Idus Förlag AB med ZimZalabim

Hon tänder stjärnorna nu...

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2012 12:04 CEST

En liten familj mitt i det lyckliga livet drabbas av det ofattbara:
Ett efterlängtat syskon dör innan hon ens hinner börja leva.

Denna varma och kärleksfyllda berättelse är skriven av Minna Paananen och illustrerad av Erika Palovaara. Såväl författare som illustratör har rötterna i byn Sangis, i Kalix kommun. Boken handlar om storebror Wille som på ett barns sätt upplever tiden då hans lillasyster Emma kom och vände om.

Varje år i Sverige dör omkring 450 barn innan de föds, cirka 180 barn dör under sin första levnadsmånad och ytterligare omkring 100 barn dör innan de fyllt ett år (Källa Spädbarnsfonden).

Denna bok är en hjälp, inte bara för de som förlorat ett syskon utan även för de som förlorat någon i sin närhet. Den är en hjälp när man samtalar och förklarar för barn vad som hänt. Vi får följa familjen från första lyckan, till beskedet och begravningen. Men vi får också känna den lycka och glädje som trots sorgen finns.

Följ med på en ljuvlig skildring från verkliga livet, som handlar om att även i sorg finns det stunder av lycka.

Idus Förlag, förlaget med hjärtat hos författarna

Idus Förlag är ett bokförlag vars fokus är att hjälpa varje kund, utifrån kundens egen önskan, för att uppnå bästa resultat.

Vårt fokus är att ge ut böcker samt att hjälpa egenutgivare med de delar i bokutgivningsprocessen de önskar.

Företaget ägs av Ulrika & Mats Slottner