TT Nyhetsbyrån

Hötorgshallen startar matmagasin

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2014 14:30 CET

Uppdragsmedia har fått i uppdrag att sköta den redaktionella kommunikationen för Hötorgshallen. Stommen i projektet kommer att vara Hallen, ett matmagasin som delas ut gratis till kunderna i Hötorgshallen och vara annonsfinansierat.

Magasinet kommer att vara på 100 sidor och komma ut fyra gånger per år i en upplaga på 10 000 exemplar per gång. Enligt Jonas Larsson på Uppdragsmedia, som kommer att vara chefredaktör och projektledare, är det här ett drömuppdrag.

– Vi kommer att göra ett magasin för matintresserade med lust att lära mer.  Det ska bli spännande att ta del av all den expertis som är samlad i Hötorgshallen, en av Sveriges absolut bästa saluhallar, där man hittar både tradition och nytänkande. Men vi ska också jobba med Sveriges främsta matskribenter, fotografer och stylister. Tillsammans så ska vi ta fram ett magasin som står sig gott i konkurrensen med Sveriges övriga mattidningar.

Innehållet kommer att bestå av en blandning av reportage, recept, porträtt och kunskapsbaserade artiklar. Serdar Öztenar och Tatjana Jeremic i företagarföreningens marknadsgrupp ser fram emot att jobba med den nya kommunikatonsplattformen.

–  Vi ser fram emot att kommunicera all den matglädjen som finns samlat här i hallen. En del av handlarna har varit här i över 30 år och i flera generationer, det finns en guldgruva att ösa ur och det ska bli fantastiskt kul att få dela det med våra kunder, säger Serdar Özrtenar.

–  Vi valde att arbeta med Uppdragsmedia för de har visat ett genuint intresse för Hötorgshallen och det är ett bra och kreativt gäng med spännande och roliga idéer. Att de är en del av TT-Gruppen känns också tryggt, fortsätter Tatjana Jeremic.

–  Du ska känna att du lärt dig något nytt när du läst Hallen. Vi gillar mat och vi vill gärna sprida matglädje och inspirera människor att pröva nya saker i köket. Alla som jobbar i Hötorgshallen är oerhört kunniga och den kunskapen ska vi kommunicera, avslutar Jonas Larsson.

Arbetsgruppen består av Jonas Larsson Chefredaktör, Kristina Funck Affärsutvecklare, Josef Mann Webbansvarig, Jesper Möller Formgivare.

Första numret kommer ut 10 april. För frågor och bilder kontakta:

Uppdragsmedia är en del av TT-Gruppen och en redaktionell kommunikationsbyrå. Vi jobbar med kundtidningar, branschorgan samt redaktionell kommunikation på webben och andra digitala kanaler. Besök oss gärna på uppdragsmedia.se