Holiday Wheels

Holiday Wheels - ny B2B hyrbilsaktör i Norden

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 17:31 CEST

Bakom Holiday Wheels står flera personer med sin bakgrund i hyrbilsbranschen. Carl-Johan Strandberg, talesman för sammanslutningen insinuerar att det är mycket välkända namn från bland annat Holiday Autos och säger:

"Vi anser att B2B-verksamheten i Norden vad gäller hyrbilar är kraftigt eftersatt och inte har nått sin fulla potential. Det är vår målsättning att hjälpa våra gamla vänner och partners i branschen med en hyrbilslösning vilken har resebyråer som primärt fokus.

Med Holiday Wheels kommer B2B partners i Norden att kunna fortsätta sina hyrbilsrelaterade verksamheter utan störningar och med hjälp av en Nordiskt anpassad produkt, den absolut senaste, genomtänkta tekniken blir övergången naturlig.

Vi förstår behovet av flexibla produkter där såväl billigaste möjliga hyrbil som flexibla alternativ och högre krav är viktigt för våra B2B partners och deras kunder. Vi menar också att det är extremt viktigt att vara en lokal aktör som ser till att alla regler och lagar efterföljs och där kunnig personal finns på plats som pratar de Nordiska språken.

Självfallet finns support tillgänglig dygnet runt och involverar alla aspekter från boknings- och reklamationsfrågor till professionella kommersiella kontakter. Vår partner har ett utbud av hyrbilar världen över som ligger i paritet med vad som förväntas av en seriös global aktör."

Holiday Wheels - en naturlig förlängning av resebyrån där vi tar hand om hyrbilskunderna hela vägen både kortsiktigt och långsiktigt.

För mer information, kontakta Carl-Johan Strandberg på telefon +46(18)-713500 eller mail sales@holidaywheels.com

Holiday Wheels är en naturlig förlängning av resebyrån där vi tar hand om hyrbilskunderna hela vägen både kortsiktigt och långsiktigt.

Vi finns via vår partner representerade i över 60 länder och på fler än 6000 uthyrningsställen. Vi arbetar med de ledande etablerade hyrbilsleverantörerna som värderar kvalitet och nöjda kunder.

Holiday Wheels levererar tillsammans med sin partner högpresterande tekniska lösningar specifikt framtagna för att passa resebyråernas krav på den Nordiska marknaden. En flexibel affärsmodell gör Holiday Wheels till det naturliga valet för resebyråer på den Nordiska marknanden.