Berit STHLM AB

Höstens mest färgglada inredningsprylar - Berit STHLM visar höstens nya och unika kollektion på Formex

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2012 10:18 CEST

Systrarna Anna-Carin Rosencrantz och Cattis Emneryd (fd. Hedman) gjorde verklighet av sin dröm med inredningsprodukter som skänker glädje till alla. Sedan lanseringen i våras har de överträffat sina förväntningar i försäljning och lanserar nu en höstkollektion med produkter som sprakar av glädje och höstens färger på Formex 16-19 augusti 2012. Berit STHLM står för unik design i levande färger med stor detaljrikedom och i små produktioner.

– Alla blir så glada av att se våra detaljrika produkter. Särskilt uppskattat är att hela kollektionen görs i begränsade upplagor så alla våra kunder gör sina hem unika. Vi fick en kickstart efter förra mässan så det kändes självklart för oss att komma tillbaka till Formex, säger Cattis Emneryd (fd Hedman), som grundade Berit STHLM med sin syster Anna-Carin Rosencrantz.

Den nya kollektionen omfattar förutom textiler även nya trämöbler och sammetskuddar i bland annat gammelrosa.

– Poängen är att vi knorrar till designen och gör allt lite roligare. Unik design med en tvist och nu till hösten blir det något mörkare färger som passar både årstid och hela hemmet. Vi är måna om att fortsätta vara som vi tänker oss Berit, lite galna och överdrivna i både design och färgval. Formex har även valt ut några av våra produkter till sina egna ytor och det är jättekul, säger Anna-Carin Rosencrantz, grundare Berit Sthlm

Tack vare att försäljningen gått bättre än väntat söker nu systrarna en agent som kan hjälpa dem att nå ut bredare. Något de även hoppas åstadkomma på Formex.

– Vi måste fokusera på produkterna för att hinna med den biten, därför är valet av partner av största vikt, säger Cattis Emneryd.

Välkommen till Berit STHLM monter AG:21 på Formex 16-19 augusti 2012, Stockholmsmässan Älvsjö.

För mer information

Anna-Carin Rosencrantz, grundare. Mail: anna-carin@beritsthlm.com, Tel: 070-567 66 10

Cattis Emneryd, grundare. Mail: cattis@beritsthlm.com, Tel: 070-868 41 54

Bilder: www.beritsthlm.com , www.formex.se/berit-sthlm-ab