndag 24 november 20.00

De risiga förarna tar sig an tre nya övningar: De får testa att köra folkrace och även känna på exakt hur svårt det är att fokusera när de ska göra två saker samtidigt, prata i telefon och köra bil. Förarna ska också öva på att observera saker omkring sig - avsökning - genom att köra med begränsat synfält. S01E06. Gratis på Kanal 5 Play.

Säsongsstart: CSI

Måndag 24 november 21.00

När femtonde säsongen startar måste Finlay och Russell konfrontera en seriemördare från deras tid som kollegor i Seattle när en copycat-mördare dyker upp i Las Vegas. S15E01.

Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Måndag 24 november 21.55

Evie Barnes svarar på en modellannons för att kunna bekosta sina studier, men jobbet förvandlas snart till nätporr. När hennes klasskamrater upptäcker hennes dubbelliv går de över gränsen, och sen måste Evie bevisa sin oskuld trots att det inte är hon som är åtalad. S16E05.

Tisdag 25 november 20.00

Fyra sorters godis stressar deltagarna rejält i den snabba utmaningen när godbitar med smak av lakrits, choklad eller kola, frukt eller bär samt surisar ska presenteras för juryn. I veckans utslagstävling ska dessertmästarna återskapa en dessert som Magnus Johansson gjort, men utan att se den. Iförda ögonbindel får de smaka, lukta och känna sig fram till en uppfattning om desserten. Den som lyckas bäst vinner immunitet. Juryn består av Stefano Catenacci, Magnus Johansson, Sebastien Boudet och Roy Fares. S02E09. Gratis på Kanal 5 Play.

Förhandsvisning: Black-ish (dubbelavsnitt)

Tisdag 25 november 21.00 och 21.30

Precis som alla föräldrar vill Andre "Dre" och Rainbow Johnson ge sina barn det bästa. Men deras barns barndom är väldigt annorlunda än deras egen var. De inser att det kostar på att ge sina barn mer än vad de själva någonsin haft. De bor även i ett fint "vitt" område och Andre kämpar för att barnen ska behålla och vara stolta över sin svarta identitet. "Pops", Dres pappa, tar dessutom varje tillfälle i akt att uttrycka sina egna gammaldags åsikter i alla familjefrågor.

Andre "Dre" Johnson jobbar i reklamvärlden och blir befordrad. Han blir därmed företagets första afroamerikanska vice VD. Hans fru Rainbow ser fram emot hans befordran. Men under tiden gör Andre Jr ett tillkännagivande - han ska konvertera till judendomen så att han kan ha en bar mitzva, precis som alla sina vänner.

Dre erbjuder sin son Andre Jr ett allvarligt samtal man till man. Något som han snart får ångra när sonen överöser honom med en massa frågor om sex.

Skådespelare: Tracee Ellis Ross, Anthony Anderson, Yara Shahidi, Marcus Scribner, Miles Brown, Marsai Martin, Laurence Fishburne.
Amerikansk komediserie från 2014.  S01E01.

Black-ish kommer att starta ”på riktigt” i vår. The Big bang Theory och Mom är tillbaka nästa vecka.

The Middle

Tisdag 25 november 22.00

Familjen Heck kommer till Disney World för att ha roligt men motgångarna hopar sig och hotar att lägga sordin på deras resa. Skådespelare: Patricia Heaton, Neil Flynn, Eden Sher, Atticus Shaffer, Charlie McDermott.  S05E24.

Ny säsong: The Middle

Tisdag 25 november 22.25

Sue och Brick startar skolan en vecka för sent när Frankie blandar ihop datumen. Sues tandställning ska äntligen bort. Brick letar efter sin perfekta bokväska.
Amerikansk komediserie från 2014-2015. S06E01.

The Big Bang Theory och Mom är tillbaka nästa vecka. Mike & Mollys femte säsong kommer längre fram - säsongen har inte startat i USA ännu.

Onsdag 26 november 20.00

I veckans avsnitt av Arga Snickaren möter vi Therese som bor med sina två barn Max och Olivia i Västerhaninge. För tio år sedan köpte Therese sitt drömhus med tillhörande stall. Therese lever för sina hästar som har det varmare och skönare än resten av familjen. På vintrarna är det bara tio grader varmt i huset och då sover Therese med dottern Olivia och familjens hundar för att hålla värmen. Sonen Max flyr till sin styvpappa. Huset är fallfärdigt och Therese lever efter mottot att med silvertejp och förlängningssladdar fixar man allt. Det blir ett solklart fall för Anders Öfvergård. S12E07. Gratis på Kanal 5 Play.

Säsongsuppehåll: Grey’s Anatomy

Onsdag 26 november 21.00

Mer information kommer snart. S11E08. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.  Detta är höstens sista avsnitt i USA, som sänds på amerikanska ABC 20 november. Grey's Anatomy är tillbaka under våren när vi fått in nya avsnitt från USA.

Onsdag 26 november 21.55

Annalise och teamet fokuserar på Rebeccas fall, men domarens beslut tvingar Rebecca att ta saken i egna händer. Det slår gnistor mellan Laurel och Frank, och i tillbakablickar får vi veta mer om Wes och Rebeccas relation. S01E07. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Torsdag 27 november 20.00

Gästhuset. Mattias bygger två smarta våningssängar, kökshylla, samt snygg lönndörr till toaletten. Johnnie förvandlar kökshyllan till sten, målar väggarna, samt sängar och tapetserar köksdelen. Mija syr en puff samt ger köksporslinet sin egen touch. S19E05. Gratis på Kanal 5 Play.

Torsdag 27 november 21.00

Mira och Andreas bor med sina barn i Kumla. Mira är intensiv och energisk och Andreas är snäll och försiktig. Han är arbetslös och har blivit allt mer passiv och Mira tycker att han hjälper till för lite hemma. De har tappat all glöd i relationen och Mira drömmer om en lite mer spännande 50 Shades of Grey-tillvaro, något som ligger oerhört långt från Andreas personlighet.. S01E05. Gratis på Kanal 5 Play.

Säsongsavslutning: Under the dome

Torsdag 27 november 22.00

Pauline ligger döende på skolan och Barbie och Julia organiserar en desperat evakuering av stadens invånare genom den nya tunneln.
Människorna i lilla staden Chester's Mill kämpar med att lösa mysteriet med kupolen som täcker deras stad och håller dem instängda och avskärmade från resten av världen. S02E13. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium. Under the dome är förnyad för en tredje säsong, som spås starta i USA sommaren 2015.

Specialavsnitt: Resurrection a second chance

Torsdag 27 november 22.55

Sammanfattning. Inför starten av andra säsongen får vi de bästa och viktigaste delarna från första säsongen. Ett antal personer som har varit döda i många år återkommer till den lilla staden Arcadia i Missouri. Stadens invånare och de återkommandes familjer är chockade? Var har de varit? Hur kan de vara tillbaka?
Skådespelare: Frances Fisher, Omar Epps, Devin Kelley, Kurtwood Smith, Matt Craven.
Amerikansk fantasydrama från 2014. Originaltitel: Resurrection: A Second Chance. Nästa vecka startar andra säsongen av Resurrection. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Film: The Dark Knight

Fredag 28 november 22.00

Den mörke riddaren ska en gång för alla få ett slut på den organiserade brottsligheten i Gotham City. Till sin hjälp har han polischef Jim Gordon och åklagare Harvey Dent - och de visar sig vara en sällsynt bra brottsbekämpartrio. Men snart stöter de på patrull, då den genialiske mästerskurken Jokern träder in på spelplanen. Han skapar snabbt total anarki i staden och tvingar Batman farligt nära fel sida av lagen.
Skådespelare: Christian Bale, Heath Ledger, Aaron Eckhart, Michael Caine, Maggie Gyllenhaal, Gary Oldman. Regi: Christopher Nolan.  Amerikansk actiondramafilm från 2008.

Film: Toy Story 3

Lördag 29 november 17.55

Woody, Buzz Lightyear och resten av Toy Story-gänget återvänder i ett helt nytt äventyr, och denna gång får de sällskap av ännu fler leksaker. Andy har vuxit upp och förbereder sin resa till college, medan Woody, Buzz, Jessie och resten av hans trogna leksaker undrar vad som kommer hända med dem. Men på grund av ett misstag hamnar de på ett dagis och snart är de indragna i ett nytt och helvilt äventyr.
Svenska röster: Jan Mybrand, Fredrik Dolk, Anna Book, Thomas Engelbrektson, Gunnel Fred, Olli Markenros, Guy De La Berg, Stefan Frelander, Bengt Järnbladh, Leo Hallerstam, Amadeus Häggqvist Sögaard, Rickard Olsson, Malin Berghagen, Bengt Magnusson, Matti Boustedt.
Amerikansk animerad äventyrsfilm från 2010. Före filmen sänds kortfilmen Dag & natt klockan 17.45

Film: The Dark Knight rises

Lördag 29 november 21.35

Åtta år har gått sedan Batman försvann i natten, ögonblicket då han gick från att vara hjälte till jagad flykting. När två nya spelare dyker upp i Gothams undre värld tvingas han dock att återvända.
Skådespelare: Christian Bale, Tom Hardy, Anne Hathaway, Michael Caine, Gary Oldman, Morgan Freeman. Regi: Christopher Nolan.  Amerikansk actionäventyrfilm från 2012.

Söndag 30 november 21.00

Marie Serneholt gästar Christine Meltzer och Johan Petersson och de andra i Partaj denna vecka. S07E10. Gratis på Kanal 5 Play.

Söndag 30 november 22.00

Peddas flickvän Edda är nu kidnappad och hålls fången hemma hos självaste Victoria Silvstedt. Pedda tar hjälp av Nicke för att försöka befria henne. Men Victoria är beredd och tänker inte ge sig utan en fajt. I ”Här är din faktura” besöker Jocke och Pedda operasångerskan Malena Ernman och bygger om hennes förstutrapp till bastu. En lysande idé, även om hon då blir av med husets entré… I ”Peddas Superdilemma” ska Pedda försöka avgöra vem som är Hammarbys bästa fotbollsspelare genom tiderna – Billy eller Kenta Ohlsson. Beslutsångest på hög nivå. Och vad är i görningen - varför smyger chefen Settman egentligen omkring på killarnas stampub, tillsammans med olika märkliga utländska delegationer? S04E07. Gratis på Kanal 5 Play.

Vecka 49

Måndag 1 december 20.00

Fyllekörning är inget man ska testa på, men detltagarna får köra med glasögon som ger ungefär samma effekt som en fylla. De ska också öva på backslalom och att väja för plötsligt uppkomna hinder. S01E07. Gratis på Kanal 5 Play.

CSI

Måndag 1 december 21.00

CSI-teamet utreder ett rån och skottlossning med dödlig utgång i en butik som säljer marijuana för medicinskt bruk. S15E02.

Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Måndag 1 december 21.55

Bästa vännerna Perry och Mia smyger in i skogen med Mias lillasyster Zoe i släptåg. Deras sökande efter den mytomspunna Glasgowmannen leder till en rad våldsamma händelser och Zoe blir allvarligt skadad och de andra försvinner. S16E06.

Tisdag 2 december 20.00

Bröllopstårtor är lika frestande storslagna som komplicerade att göra. I veckans stora utslagstävling ska de fyra återstående konditorerna göra var sin bröllopstårta för minst 100 personer vardera. De har sex timmar på sig och inga ursäkter. Två av de tävlande har dock aldrig gjort en bröllopstårta tidigare vilket visar sig vara ett stort handikapp.

Snabbutmaningen är betydligt mindre i storlek, de ska fritt skapa en dessert – som ska serveras i ett sundaeglas. S02E10. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 2 december 21.00

Sheldon får panik när Leonard informerar honom om att han måste in på sjukhus för en operation. Samtidigt får Raj veta att hans föräldrar ska skiljas. S08E09. Gratis på Kanal 5 Play.

Tisdag 2 december 21.30

Mer information kommer snart. S02E04. Gratis på Kanal 5 Play.

Säsongsavslutning: Arga Snickaren

Onsdag 3 december 20.00

Lars bor med sina tre barn i ett trevåningshus på 190 kvm i Olofstorp. Lars började bygga med sin före detta fru men när paret gick skilda vägar avstannade bygget. Nu står Lars ensam med ett gigantiskt skal till hus utan fungerande kök eller badrum. S12E08. Gratis på Kanal 5 Play.

Dubbelavsnitt och säsongsuppehåll: How to get away with murder

Onsdag 3 december 21.00 och 21.55

Gruppen tar sig an en mamma som är åtalad för att ha dödat sin familjs barnflicka när hon var påverkad av medicin. En chockerande upptäckt görs i Lilas fall som kan förändra allt när det gäller Rebeccas och Bonnies lojalitet gentemot Annalise. S01E08. Mer information kommer snart om S01E09. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium. Detta är höstens sista avsnitt i USA, som sänds på amerikanska ABC 20 november. How to get away with murder är tillbaka under våren när vi fått in nya avsnitt från USA.

Säsongsavslutning: Roomservice

Torsdag 4 december 20.00

Hallen, toalett, tvättstuga samt trädgård. Johnnie, Mattias och Mija färdigställer det som är kvar av huset - nedre hallen, tvättstuga och sista badrummet. Mattias bygger en fiffig, snygg förvaring under trappan, Johnnie målar och lägger foliering i hallen, Mija fixar läderband till trappräcket och förvaringen under trappan. Dessutom blir Johnnie och Mattias bastuprojekt äntligen klart. Och så gör Mija tillsammans med en trädgårdsdesigner i ordning trädgården med nya träd, växter och belysning. S19E06. Gratis på Kanal 5 Play.

Torsdag 4 december 21.00

När Ida och Peter i Bollebygd träffades charmades hon av hans lekfullhet. Nu när de är gifta och har barn har Peters lekfullhet blivit ett stort irritationsmoment när han går omkring hemma i bara kallingarna och vill köra fyrhjuling. Ida har blivit nervös efter att barnen kom och vågar inte låta Peter gå ut och cykla med barnen eftersom hon är övertygad om att något hemskt kommer att hända. Hon är kontrollerande, han är spontan och relationen blir bara sämre och sämre. Och inte blir det bättre av hans samling med 40 kg porrfilm. S01E06. Gratis på Kanal 5 Play.

Säsongsstart: Resurrection

Torsdag 4 december 22.00

Agent Bellamy vaknar upp i utkanten av Arcadia och har tappat bort en vecka av sitt liv. När minnet återvänder får han en chockerande insikt. Samtidigt återvänder ännu en av ortens bortgångna.
Till den lilla staden Arcadia i Missouri återvänder ett antal invånare som varit döda i flera år. Invånarna är chockade och vet inte vad de ska tro, speciellt de anhöriga till de återvändande är förbryllade. Var har de varit? Och vad händer nu?
Skådespelare: Frances Fisher, Omar Epps, Matt Craven, Devin Kelley, Samaire Armstrong, Kurtwood Smith, Mark Hildreth, Landon Gimenez. Amerikansk fantasydramaserie från 2014. S02E01. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Premiär: Young & hungry

Fredag 5 december 18.00

En välbärgad ung entreprenör anställer den unga matbloggaren Gabi Diamond som sin personliga kock, och snart är det kokta fläsket stekt.
Skådespelare: Emily Osment, Jonathan Sadowski, Aimee Carrero.
Amerikansk komediserie från 2014. Originaltitel: Young & Hungry. S01E01.

Film: Red

Fredag 5 december 22.00

Frank Moses var en gång i tiden en av CIAs bästa agenter. Plötsligt hotas hans fridfulla tillvaro av en högteknologisk lönnmördare. För att överleva samlar han ihop sitt gamla team för att ta upp kampen med sina dödliga motståndare.
Skådespelare: Bruce Willis, Mary-Louise Parker, Morgan Freeman, Helen Mirren, Karl Urban. Regi: Robert Schwentke. Amerikansk actionkomedifilm från 2010.

Film: Harry Potter och de vises sten

Lördag 6 december 16.55

Föräldralöse Harry Potter bor hos sina elaka styvföräldrar och deras vidrige son. En helt ny värld öppnar sig för Harry när han får veta att hans föräldrar var berömda magiker och han får börja på Hogwarths Skola för Häxkonster Och Trolldom, en värld full av magi och spännande äventyr. Men Harry får också veta att hans föräldrar blev mördade och att Ondskan är ute efter honom.
Skådespelare: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Robbie Coltrane, Richard Harris, Alan Rickman. Regi: Chris Columbus. Amerikansk äventyrsfilm från 2001. Originaltitel: Harry Potter and the Sorcerer's Stone.

Film: I min vildaste fantasi

Lördag 6 december 21.35

Kirk är en helt vanlig kille som knappt tror att det är sant när den framgångsrika snyggingen Molly faller för just honom. Hans besserwisser-kompisar, hans knäppa familj och hans hemska ex-flickvän är precis lika chockade. Kirk gör allt han kan - och lite till - för att få förhållandet att fungera och visa att Molly inte är för snygg för honom.
Skådespelare: Jay Baruchel, Alice Eve, T.J. Miller. Regi: Jim Field Smith.
Amerikansk romantisk komedifilm från 2010. Originaltitel: She's Out of My League.

Söndag 7 december 21.00

Gäst: Hans Wiklund. S07E11. Gratis på Kanal 5 Play.

Säsongsavslutning: Café Bärs

Söndag 7 december 22.00

Slutet är nära - Café Bärs ska säljas till en miljardär på Aruba. Killarna bestämmer sig för att åka dit, även om ingen av dem har någon aning om var Aruba ligger, för att på något sätt rädda programmet. Väl på Aruba sänder de avsnittet bland palmer och paraplydrinkar - med relationstips, hantverkarskola, bildgåta och allt det vanliga. Men framför allt - hur ska man hitta den där miljardären? Och om man skulle lyckas med det - hur ska man kunna övertala honom att inte köpa Café Bärs? S04E08. Gratis på Kanal 5 Play.

Vecka 50

Måndag 8 december 20.00

Döda vinkeln är ett välkänt trafikfarligt fenomen. Hur det kan gå om man inte har uppsikt i döda vinkeln får de tävlande testa i praktiken i kvällens program.  De får också testa stresståligheten i en kö-övning och så ska de ta sig an sommarens stora mandomsprov – att backa med husvagn. S01E08. Gratis på Kanal 5 Play.

CSI

Måndag 8 december 21.00

Sara och Greg sätts i karantän efter att varit på en brottsplats som var förorenad med ett dödligt smittämne. S15E03. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Måndag 8 december 21.55

SVU-gruppen jobbar tillsammans med Chicagopolisen för att sätta stopp för ett barnporrnätverk. S16E07.

Tisdag 9 december 20.00

Det är semifinal i Dessertmästarna och två konditorer ska lämna tävlingen och två finalister ska vaskas fram. Tre olika chokladpraliner ska tillverkas och den som gör sämst ifrån sig åker ut redan efter första tävlingen. Sedan är det nobeldesserter som avgör vilka två som går till final. De tre tävlande ska göra var sin dessert som de skulle vilja servera på Nobelfesten.. S02E11. Gratis på Kanal 5 Play. Nästa vecka är det final i Dessertmästarna 2014.

Säsongsuppehåll: The Big Bang Theory

Tisdag 9 december 21.00

Mer information kommer snart. S08E10. Gratis på Kanal 5 Play. The Big Bang Theory går på säsongsuppehåll och kommer tillbaka i vår.

Säsongsuppehåll: Mom

Tisdag 9 december 21.30

Mer information kommer snart. S02E05. Gratis på Kanal 5 Play. Mom går på säsongsuppehåll och kommer tillbaka i vår.

Film: Twilight-sagan Eclipse

Onsdag 10 december 21.00

Seattle skakas av en serie våldsamma mord. En vampyr fortsätter sitt oupphörliga sökande efter hämnd. Samtidigt måste Bella Swan välja mellan kärleken till Edward Cullen och vänskapen med Jacob Black - medveten om att hennes val kan krossa den sköra vapenvilan mellan vampyrer och varulvar. Samtidigt väljer hon också mellan att leva vidare - och att leva för evigt.
Skådespelare: Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Billy Burke, Bryce Dallas Howard. Regi: David Slade. Amerikansk fantasydramafilm från 2010. Originaltitel: Eclipse (Twilight).

Torsdag 11 december 21.00

Jenny och Patrik bor på Ekerö och äktenskapet knakar. De håller på att renovera huset vilket den ordningsamme Patrik har kastat sig in i fullständigt och helt gått in i en värld av att göra-listor och noggrann planering. Jenny är osäker och har komplex över sin kropp vilket Fredrik försöker lösa genom att ta med henne till en tantrainstruktör. S01E07. Gratis på Kanal 5 Play.

Resurrection

Torsdag 11 december 22.00

Bellamy och sheriffen Fred får veta att någon bor i Caleb Richards gamla jaktkoja, och de fruktar att Caleb kan ha återvänt. Janine flyttar tillbaka hem i hopp om att rädda sitt äktenskap. S02E02. Förhandstitt på Kanal 5 Play Premium.

Film: Harry Potter och fången från Azkaban

Lördag 13 december 17.15

En fartfylld tur på nattbussen tar Harry till Diagonalgränd där får han reda på nyheten att fången Sirius Black har rymt och är på jakt efter honom. Den nya terminen på Hogwarts börjar och Harry och hans vänner lär sig konsten att hantera hippogriffer (hälften hästar och hälften örnar), driva tillbaka föränderliga boggartar som byter skepnad, och får resa i tiden. Men innanför skolans väggar finns en anhängare till Voldemort, och över skolan svävar de själasugande dementorerna och hotar Harry. Skådespelare: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Robbie Coltrane, Gary Oldman, Michael Gambon, Alan Rickman. Regi: Alfonso Cuarón.
Amerikansk äventyrsfilm från 2004. Originaltitel: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.

Film: New Year’s Eve

Lördag 13 december 21.30

Vi möter några par och singlar i New York på den mest magiska och romantiska av kvällar, nyårsafton. Skådespelare: Sarah Jessica Parker, Jessica Biel, Ashton Kutcher, Halle Berry, Michelle Pfeiffer, Robert DeNiro, Zac Efron. Regi: Garry Marshall.
Amerikansk romantisk komedifilm från 2011. Originaltitel: New Year's Eve.

Säsongsavslutning: Partaj

Söndag 14 december 21.00

Gäst: Carina Berg. S07E12. Gratis på Kanal 5 Play.

SBS Discovery TV:s flaggskepp Kanal 5 startade sina sändningar 1989 och har genom sin positionering som renodlad underhållningskanal skördat stora framgångar. Denna lyckade positionering har gjorts möjlig genom bl.a. inköp av populära komedi- och dramaserier, lyckad filmprogrammering, starka sporträttigheter samt en rad framgångsrika egenproduktioner. Framgångarna har framför allt givit kanalen en mycket tydlig profil både gentemot tittare och annonsörer. Kanal 5 är den kanal som svenska tittare överlägset mest förknippar med ”Roligare TV”..