Honda Sverige

Honda visar prototypversionen av nya Jazz för Europa på Paris Motor Show

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 09:33 CEST

• Prototypen av nya Jazz för Europa premiärvisas på Paris Motorshow

• Ny elegant och modern exteriör design

• Längre hjulbas och centrerad bränsletank maximerar kabinutrymmet

• Mångsidiga Honda Magic Seats®

• Ny hjulupphängning levererar än mer åkkomfort

• Ny 1,3-liters i-VTEC Earth Dreams Technology-motor

Idag släpper Honda de första bilderna på prototypen av nya Jazz som premiärvisas på 2014 års Mondial de l‘Automobile i Paris nästa månad.

Honda visar upp en helt ny modern och elegant kaross för den populära modellen. Bilen är 15 mm längre och har en 30 mm längre hjulbas, vilket skapar ännu rymligare innerutrymmen.

Den tredje generationen av europeiska Jazz kommer att bygga på företagets globala plattform för småbilar. Den centrerade bränsletanken känns igen från den nuvarande Jazz-modellen, Civic, samt för nyligen lanserade HR-V. Den här utrymmesbesparande lösningen skapar flera praktiska förvaringsmöjligheter. Nya Jazz innehåller även Hondas mångsidiga och populära Magic Seats®-konstruktion.

Tack vare ett helt nytt hjulupphängningssystem ökar nya Jazz åkkomfort ännu mer.

Med den nya Earth Dreams Technology-motorn får nya Jazz en förbättrad bränsleekonomi, trots högre prestanda. Denna nya 1,3 liters i-VTEC bensinmotor kommer att finnas med en sexväxlad manuell växellåda och med CVT.

Försäljningsstart blir sommaren 2015.

Mer information om nya Jazz kommer att tillkännages vid Hondas presskonferens på