Hötorgshallen

Hötorgshallen fyller 50 år

Pressmeddelande  •  2008-09-09 08:00 CEST

Hötorgshallen är en nationalklenod, en kunskapsbank och ett tivoli för smaklökarna. Här finns 32 saluplatser; var och en med sin särprägel. Handlare med ursprung från när och fjärran säljer läckerheter från hela världen. Här samsas het pebresås från Chile med små fina oliver från Ligurien och mäktig österrikisk vallmokaka.

Nu fyller Hötorgshallen 50 år och det är dags att fira. Handlarna ställer till med ett födelsedagskalas som varar i dagarna tre 2-4 oktober. De bjuder alla kunder på generösa provsmakningar, tävlingar och matlagningsuppvisning med kända kockar.

- Det ska alltid kännas som en fest att handla i Hötorgshallen, men det här blir något extra. Vi vill passa på att pyssla om våra stamkunder lite extra och hitta nya kunder, säger Ola Hedén på Saluplats 30 som är marknadsansvarig i handlarföreningen.

- Firandet blir en härlig nytändning för Hötorgshallen. För oss som är nya är det fantastiskt att få del av all den kunskap som går i arv här.

Inför jubileet lanseras även Hötorgshallens nyhetsbrev. Det kommer att skickas med e-post till prenumeranter och dessutom finnas som en liten broschyr hos handlarna. Nyhetsbrevet är fullmatat med nyheter, tips och recept för alla som älskar mat. Prenumerera på www.hotorgshallen.se.

Kontakter:
Frågor om Hötorgshallen och handlarna:
Ola Hedén 08-21 46 96

Frågor om jubileumsaktiviteterna:
Ami Hovstadius: 0709-99 45 00

Frågor om nyhetsbrev, pressbilder eller övriga matfrågor:
Lisa Förare Winbladh: 0709-733 331

Pressbilder:

Bilagor:
1. Program
2. Hötorgshallens historia
3. Vad köper matkändisarna på Hötorgshallen?

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom