Holmbergs i Malmö AB

Holmbergs växlar upp - värvar försäljningschef från IT-bolag

Pressmeddelande   •   Jan 23, 2018 08:56 CET

Malmötryckeriet Holmbergs förbereder för framtiden och fortsätter att satsa på nya kommunikationslösningar och automation. Målet är stärka positionen som kommunikationspartner i Sverige och resten av Skandinavien.

Fredrik Fenberg (tidigare ItsLearning) ansluter som försäljningschef och kommer tillsammans med säljstyrkan att lägga allt större fokus på försäljning av IT-lösningar för hantering av tryckt och digital kommunikation.

Tryckbranschen och grafisk produktion är en bransch i ständig förändring som utmanar oss som leverantörer att vara väldigt proaktiva, så det är med glädje och mycket tillförsikt som jag ansluter mig till Holmbergs och Paragon Group, säger Fredrik Fenberg. Holmbergs har en stark lokal och historisk förankring och med en stabil partner i ryggen i form av Paragon Group ser framtiden väldigt ljus ut.

Tidigare i år lanserade Holmbergs även en ny e-handelsplattform för att bättre möta marknadens behov av tillgänglighet och handel online. Nästa steg är att presentera nästa generations kommunikationsverktyg, PEP (Paragon Ecommerce Platform) för den svenska marknaden. PEP har idag över 1 miljon användare världen över.

Till Holmbergs ansluter sig också Peter Wessner (Tidigare ScanCoin) som ekonomichef/CFO.

Vi är glada att välkomna både Peter och Fredrik till Holmbergs och vår ledningsgrupp. Båda kommer med betydande bakgrund inom ledarskap och med nya idéer som kommer att hjälpa Holmbergs att fortsätta växa.

Kontakt:

Fredrik Fenberg, försäljningschef
fredrik.fenberg@holmbergs.com
040 660 66 78

Leandro Percovich Gutierrez, marknadsansvarig
leandro@holmbergs.com
040 660 66 85

Holmbergs är tryckeriet som mött marknadens behov för att optimera, såväl distribution som hantering av, kommunikation i både digitala som analoga kanaler.

Sedan våren 2014 ägs Holmbergs av den globala koncernen Paragon Group vilket innebär ett stort utbud av produkter- och tjänster samt ett internationellt fokus av det senaste inom informationshantering.

www.holmbergs.com

www.paragon-europe.com