Dynamicweb Sverige AB

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2013 08:15 CEST

Dynamicweb Software Juli 2013

Holmens Herr har valt Dynamicweb för sin webbshop

Göteborgska Holmens Herr  har valt att utveckla sin webbnärvaro för att ge sin stora  grupp av stamkunder möjlighet att ta del av deras breda ututbud via webben. På den nya webbplatsen kommer man inte bara kunna del av deras stora sortiment av högkvalitativa herrkläder, utan man kommer även kunna köpa dessa direkt i den kommande webbshoppen.  För sin webbsatsning valde man Dynamicweb som webbplattform.

Holmens Herr är en av Sveriges största enskilda Herrekiperingar. Den stora butiken i Göteborg erbjuder sina kunder ett brett sortiment av moderiktiga kvalitetskläder, som deras kunder ska känna sig representativa med. Till detta tillhandahåller man en service utöver det vanliga med kunniga säljare och egna skräddare på plats som kan ändra vidd och längd, oftast medan kunden väntar.

-Vi ville nå ut bättre med vårt breda sortiment till våra stamkunder i närregionen men också hitta ett sätt att erbjuda vårt utbud till resten av Sverige. Då vi kör Microsoft Dynamics NAV som affärssystem tillsammans med LS retail för vårt kassasystem behövde vi hitta en webblösning som gick att samköra med två rätt komplexa system. Dynamicwebs lösning visade sig ha precis det vi behövde. Ett enkelt gränssnitt för oss att jobba i och en integrationsmodul som kan kommunicera med våra övriga system.. Dynamicwebs färdiga koppling mot Dynamics NAV och LS Retail var en stor anledning till valet av webbplattform, säger Niklas Gertler VD på Holmens Herr.

Den nya webblösningen har varit under arbete en tid. Lösningen utvecklas av Dynamics partner Capo som ansvarar för hela projektet. I projektet ingår design, utveckling av webblösningen samt projektleda integrationen mot Holmens underliggande system.

Webblösningnen som kommer kommunicera ”live” med Dynamics NAV samkörs redan idag med LS retail som styr varianthantering och Holmens kassasystem. Tanken är att en webbkund och en fysisk kund i princip ska kunna se samma produkter. Om tex sista tröjan i storlek L av en viss färg säljs i butiken, ska detta speglas direkt i webbshoppen. För att lösa detta på bästa sätt valdes den standardintegration som är utvecklad för att kunna kommunicera med Dynamicweb, Dynamics NAV och LS Retail i realtid. Integrationsmodulen hanteras som en vanlig NAV modul och installeras på befintlig NAV lösning. Med denna på plats kan administratören skapa och underhålla det mesta kring sin shop direkt inne i sin Dynamics NAV lösning. Datat synkas sedan med produktkatalogen i Dynamicweb som sedan tar över ansvaret för hur och var innehållet ska visas på webbplatsen. Holmen planerar att lansera sin nya webblösning senare i höst.

-Det ska bli spännande att följa hur den nya webblösningen kommer tas emot av Holmens Herrs alla stamkunder. Det är kul också att vi får möjlighet att skapa den första lösningen i Sverige som bygger på koppling mellan Dynamicweb, Microsoft Dynamics NAV och LS Retail. Uppsättning är rätt komplex, och vi hoppas så klart att den kommer väl till pass för både Holmens Herr och  alla deras kunder. Då vi på senare tid mest skapat e-handelslöningar för B2B kunder, är det utmanande att skapa en avancerad webbshop för i huvudsak B2C segmentet, säger Thomas Kihlgren Marknadschef på Dynamicweb Sverige.

Ytterligare upplysningar: Niklas Gertler VD Holmens Herr ng@holmensherr.se  eller +46 31 61 98 36

Peter Gustafsson Projektledare Capo peter@capo.se eller +46 739 46 42 10

Thomas Kihlgren Marknadschef  Dynamicweb Sverige thk@dynamicweb.se eller 070-8234102

Dynamicweb Software är ett internationellt mjukvaruföretag som utvecklar och marknadsför en All-In-One Online Business Plattform för e-handel, webbplatser och online marketing. Över 4.000 företag använder idag Dynamicwebs mjukvara för sin webbpublicering, och man har idag kunder och partners i över 15 länder.Amerikanska Gartner rankar sedan 2010 Dynamicweb som en av de 20 högst rankade webbplattformarna World-wide.

Design och funktionsmässigt har Dynamicweb stora likheter med  Microsoft Office vilket gör det lätt för nya användare att komma igång och jobba med Dynamicweb.

www.dynamicweb.se