Martinhal Beach Resort & Hotel

Höstlyx och avkoppling för barnfamiljer i Algarve

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2013 12:28 CEST

Surfing, pilates, cykling, barnaktiviteter, pool och hav. Martinhal Beach Resort & Hotel är ett av få femstjärniga hotell som välkomnar barnfamiljer. Under hösten bjuder västra Algarve på skön temperatur och många soltimmar.

”Vi var vana vid läckra hotell och bra restauranger, men när vi fick barn var vi plötsligt inte välkomna längre.” Orden kommer från Chitra Stern som tillsammans med maken Roman har skapat den resort de själva saknade. Med tanken att alla i familjen ska få det de önskar under semestern har det tidigare Londonbaserade paret skapat ett ställe som är genomtänkt, in i minsta detalj.

Design och natur
Familjer som tröttnat på stimmiga charterresor hittar lugnet på Martinhal. Resortens stora penseldrag har designats av Sir Terence Conran’s Matthew Wood. Hotellbyggnad, restauranger och villor är smakfullt inredda av ett designteam lett av Londonbaserade Michael Sodeau. Materialval, färger, design och närheten till havet och naturen ger en lyxig, men hemtrevlig känsla.

Hotellrum eller villa
Hotellets dubbelrum har terass eller balkong med utsikt över Martinhal-stranden. Större sällskap kan hyra villor om två till fem rum, vissa med privat pool.

Restaurangerna håller hög klass och i närheten finns alltid pysselbord, lekplats eller strand för barn med spring i benen. Barnklubbar finns för stora och små barn.

Mer om Martinhal

Boka rum eller villa

Boka flyg med Norwegian

Pressbilder

Martinhal Beach Resort & Hotel ligger på västra Algarve, i en naturpark nära Europas västra spets. Den femstjärniga resorten består av ett hotell med 38 rum ett stort antal villor. Designhotellet bjuder på orörd natur, hav och pool, ett stort utbud av aktiviteter och familjär lyx.

Det finns flera flygbolag som har direktturer från Stockholm till Faro, som är närmsta stad. Hotellet kan ordna med transfer från flygplatsen till resorten.

För mer information, kontakta Martinhal i Portugal: res@martinhal.com eller vår svenska presskontakt Anna Kleinwichs Magnusson, tel. +46-708-318511.