Kombispel AB

Hoforsbo vann 1 miljon vid Kombilotteriets jackpottdragning

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 08:52 CEST

Staffan Alm från Hofors är nybliven miljonär efter att ha kammat hem 1 miljon när Kombilotteriets jackpottdragning avgjordes i Piteå under helgen.

Dragningen i Piteå avgjordes under stor dramatik och totalt fick 10 miljonvinnare från hela Sverige dela på 11,5 miljoner. Den nyblivna miljonären har redan storslagna planer för sin miljonvinst.

- Jag kommer garanterat att köpa ett växthus eller ett orangeri. Vi behöver dessutom lägga nytt tak på uthuset – och min stora dröm är att kunna hoppa från altanen rätt ner i en pool!

Varje kvartal lottar Kombilotteriet ut tolv miljonvinster. En av vinnarna får också snurra på Kombilotteriets jackpotthjul, med chans att vinna Jackpotten som i Piteå var 4 miljoner. Dessa festliga tillställningar anordnas runt om i landet under ledning av Linda Rapp, känd från radio och tv.

Eva Henriksson, Affärsområdeschef Kombilotteriet

E-post: eva.henriksson@kombispel.se

Om Kombilotteriet
Kombilotteriet, Drömreselotteriet och Motorlotteriet är produkter från Kombispel och utgör tillsammans ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Varje månad lottar vi ut fyra miljonvinster på en vinstplan som bygger på 225 000 lotter. Det gör oss till det lotteri i Sverige som ger dig störst chans att bli miljonär! Omsättningen 2011 var över 400 miljoner kronor. Lotteriet ägs av Socialdemokraterna och SSU. En lott kostar 200 kr och i den ingår 20 dragningar (varje vardag i fyra veckor).

För ytterligare information, besök: www.kombispel.se