W&B of Sweden AB

Höstens hetaste nyhet lanseras på Stockholm Beer and Whisky Festival 2014

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 18:43 CEST

Dragon Blood - En ny produkt som får publiken att jubla!

Varför? Jo därför att smaken är spännande och mångfasetterad.

En fruktig och söt början övergår i ett varmt och mustigt mittparti för att sedan avslutas med en brännande känsla - en smakmässig trestegsraket med andra ord! Trots sina 50% vol. är Dragon Blood oerhört välbalanserad utan tendens till stickighet vilket ger en smakupplevelse garanterat utöver det vanliga.

”Responsen på Dragon Blood under mässans första helg översteg med råge våra högt ställda förväntningar. Det är en njutning att servera besökaren en Dragon Blood, ta ett steg tillbaka och iaktta reaktionen. En nyfikenhet blandat med skepsis övergår i ett brett leende. Det slår aldrig fel.” – Carl Bieneck, VD W&B of Sweden AB

Dragon Blood 50% vol. tillverkas i Sverige och buteljeras på 50 cl flaska. Den lanseras på Systembolaget under november och priset kommer att bli kring 285 kr.

För mer info se www.facebook.com/dragonblood.se och/eller kontakta Carl Bieneck på 073-6729774.

DRAGON BLOOD – FLAMING HOT – SUPERIOR STRENGTH

W&B of Sweden AB är ett företag där erfarenhet och kunskap har integreras i perfekt harmoni. Våra unika produkter sticker ut i konsumentens medvetande. Vi är ett växande företag som sätter värde på de skandinaviska principerna om kvalitet och detaljer. Dessa principer vägleder oss vid skapandet av våra produkter.