Hoist Technology

Hoist Technology installerar helautomatiska minibarer i Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 10:44 CET

Hoist Technology AB ska installera den helautomatiska minibaren SmartCube från Minibar Systems i samtliga 418 rum i nya Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm, som öppnar i början av 2011. Hoist Technology och Minibar Systems blev samarbetspartners i april 2009 och idag omfattar samarbetet alla nordiska länder samt Baltikum.

– Det är alltid lika roligt att vara med som leverantör till nya spännande hotellprojekt och att installera moderna produkter som effektiviserar hotelldriften, säger Annika Rydström, divisionschef för Comfort Design, Hoist Technology AB.

Den helautomatiska minibaren SmartCube från Minibar Systems är utrustad med infraröda sensorer som känner av vad som behöver fyllas på i minibaren. Programvaran till SmartCube kommunicerar med varje enskild minibar och skickar automatiskt information om försäljning från minibaren direkt till gästens rumsnota i hotellets bokningssystem. I och med det får hotellet ett starkt reducerat minibarssvinn och kan samtidigt minska arbetstiden för att fylla på minibarerna med upp till 60 procent. SmartCube finns i flera olika storlekar och utföranden. I tillägg till SmartCube kan hotellrummen också utrustas med en SmartTray – en sensorförsedd helautomatisk bricka för försäljning av snacks och andra produkter.

Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm drivs av The Rezidor Hotel Group. Hotellet ligger i hjärtat av Stockholm mitt emellan World Trade Center och Stadshuset, alldeles intill Centralstationen. Det har en speciell arkitektur med ett skimrande tak och kommer att erbjuda 414 rum, 4 sviter och toppmoderna konferenslokaler för upp till 3000 deltagare. Hotellet kommer även att ha en restaurang som är öppen hela dagarna samt en bar och ett fitnesscenter. Mer information finns på www.radissonblu.com/waterfronthotel-stockholm.

För mer information kontakta:
Annika Rydström, Divisionschef Comfort Design, Hoist Technology AB, tel. +46 8 555 164 00
Martin Vachl, Distributor Manager Operations, Minibar Enterprises AG, tel. +41 41 767 23 00

Om Hoist AB
Hoist samarbetar med hotell och hotellkedjor på den nordeuropeiska marknaden. Företagets verksamhetsområden omfattar hotellinteriör och tekniska systemslösningar för ökad lönsamhet hos hotell, konferensanläggningar och kommersiella fastigheter. Företaget bildades 1994 och är idag etablerat i Sverige (HK), och med helägda dotterbolag i Norge, Danmark, Storbritannien, Ryssland, Polen, Finland och Baltikum. Hoist finns representerade genom återförsäljare i ytterligare ett tiotal länder. I koncernen ingår även norska EM Systemer AS som utvecklar och marknadsför energibesparingssystem och svenska Jovent AB som arbetar med ventilation, el och styr- och regler för kommersiella fastigheter. Hoist omsätter cirka 500 MSEK på årsbasis och har 220 anställda. Läs mer på www.hoistgroup.com

Om Minibar Systems
Minibar Systems har varit en ledande tillverkare av minibarer i över 35 år och arbetar aktivt med att utveckla och producera miljövänliga och energisnåla minibarer. Deras minibarssystem är rika på egenskaper som gör hotelldriften enklare och mer lönsam än någonsin tidigare. Minibar Systems främsta mål är att alltid kunna leverera det senaste inom minibarsteknik till sina kunder. Läs mer på www.minibar.ch