Honda Sverige

Hondaägare bland Sveriges nöjdaste

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 14:18 CEST

För andra året i rad placerar sig Honda i topp tre bland nöjda svenska bilägare. Med fortsatt allt bättre betyg från kunderna behåller Honda sin tredjeplats på listan, och knappar in ytterligare på listtvåan Subaru. Det visar årets resultat av konsumentundersökningen AutoIndex.

Det är det 13:e året i rad som AutoIndex har listat hur nöjda svenska bilägare är med sina bilar. Lexus, Subaru och Honda fortsätter den japanska dominansen i toppen.

-  Det är viktigt för Honda att tillverka pålitliga produkter som sätter användaren främst. Därför är det oerhört roligt att våra kunder blir allt mer nöjda för varje år som går. Att vi dessutom ytterligare knappar in på Subaru bådar gott för framtiden. Speciellt med tanke på de lanseringar vi har planerade de kommande åren, säger Maria Johansson PR- och Informationsansvarig på Honda Sverige.

AutoIndex genomförs varje år genom ett slumpmässigt urval, baserat på ett tvärsnitt av landets bilburna befolkning. Bilägare med upp till sju år gamla bilar kan delta och bakom undersökning står Vi Bilägare, bilmagasinet Motor samt Loyalty Group.