Stolleprover AB

Hoffmaestro & Chraa till RockTheLake i Växjö

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 17:14 CET

Musikfesten Rock The Lake som går av stapeln på det vackra Evedalsområdet i Växjö den 21-22 maj, har nu fått klart med ytterligare en bokning. Hoffmaestro & Chraasom kommer att spela på fredagen den 21 maj.

Hoffmaestro & Chraa har stärkt sin position som ett av landets bästa liveband. Det blev uppenbart för besökarna på Peace and Love-festivalen i somras där de genomförde ett bejublat framträdande.
Deras höstturné 2009 var så gott som utsåld och den nya singeln ”Ibracadabra”, en hyllningslåt till Zlatan, användes av TV 4 till deras La ligasändningar och gick direkt in på Itunes singellistas andraplats.

Den 27:e mars påbörjar bandet sin vårturné på Annexet i Stockholm. Där firar de den efterlängtade releasen av sitt nya fullängdsalbum ”Skank-a-tronic punkadelica”, med vad de själva säger kommer vara deras absolut mest övertända liveframträdande hittills. Mycket nytt material och en stor visuell upplevelse utlovas. RockTheLake blir troligen den första utomhusspelningen för bandet under sommaren 2010.

Tidigare klara artister till RockTheLake är Markus Krunegård, Timo Räisänen, Erik Grönwall, Fibes, Oh Fibes! och Tribe Vibes. De artisterna kommer att spela under fredagen som har ett ungdomsinriktat program.  Alphaville, Sweet, Joel Alme, MA Numminen, Nisse Hellberg, Calle Kristiansson, Fancy Dan och Lemonbirds som står för den mer nostalgiska lördagen. Lokala band kommer också att spela båda dagarna. Fler bokningar kommer att tillkomma.

2 dagars biljettpass finns att köpa på Ticnet och kostar 450 kronor tom 31 mars, 550 kronor tom 30 april och därefter 650 kronor.

För mer information kontakta:

Peter Karlsson arrangemangsansvarig 070-545515

Pernilla Nätbring bokningsansvarig 070-5664762