David Carlson

Holistiskt hållbar design på Arkitekturmuseet

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2010 09:03 CET

Idag torsdag 11 februari startar Designboost på Arkitekturmuseet i Stockholm på temat ”Design for Life”. En storsatsning kring holistiskt hållbar design där representanter från svenskt näringsliv ges möjlighet att utbyta erfarenhet med världsledande designers och arkitekter. Allmänheten får möjlighet att lyssna på spännande föreläsningar med namn som Karim Rashid, Ross Lovegrove och Ilse Crawford. Dessutom öppnar en utställningen som kommer stå kvar till och med den 25 april.

Tema på DesignBoost är ”Design for Life” och handlar om hur vi skapar ett bättre live för de många människor.

- Vi menar att det finns ett samband mellan kunskap och handlingskraft. Är det inte så att den som kan mest, också kan förändra och utveckla, säger David Carlson, Designboosts grundare.

Designboost består av tre delar. Boost Chats (workshops) den 11 februari för en speciellt utvald samling deltagare samt två delar som är öppna för allmänheten; BoostTalk den 12 februari (utsålt) samt en Boost Show (designutställning) som öppnar den 12 februari kl 13 med ett invigningstal av Lena Rahoult, museichef på Arkitekturmuseet.

- De som jobbar med design bör ständigt uppdatera sig, för att förstå de trender som påverkar våra sätt att leva i framtiden, säger Peer Eriksson, Designboosts grundare.

För pressackreditering, bilder och övriga frågor var vänlig kontakta:

David Carlson - david(at)designboost(punkt)se 0707-98 28 97

Peer Eriksson – peer@designboost.se 0705-33 66 31

Designboost är ett kunskapsföretag som hjälper företag och organisationer med kunskap om design i allmänhet och “hållbar design” i synnerhet och hur man använder “hållbar design” som ett konkurrensmedel och en säljbar fördel. Designboost är skapat av flerfaldigt prisbelönade kommunikationsstrategen Peer Eriksson, grundare av Peer Communication samt internationellt erkände design- och framtidsstrategen David Carlson, grundare av David Design och David Report.