Videhult & Medici Vinimport

Höstens vinsortiment

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 23:42 CEST

Höstens vinlista innehåller flertalet gamla guldkorn såsom Clos de Caveaus Carmine Brillant 2007, Thörle Saulheimer Spätburgunder Kalkstein 2008 och George Lavals Brut Nature men vi är också stolta att presentera flertalet nyheter i sortimentet.

Från Italien kan nämnas producenten Bel Colle som gör en fantastisk Barbera d´Alba och en len men kraftfull Barolo från soligaste Piemonte.

Från Pfalz i Tyskland har Karl Schaefers Rieslingviner "Michelsberg 2011" och "Sonnentropfen 2013" gett ett tillskott av torra vita viner med balanserad syra och spännande inslag av frukt.

Även en tredje producent från Champagne har lagts till i sortimentet. Phillipe Lancelots Blanc de Blancs "2008 Les Bas de Saran" är ett gyllene tillskott av en fantastisk Champagne i en stilren förpackning.

Samtliga nytillskott kommer finnas på Systembolagets beställningssortiment i Stockholms län från den första november och där hittas även flera av våra och era redan upplagda favoriter.

För hela listan, se det bifogade pdf dokumentet.

Videhult & Medici Vinimport AB importerar endast de bästa vinerna från små vingårdar. Vårt intresse för innovativa och unika viner har lett till att så gott som samtliga producenter vi arbetar med råkar vara antingen ekologiska eller biodynamiska. Det är bättre både för miljön, smaken och nyskapandet. Företagets viner finns att beställa på Systembolagets beställningssortiment eller förtäras på någon av de restauranger vi arbetar med. Oaxen, Marie Laveau, Ett Hem, Restaurang Volt och Café Stiernan är några av de utskänkare vi är glada att leverera förstklassiga viner till.