Honda Sverige

Honda Sverige sponsrar årets största idrottsfest i Sverige

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 08:00 CEST

Honda Sverige har sedan två år tillbaka ett samarbete med Svenska Innebandyförbundet och blir nu även officiell partner och bilsponsor till VM i innebandy. 16 nationer och över 300 aktiva samlas i Göteborg den 5-14 december för 2014 års största idrottsmästerskap i Skandinavien.

2014 avgörs det tionde världsmästerskapet i innebandy för herrar i Sverige. Göteborg står som värdstad och spelplatserna blir Scandinavium samt Lisebergshallen.

Sverige är regerande världsmästare och jagar en åttonde titel. Intresset för världsmästerskapet är enormt med över 300 aktiva och en biljettförsäljning som pekar mot rekord.

Den 5-14 december gör följande 16 nationer upp om VM-titeln:

·  Australien

·  Danmark

·  Estland

·  Finland

·  Japan

·  Kanada

·  Lettland

·  Norge

·  Ryssland

·  Schweiz

·  Slovakien

·  Sverige

·  Sydkorea

·  Tjeckien

·  Tyskland

– Som världens största motortillverkare och samarbetspartner till Svenska Innebandyförbundet sedan två år tillbaka, ser vi det som en mycket spännande möjlighet att även få vara officiell partner och bilsponsor till ett så stort arrangemang som VM i innebandy. Det ger oss möjligheter att möta svenska engagerade innebandyutövare och supportrar, men såklart även de som kommer från alla världens hörn säger Hondas Sverigechef Jonas Lindow.

Sedan samarbetet startade med Svenska Innebandyförbundet har Honda tillhandahållit bilar till förbundets vardagliga verksamhet och deltagit vid olika innebandyarrangemang runt om i Sverige.

Under världsmästerskapet kommer Honda förutom att synas vid de två olika arenorna även synas i Fun Zone, som är ett gigantiskt aktivitetsområde på Svenska Mässan. Här arrangeras en mängd roliga tävlingar och uppträdanden för hela familjen.

Eftersom Honda även tillhandahåller courtesy-bilar kommer framförallt internationella gäster och delegater som gästar evenemangsstaden Göteborg inför och under VM-turneringen att erbjudas transport.

– Den största publika målgruppen VM i innebandy är barn och ungdomar mellan 10-25 år samt deras familjer. Vi arbetar också hårt för att evenemanget skall skapa hållbara effekter och långsiktigt nytta. Hondas profil möter i detta mycket väl både sportens och evenemangets målgrupper och dess behov. Vi är mycket glada att deras engagemang nu utvidgas till att även omfatta VM för herrar i december, berättar Magnus Nilsson, ansvarig för mästerskapet i Göteborg.