Kanal 9

Höjdpunkter i Kanal 9 vecka 22-25

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2016 14:22 CEST

När vi går in i midsommarveckan är det dags för sommartablå på Kanal 9. Det innebär mer film, Sharknado-maraton första veckan i augusti och en rad sommardeckare: Major Crimes, Rizzoli & Isles och Unge kommissarie Morse. Andra säsongen av Unge kommissarie Morse startar 25 juni, på midsommardagen, och tredje säsongen startar 23 juli 21.00.

Sommarens höjdpunkter för alla kanaler finns bifogad – höjdpunkterna går på sommarlov och är tillbaka i mitten av augusti. Glad sommar.

Vecka 22

Film: Baksmällan del II

Måndag 30 maj 21.00

Tandläkaren Stuart ska gifta sig och tar med hela gänget till bröllopet i Thailand som brudens familj kommer ifrån. En kväll övertalas Stuart att ta en öl med grabbarna och brudens 16-åriga lillebror. Självfallet slutar kvällen i mer än en öl och dagen efter vaknar Stuart, Phil och Alan med ännu en baksmälla från helvetet. Med hjälp av gangstern Mr. Chow, en apa och diverse ledtrådar försöker de hitta Stuarts blivande svåger innan bröllopsklockorna börjar ringa.
Skådespelare: Bradley Cooper, Zach Galifianakis, Ed Helms, Justin Bartha, Mike Tyson. Regi: Todd Phillips.
Amerikansk komedifilm från 2011. Originaltitel: Hangover Part II,The.

Tisdag 31 maj 21.00

Bear tar med den tuffa Hollywood-skådisen Michelle Rodriguez till en av de tuffaste öknarna i hela Amerika, Red Deserts of Nevada, på ett fantastiskt och naturskönt äventyr.
Äventyraren Bear Grylls tar med stora berömdheter på äventyr i vildmarken där deras uthållighet och överlevnadsfärdigheter testas till det yttersta. S02E05. Amerikanskt äventyrsprogram från 2016. Dplay Premium.

Tisdag 31 maj 22.00

Cyril reser från Floridas hajtäta kust till Brasiliens Amazonas för att testa alligatorens styrka och hantera havskatten med sina bara händer .
Programledare: Cyril Chauquet.
Kanadensisk reseserie från 2015. S01E02. Dplay Premium.

Säsongsavslutning: Grand Designs New Zealand

Onsdag 1 juni 21.00

Timmerhandlaren Marty Verry och hans venezuelanska fru Morella har importerat två historiska New York-lador som kan vara de äldsta byggnaderna i Nya Zeeland. De planerar att använda dem som grund för en modernistisk bostad i utkanten av Auckland. Programledare: Chris Moller.
S01E08. Dplay Premium.

Grand Designs New Zealand går på säsongsavslutning och dessutom går Gränsbevakarna Kanada på säsongsuppehåll samma kväll.

Film: True Crime

Torsdag 2 juni 21.00

En kvinnlig journalist dör i en bilolycka och den alkoholiserade kvinnokarlen och journalisten Steve Everett får ta över hennes uppdrag att intervjua en dödsdömd fånge. Steve blir så småningom övertygad om att fången är oskyldig, men han måste bevisa det. Det blir en kamp mot tiden.
Skådespelare: Clint Eastwood, Isaiah Washington, Bernard Hill, Diane Venora, Michael McKean, Michael Jeter, Mary McCormack, Denis Leary, Francesca Eastwood, Dina Eastwood, Tom McGowan. Regi: Clint Eastwood.
Amerikansk thrillerfilm från 1999.

Lördag 4 juni 20.00

Murdoch jobbar under täckmantel när han utreder mordet på en reporter som undersökte en uppfostringsanstalt. Crabtree provar sin första bananasplit.
Skådespelare: Yannick Bisson, Helene Joy, Thomas Craig, Jonny Harris.
Kanadensisk kriminalserie från 2015. S09E15. Dplay Premium.

Säsongsavslutning: Saturday Night Live

Lördag 4 juni 23.00

Gästvärd: Fred Armisen och musik Courtney Barnett. S41E21. Dplay Premium.

Söndag 5 juni 21.00

När Hive hotar mänskligheten testas lojaliteten till det yttersta och teamet måste fatta ett slutgiltigt beslut..
Skådespelare: Clark Gregg, Ming-Na Wen, Elizabeth Henstridge, Chloe Bennet, Brett Dalton, Iain De Caestecker. Amerikansk Sci-Fi thrillerserie från 2015.
S03E19. Dplay Premium.

Söndag 5 juni 22.00

John och Hahn träffas vid Wrens kropp, och John berättar för sin tidigare partner vem Ten Commandments Killer verkligen är. S05E08.

Vecka 23

Film: Baksmällan del III

Måndag 6 juni 21.00

Efter att Alans pappa gått bort bestämmer sig hans familj och vänner för att det är dags för Alan att få behandling för sin mentala hälsa. Men på väg till kliniken kidnappas Doug av knarkkungen Marshall som kräver att "The Wolf Pack" ska hitta Mr Chow åt honom, eftersom Chow bestulit honom på en stor mängd guld.
Skådespelare: Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Ken Jeong, Justin Bartha, Melissa McCarthy. Regi: Todd Phillips.
Amerikansk komedifilm från 2013. Originaltitel: Hangover Part III, The.

Tisdag 7 juni 21.00

Äventyraren Bear Grylls tar med skådespelaren James Marsden på äventyr i hjärtat av Rattle Snake Canyon i Utah.
Äventyraren Bear Grylls tar med stora berömdheter på äventyr i vildmarken där deras uthållighet och överlevnadsfärdigheter testas till det yttersta. S02E07. Amerikanskt äventyrsprogram från 2016. Dplay Premium.

Tisdag 7 juni 22.00

Äventyraren Cyril Chauquet ska fånga en kraftfull fisk som kan bli nästan lika stor som en man - havskatten. Som bete använder han bara sina händer och fötter. Det är en av de mest extrema och farliga fiskemetoder som finns. Kanadensisk reseserie från 2015.
S01E03. Dplay Premium.

Film: Green zone

Onsdag 8 juni 21.00

Under den USA-ledda ockupationen av Bagdad 2003 sänds befälet Roy Miller och hans arméinspektörer ut för att leta massförstörelsevapen i öknen. Jakten går först ut på att hitta dödliga kemiska ämnen. Snart snubblar Miller och hans män dock över en mörkläggningsaffär som vänder upp och ner på hela uppdraget. Pressad av påtryckningar från överordnade måste Miller hitta och bearbeta både dold och falsk information i sin jakt på sanningen.
Skådespelare: Matt Damon, Jason Isaacs, Greg Kinnear, Amy Ryan. Regi: Paul Greengrass.
Amerikansk thrillerfilm från 2009. Originaltitel: Green Zone.

Film: Get him to the greek

Torsdag 9 juni 21.00

En praktikant på ett skivbolag får i uppdrag att flyga till London och eskortera den galne brittiske rockstjärnan Aldous Snow till en konsert på LA:s Greek Theater. Den stackars praktikanten måste navigera sig igenom ett veritabelt minfält av drogsmuggling i London, storbråk i New York och strippklubbsbesök i Las Vegas.
Skådespelare: Jonah Hill, Russell Brand, Elisabeth Moss. Regi: Nicholas Stoller.
Amerikansk komedifilm från 2010.

Lördag 11 juni 20.00

Murdoch och Brackenreid utreder ett allvarligt fall av misstänkt poliskorruption och det medför att de båda riskerar sina karriärer.
Skådespelare: Yannick Bisson, Helene Joy, Thomas Craig, Jonny Harris.
Kanadensisk kriminalserie från 2015. S09E15. Dplay Premium.

Söndag 12 juni 21.00

Daisys spådom tickar allt närmare en stor förlust när efterdyningarna av händelserna i "Marvels Captain America: Civil War" tvingar S.H.I.E.L.D att ta sig an Inhumans.
S03E20. Dplay Premium.

Söndag 12 juni 22.00

Donovan vill att grevinnan binder sig till honom helt och hållet, och går sedan till Ramona och erbjuder sig att förråda sin älskare. Iris dödar två personer på Cortez, och Will gör upp sina bröllopsplaner. S05E09.

Vecka 24

Film: South Park: Bigger Longer Uncut

Måndag 13 juni 21.00

När en ny barnförbjuden kanadensisk film med Terrance och Philip visas på bio måste självklart Stan, Kyle, Cartman och Kenny se den. Filmen får katastrofal inverkan på barnens språk och deras föräldrar bestämmer att filmen måste stoppas till vilket pris som helst. Även om det innebär att USA måste starta krig mot Kanada och filmens upphovsmän måste avrättas. I kaoset bestämmer sig Satan och hans nye partner Saddam Hussein för att passa på att ta makten över hela världen.
Regi: Trey Parker.
Amerikansk komedifilm från 1999. Originaltitel: South Park: Bigger Longer & Uncut.

Tisdag 14 juni 21.00

Superhjälten Michael B Jordan (Fantastic Four) följer med den berömda äventyraren Bear Grylls på ett 48 timmars äventyr i Wales.
Äventyraren Bear Grylls tar med stora berömdheter på äventyr i vildmarken där deras uthållighet och överlevnadsfärdigheter testas till det yttersta. S02E08. Amerikanskt äventyrsprogram från 2016. Dplay Premium.

Tisdag 14 juni 22.00

Franska Polynesien är känt som ett tropiskt paradis, men Cyril är inte där för att ligga på stranden. Han hoppas fånga en monstruös fisk som lever i Tahitis hajtäta vatten. Kanadensisk reseserie från 2015. S01E04. Dplay Premium.

Film: The life aquatic with Steve Zissou

Onsdag 15 juni 21.00

Den berömde oceanografen och filmaren Steve Zissou har börjat tappa greppet. För att återupprätta sitt rykte ger sig Steve ut på en havsexpedition för att döda den mystiska jaguarhaj som ätit upp hans bäste vän. Med på resan följer en märklig skara; en ung pilot som kanske är Steves son, en vacker och gravid journalist, Steves stenrika och blaserade fru, en tysk maskiningenjör och Steves ärkefiende och forskarrival. Följ med på historiens mest bisarra djuphavsexpedition, under havsytan väntar filmhistoriens mest surrealistiska undervattensvärld med invånare du inte trodde fanns.
Skådespelare: Bill Murray, Owen Wilson, Cate Blanchett, Anjelica Huston, Willem Dafoe, Jeff Goldblum, Michael Gambon. Regi: Wes Anderson.
Amerikansk äventyrskomedifilm från 2004. Originaltitel: Life Aquatic with Steve Zissou, The.

Film: Härmed förklarar jag er Chuck och Larry

Torsdag 16 juni 21.00

Chuck och Larry är två duktiga brandmän som är bästa vänner. Larry är änkling och lever för sina två barn, Chuck är singel. Én dag stöter Larry på problem när han vill göra sina barn till förmånstagare till sin livsförsäkring. Enligt lagen behöver han ha en partner, han måste alltså gifta sig. Men vem säger att det måste vara med en kvinna? Larry frågar sin bästa vän Chuck och Chuck ställer upp. Allt är frid och fröjd tills medierna nosar reda på det nygifta brandmansparet och börjar forska.
Skådespelare: Kevin James, Adam Sandler, Jessica Biel, Dan Aykroyd. Regi: Dennis Dugan.
Amerikansk romantisk komedifilm från 2007. Originaltitel: I Now Pronounce You Chuck & Larry.

Lördag 18 juni 20.00

En man blir dödad under en komediföreställning på en teater och Murdoch, Ogden och Brackenreid blir förvånade när de upptäcker ett välbekant ansikte i publiken.
Skådespelare: Yannick Bisson, Helene Joy, Thomas Craig, Jonny Harris.
Kanadensisk kriminalserie från 2015. S09E17. Dplay Premium.

Söndag 19 juni 21.00

Ett stort avgörande slag närmar sig när S.H.I.E.L.D-teamet tar sig an Hive, och när hans stora plan slutligen avslöjas måste teamet skrida till handling. Vilka kommer att överleva, och vilka kommer att dö?.
S03E21. Dplay Premium.

Söndag 19 juni 22.00

Liz och Iris väljer att lämna Cortez, men ett besök av Liz son Douglas gör att planerna måste ändras. John och Alex bestämmer sig för att ge sitt äktenskap en andra chans, och Donovan konfronterar Rudolph. S05E10.

Vecka 25

Film: National Treasure

Måndag 20 juni 21.00

Äventyraren och arkeologen Ben Gates är på jakt efter världens största och mest mytomspunna guldskatt. Spåren leder till den amerikanska självständighetsförklaringen som döljer en ledtråd i form av en hemlig kod. Tillsammans med sin vän, dataexperten Riley Poole, måste Ben stjäla Amerikas mest välbevakade dokument, knäcka koden, lura FBI och undvika att bli dödad av en hänsynslös gangster. Men det visar sig snart att den första ledtråden inte är den sista.
Skådespelare: Nicholas Cage, Diane Kruger, Justin Bartha, Sean Bean, Harvey Keitel, Christopher Plummer. Regi: Jon Turteltaub.
Amerikansk actionäventyrfilm från 2004. Originaltitel: National Treasure.

Säsongsavslutning: Running wild with Bear Grylls

Tisdag 21 juni 21.00

Skådespelaren Ed Helms pressar sig till det yttersta när han följer med Bear Grylls högt upp i Coloradobergen. Helms som är rädd för höjder hamnar snart på branta klippor och bergstoppar.

Säsongsuppehåll: Chasing Monsters

Tisdag 21 juni 22.00

Cyril reser till Amazonas för att försöka hitta en av de farligaste färskvattensfiskarna – peacock bass. Men i Rio Negro kan man även träffa andra farliga vattenlevande djur som pirajor och giftiga ormar. Kanadensisk reseserie från 2015. S01E05. Dplay Premium.

Chasing Monsters är tillbaka med nya avsnitt senare i år.

Film: Ladder 49

Onsdag 22 juni 21.00

Jack Morrison är en erfaren brandman som dagligen räddar människoliv. Men vid en våldsam brand blir han själv fångad i eldhavet. Jacks enda hopp står till de andra brandmännen, ledda av hans vän och mentor, kapten Mike Kennedy. Medan Jacks kollegor kämpar för att rädda honom reflekterar Jack över sitt liv, sitt riskfyllda jobb, sin fru Linda och deras två små barn, som han kanske aldrig kommer att återse.
Skådespelare: John Travolta, Joaquin Phoenix, Jacinda Barrett, Morris Chestnut. Regi: Jay Russell. Amerikansk actionthrillerfilm från 2004.

Film: The Royal Tenenbaums

Torsdag 23 juni 21.00

Den frånskilde och ständigt frånvarande familjefadern Royal Tenenbaum har blivit svårt sjuk och vill träffa sin familj en sista gång. Problemet är att hans familj inte vill träffa honom. Han har genom åren stulit barnens pengar, bedragit sin fru, levt på kredit och varit ett svin i största allmänhet. Men genom sin svåra sjukdom hoppas Royal på försoning och ett sista farväl. Frågan är bara hur sjuk han egentligen är. För inte har väl det faktum att han just blivit vräkt från sitt hotellrum något med saken att göra?
Skådespelare: Gene Hackman, Ben Stiller, Gwyneth Paltrow, Owen Wilson. Regi: Wes Anderson.
Amerikansk dramakomedifilm från 2001.

Säsongsavslutning: Murdoch Mysteries

Lördag 25 juni 20.00

En gammal fiende återkommer, varpå Julia blir skjuten hemma hos sig och William och läkarna kämpar för att rädda hennes liv.
Skådespelare: Yannick Bisson, Helene Joy, Thomas Craig, Jonny Harris.
Kanadensisk kriminalserie från 2015. S09E18. Dplay Premium.

Detta var sista avsnittet i Murdoch Mysteries nionde säsong. Förhoppningsvis återkommer serien framöver.

Seriestart: Unge kommissarie Morse

Lördag 25 juni 21.00

En man faller mot sin död och unge Morse rycker ut för att lösa fallet. Han avslöjar några hemligheter på universitetet och även utanför staden. Men han tvingas agera snabbt vartefter dödsfallen blir fler.
Vi följer kommissarie Morse som ung och hans första tid som polis i Oxford.
Skådespelare: Shaun Evans, Roger Allam, Anton Lesser, Sean Rigby.
Brittisk kriminalserie från 2014.
Originaltitel: Endeavour. S02E01. Dplay Premium. Andra säsongens fyra avsnitt har tidigare sänts i augusti-september 2015 på Kanal 5.

Unge kommissarie Morse säsong 3 startar direkt efter andra säsongen, start 23 juli.

Säsongsavslutning: Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D

Söndag 26 juni 21.00

En i teamet måste offra sig för att stoppa Hive från att sprida det livsfarliga viruset över hela världen.
S03E22. Dplay Premium.

Det var Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.Ds tredje säsongsavslutning. Tyvärr kommer den kommande fjärde säsongen inte att visas på Kanal 9.

Söndag 26 juni 22.00

John tar hem sin familj, men Sally har andra planer. Under tiden hjälper Liz och Iris Ramona att fly från hennes fängelse och se till att hon får det blod hon behöver för sin hälsa. S05E11.

Discovery Networks Swedens Kanal 9 startade sina sändningar 2007 och riktar sig huvudsakligen till en manlig målgrupp med fascinerande, spännande och utmanande underhållning. Här samsas de största sitcom-serierna med världens mest omtalade dokumentärer och tv-dramer, attraktiv sport - och de största internationella motorprogrammen