Honda Sverige

Honda ger världens största innebandycup extra kraft

Pressmeddelande   •   Dec 30, 2013 08:00 CET

Lagom till årets Storvretacup i Uppsala, som arrangerades i mellandagarna, gick Honda Sverige in som sponsor och officiell bilsponsor. Det är ett flerårigt samarbetsavtal som har slutits med syfte att stärka cupen, som med sina över 600 deltagande lag idag är världens största innebandycup.

Honda Sverige är redan officiell bilsponsor till Svenska Innebandyförbundet och Storvreta IBK är en av landets ledande innebandyföreningar. Samarbetet blir därför ett naturligt nästa steg för Honda att vara med och utveckla sporten i Sverige.

- Vi är världens största motortillverkare som nu går in i världens största innebandycup. Det ska bli jättespännande att utveckla samarbetet med Storvreta, där även vår största återförsäljare RA Motor i Uppsala redan har ett väl inarbetat samarbete. Dessutom är flera av spelarna i Storvreta redan nöjda Hondaförare, säger Elisabeth Levinsohn, Marknadsansvarig på Honda Sverige.

För arrangörerna Storvreta IBK är det viktigt att ha med starka samarbetspartners, både lokalt och nationellt, och en viktig del i arbetet att skapa en väl fungerande verksamhet och cup.

-Storvreta IBKs ambition är att bygga vidare på Storvretacupen, både vad gäller storlek och innehåll. För att kunna bli ännu bättre behövs starka samarbetspartners och vi ser därför samarbetet med Honda Sverige som strategiskt viktigt, säger klubbchefen Kim Knudsen. Det ger oss en förstärkt plattform utifrån vilken vi kan fortsätta att utvecklas.