Net Insight AB

Holländska Alphatron beställer nätverksutrustning från Net Insight

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2003 08:00 CEST

Net Insight har fått en tilläggsorder på nätverksutrustning för videotransport från den holländska återförsäljaren Alphatron. Utrustningen är ämnad för en betydande europeisk medieoperatör.

Holländska Alphatron har varit återförsäljare av Net Insights professionella medielösningar sedan september föregående år med fokus på europeiska TV-bolag och Kabel-TV operatörer. Den nya utrustningen kommer att användas för att öka nätverkskapaciteten för en större europeisk medieoperatör samt för att säkerställa redundansen i nätet.

- Alphatrons tilläggsorder visar tydligt att den europeiska marknaden börjar vakna för att återigen investera och expandera sina nät, säger Tomas Duffy, VD på Net Insight. Vi förväntar oss fler order från den europeiska mediemarknaden inom kort.

För ytterligare information kontakta:
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net

Om Net Insight
Net Insight utvecklar och marknadsför utrustning för data- och videonät som garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) i kombination med maximalt nätutnyttjande. Data och videoströmmar kan distribueras med multicast- teknik. Net Insights lösningar reducerar driftskostnaderna och investeringsbehoven, samtidigt som kundernas befintliga investeringar skyddas och förbättras. Kunderna erbjuds också en kostnadseffektiv produktion och distribution av högkvalitativa TV- och videorelaterade tjänster. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har kontor i Sverige och USA.