Kanal 9

Höjdpunkter i Kanal 9 v 35-38

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2015 11:42 CEST

Söndag 20 september 21.00 är Person of Interest tillbaka och Finch, Shaw och Arthur Claypool lyckas fly ur Controls klor. Arthur (gästande Saul Rubinek) visar att han har skarpa ögonblick, i motsats till vad han tidigare låtit dem tro. Fusco försöker övertala Reese att komma tillbaka.

Vecka 35

Film: John Carter

Måndag 24 augusti 21.00

Efter inbördeskriget försöker sydstataren John Carter undgå att bli värvad av USA:s armé. Han blir av misstag teleporterad till planeten Mars (Barsoom) där han mot sin vilja blir indragen i en maktkamp mellan Helium och den vandrande staden Zodanga. Han träffar också den marsianska prinsessan Dejah Thoris.
Skådespelare: Taylor Kitsch, Lynn Collins, Willem Dafoe, Thomas Haden Church, Polly Walker, Samantha Morton. Regi: Andrew Stanton.
Amerikansk actionäventyrfilm från 2012.

Film: Green Lantern

Tisdag 25 augusti 21.00

Testpiloten Hal Jordan lever ett bekymmerslöst liv med snabba jaktplan och ännu snabbare relationer som främsta intressen, tills den dag han mot sin vilja rekryteras att bli en Green Lantern, en medlem i en styrka med övermänskliga krafter som ägnar sig åt att beskydda universum. Hal tvivlar på att han är rätt man för jobbet men när utomjordiska krafter hotar världen finns det bara två val: att fly eller att slåss.
Skådespelare: Ryan Reynolds, Blake Lively, Peter Sarsgaard. Regi: Martin Campbell.
Amerikansk actionäventyrfilm från 2011.

Film: Batman och Robin

Onsdag 26 augusti 21.00

Två nya brottslingar terroriserar Gotham city. Mr Freeze som tänker frysa ner hela staden och den förföriska Poison Ivy, som är till hälften kvinna och till hälften växt. Batman och Robin kämpar hårt för att försöka stoppa dem.
Skådespelare: Arnold Schwarzenegger, George Clooney, Uma Thurman, Chris O'Donnell. Regi: Joel Schumacher. Amerikansk actionfilm från 1997.

Film: Batman - återkomsten

Torsdag 27 augusti 21.00

Gotham city regeras av den obehaglige miljardären Schreck. Batman är förälskad i dennes hunsade sekreterare. Men Schreck dödar henne och hon förvandlas till Kattkvinnan, svuren fiende till Batman. Upp ur kloakerna dyker en annan fiende upp, Pingvinen och hans anhang.
Skådespelare: Michael Keaton, Danny DeVito, Michelle Pfeiffer, Christopher Walken. Regi: Tim Burton. Amerikansk actionfilm från 1992. Originaltitel: Batman Returns.

Lördag 29 augusti 20.00

En lantmätare som ska avgöra vilken sträckning den nya Ontariojärnvägen ska ha blir giftmördad. Murdoch och Higgins tar upp jakten på gärningsmannen och det visar sig att det finns flera misstänkta som har stora intressen i att järnvägen dras enligt deras önskemål. Skådespelare: Yannick Bisson, Helene Joy, Thomas Craig, Jonny Harris.
Kanadensisk kriminalserie från 2014. S08E11.

Murdoch Mysteries har uppehåll nästa vecka på grund av EM-kvalet. Serien återkommer lördag 12 september.

Söndag 30 augusti 21.00

En juvelerares död utreds och spåren leder till en tidigare okänd medlem av familjen Isles.
Amerikansk kriminalserie från 2015. S06E08. Sändes 4 augusti i USA.

Söndag 30 augusti 22.00

Det har gått tre år sedan Hannibal överlämnade sig själv till FBI och Will har sedan länge lämnat båda bakom sig. Då kontaktas han av Jack som vill att han ska spåra upp en mördare med smeknamnet Tandfén som mördar hela familjer.
Amerikansk dramathrillerserie från 2015. S03E08. Sändes 25 juli i USA.

Vecka 36

Film: Pirates of the Caribbean: Svarta Pärlans förbannelse

Måndag 31 augusti 21.00

När den unge smeden Will Turner, som är kär i guvernörens dotter Elizabeth, upptäcker att ett gäng pirater kidnappat Elizabeth, bestämmer han sig för att följa efter. Men den ende som kan hjälpa honom är piraten Jack Sparrow som försöker få tillbaka sitt fartyg. Tillsammans följer de efter skeppet Svarta Pärlan till den hemliga skattön Isla de Muerta. Men kapten Sparrow har sina egna skäl för att komma dit, och hans mål står i tvär kontrast till den brittiska flottans mål.
Skådespelare: Johnny Depp, Geoffrey Rush, Keira Knightley, Orlando Bloom. Regi: Gore Verbinski. Amerikansk actionäventyrfilm från 2003. Originaltitel: Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl.

Tillbaka: Top Gear USA

Tisdag 1 september 21.00

Bilar från Ford, Chevrolet och Dodge som har producerats för tävlingssyften presenteras.
Programledare: Adam Ferrara, Tanner Foust, Rutledge Wood.
Amerikansk motorserie från 2014. S04E11.

Tillbaka: Grand Designs Australien

Onsdag 2 september 21.00

Arkitekten Ariane Prevost tar en paus från sitt jobb att rita och designa andra människors hus för att skapa sitt eget hem, på ett mer handgripligt sätt.
S05E03.

Premiär: Diners, drive-ins and dives

Onsdag 2 september 22.10

Vi besöker programledaren Guy’s hemstad Ferndale i Kalifornien.

Programledaren Guy Fieri ger sig ut på vägarna för att besöka USA:s favoritmatställen. Det är oberoende matinrättningar av varierande storlek och kvalité. Han testar menyerna och pratar med kunder, personal och ägare.
Amerikansk mat- och reseserie från 2007. S19E01.

Premiär: Food, booze and tattoos

Onsdag 2 september 22.35

Serien följer Brett Rogers när han reser genom Sydafrika för att spåra upp de mest aptitretande matetablissemangen, de coolaste mikrobryggerierna, och de mest vågade tatuerarna.
Programledare: Brett Rogers. S01E01.

EM-kval: Holland-Island

Torsdag 3 september 20.30

Direktsändning Kval till EM i fotboll som spelas 2016 i Frankrike. Matchen spelas på Amsterdam ArenA i Amsterdam.
Originaltitel: Fotboll: EM-kval Holland - Island.

EM-kval: Tyskland-Polen

Fredag 4 september 20.30

Direktsändning Kval till EM i fotboll som spelas 2016 i Frankrike. Matchen spelas på Frankfurt Stadion i Frankfurt am Main.
Originaltitel: Fotboll: EM-kval Tyskland - Polen.

EM-kval: Spanien-Slovakien

Lördag 5 september 20.30

Direktsändning Kval till EM i fotboll som spelas 2016 i Frankrike. Matchen spelas på Nuevo Carlos Tartiere i Oviedo. Originaltitel: Fotboll: EM-kval Spanien - Slovakien.

Murdoch Mysteries har uppehåll på grund av EM-kvalmatchen. Serien återkommer nästa vecka lördag 12 september.

Söndag 6 september 21.00

Mordet på en högskolestudent utreds och fallet går i en bisarr riktning när Jane och Maura upptäcker att offret hade inte mindre än 32 flickvänner.
Amerikansk kriminalserie från 2015. S06E09. Sändes 11 augusti i USA.

Söndag 6 september 22.00

Will besöker Hannibal för att hjälpa till med utredningen av tandfé-mördaren. Samtidigt möter mördaren Francis Dolarhyde en blind medarbetare och blir mycket intresserad av henne.
Amerikansk dramathrillerserie från 2015. S03E09. Sändes 1 augusti i USA.

Vecka 37

EM-kval: Skottland-Tyskland

Måndag 7 september 20.30

Direktsändning Kval till EM i fotboll som spelas 2016 i Frankrike. Matchen spelas på Hampden Park i Glasgow.
Originaltitel: Fotboll: EM-kval Skottland - Tyskland.

Top Gear USA

Tisdag 8 september 21.00

Tanner, Adam och Rutledge träffas i Arizonas vildmark och ska köra tre av de mest tekniskt avancerade offroad-maskiner som finns. De utmanas att hitta till Grand Canyon på samma sätt som gamla tiders pionjärer, utan GPS.
Programledare: Adam Ferrara, Tanner Foust, Rutledge Wood.
Amerikansk motorserie från 2014. S04E12.

Grand Designs Australien

Onsdag 9 september 21.00

Joe Cato kan under sin trettio år långa som ingenjör ha byggt fler vägar än romarna, men för ett par år sedan bestämde han och hustrun Maura att trappa ned för att få ett lugnare liv.
Programledare: Peter Maddison.
Australiensisk dokumentärserie från 2015. Originaltitel: Grand Designs Australia. S05E04.

Diners, drive-ins and dives

Onsdag 9 september 22.10

Amerikansk mat- och reseserie från 2007. S19E02.

Film: Gran Torino

Torsdag 10 september 21.00

Walt Kowalski är en fördomsfull, bitter krigsveteran som gått i pension. Han har inte mycket till övers för sin omgivning - särskilt svårt har han för sina närmaste grannar, en invandrarfamilj från Sydostasien. Han ertappar till råga på allt grannpojken med att försöka stjäla hans käraste ägodel, en Gran Torino. Men när det visar sig att ett ligistgäng tvingat pojken till stöldförsöket tar den tjurskalliga Walt på sig att hjälpa honom och hans familj.
Skådespelare: Clint Eastwood, Ahney Her, Bee Vang, Christopher Carley, John Carroll Lynch, Scott Eastwood. Regi: Clint Eastwood.
Amerikansk dramafilm från 2008.

Lördag 12 september 20.00

En korsettmodell blir dödad av en sten som kastas genom ett fönster. Eller blir hon? Kan något annat ha dödat henne under modevisningen? Murdoch tar upp jakten på gärningsmannen.
Skådespelare: Yannick Bisson, Helene Joy, Thomas Craig, Jonny Harris.
Kanadensisk kriminalserie från 2014. S08E12.

Söndag 13 september 21.00

En hundtränare blir dödad i sitt hem och hennes prisbelönta hund blir huvudmisstänkt.
Amerikansk kriminalserie från 2015. S06E10. Sändes 18 augusti i USA.

Rizzoli & Isles går på säsongsuppehåll och är tillbaka längre fram. Nästa vecka är Person of Interest tillbaka.

Söndag 13 september 22.00

Dolarhydes relation med Reba blir starkare. Will besöker Bedelia för att lära sig mer.
Amerikansk dramathrillerserie från 2015. S03E10. Sändes 8 augusti i USA.

Vecka 38

Film: Pirates of the Caribbean – Vid världens ände

Måndag 14 september 21.00

Just när han behövs som allra mest sitter den charmige piratkaptenen Jack Sparrow fången i piraternas dödsrike. I en ohelig allians ger sig Will Turner, Elizabeth Swann och kapten Barbossa ut på en desperat räddningsaktion. Kapten Jack är den siste av de nio piratlorderna vid The Brethren Court, som måste samlas för att utkämpa ett sista slag om piraternas frihet.
Skådespelare: Johnny Depp, Keira Knightley, Bill Nighy, Geoffrey Rush, Orlando Bloom, Stellan Skarsgård. Regi: Gore Verbinski.
Amerikansk actionäventyrfilm från 2007.
Originaltitel: Pirates of the Caribbean: At World's End.

Top Gear USA

Tisdag 15 september 21.00

Grabbarna testar klassiska 80-talsbilar.
Programledare: Adam Ferrara, Tanner Foust, Rutledge Wood.
Amerikansk motorserie från 2014. S04E13.

Grand Designs Australien

Onsdag 16 september 21.00

Melbourne-läkarna Ian och Ann Howard planerar att bygga ett trevåningshus klätt i drygt 30 vattentankar som dessutom är tänkta att klara husets hela vattenbehov. Samt bevattningen till takträdgården.
Programledare: Peter Maddison.
Australiensisk dokumentärserie från 2015. Originaltitel: Grand Designs Australia. S05E05.

Diners, drive-ins and dives

Onsdag 16 september 22.10

Guy smakar på New York utanför Manhattan. I kaliforniska Eureka träffar han pizzabagaren som tagit Bronx med sig till västkusten.

Amerikansk mat- och reseserie från 2007. S19E03.

Film: U.S. Marshals

Torsdag 17 september 21.00

I Chicago arresteras Mark Roberts och sätts på ett fångtransportplan till New York. Ombord på planet finns också den federale sheriffen Samuel Gerard. Planet tvingas nödlanda och Roberts flyr. Gerard upptäcker att Roberts egentligen är Mark Sheridan, en fd CIA-agent, efterlyst för mord på två andra agenter.
Skådespelare: Tommy Lee Jones, Wesley Snipes, Robert Downey Jr. Regi: Stuart Baird. Amerikansk actionfilm från 1998. Originaltitel: U.S Marshals.

Lördag 19 september 20.00

Dr Ogden hotas till livet av en grupp oroliga och våldsamma interner, inklusive Eva Pearce, Mrs Lynd och Rose Maxwell.
Skådespelare: Yannick Bisson, Helene Joy, Thomas Craig, Jonny Harris.
Kanadensisk kriminalserie från 2014. S08E13.

Tillbaka: Person of Interest

Söndag 20 september 21.00

Finch, Shaw och Arthur Claypool lyckas fly ur Controls klor och sen visar Arthur att han kan vara mycket skarpsinnigare än man kan tro. Fusco försöker övertala Reese att komma hem.
John Reese är före detta CIA-agent som gått under jorden. Reese kontaktas av det rika datageniet Harold Finch som berättar att han på uppdrag av staten har konstruerat ett superdatasystem, "Maskinen", som samlar in och bearbetar data som ska kunna användas för att förhindra framtida terroristattacker. Systemet kan även förutspå vanliga brott. Eftersom staten endast är intresserad av att förhindra terroristattacker, har Finch själv tagit på sig uppgiften att stoppa brott men han behöver Reeses hjälp.
Skådespelare: Jim Caviezel, Taraji P. Henson, Michael Emerson, Kevin Chapman. Gästskådespelare: Saul Rubinek, Camryn Manheim.
Amerikansk actiondramaserie från 2013-2014. S03E12.

Rizzoli & Isles gick på säsongsuppehåll förra veckan och är tillbaka längre fram.

Söndag 20 september 22.00

Den stora röda draken försöker övertala Dolarhyde att ta Rita men då erbjuder Hannibal honom att ta Wills familj. Alana och Jack upptäcker Hannibals kontakt med Dolarhyde och erbjuder honom en överenskommelse.
Amerikansk dramathrillerserie från 2015. S03E11. Sändes 15 augusti i USA.

Discovery Networks Swedens Kanal 9 startade sina sändningar 2007 och riktar sig huvudsakligen till en manlig målgrupp med fascinerande, spännande och utmanande underhållning. Här samsas de största sitcom-serierna med världens mest omtalade dokumentärer och tv-dramer, attraktiv sport - och de största internationella motorprogrammen