Palo Alto Networks

Honeywell och Palo Alto Networks skyddar industriella styrsystem från angrepp

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2016 13:12 CET

Samarbetet kombinerar nästa generations säkerhetsplattform med industriell processtyrning

Stockholm, 24 februari 2016

Honeywell (NYSE: HON) Process Solutions (HPS) och Palo Alto Networks® (NYSE: PANW) samarbetar för att förbättra cybersäkerheten hos styrsystem för industrianläggningar och kritisk infrastruktur.

Honeywells enhet för industriell cybersäkerhet kan nu erbjuda Palo Alto Networks nästa generations säkerhetsplattform till industrikunder. Samarbetet innebär betydligt bättre möjligheter för kunderna att förhindra cyberattacker mot deras processtyrningsnätverk (PCN) och Operational Technology (OT) miljöer. På så sätt kan de skydda sig från intrång och minimera risken för avbrott i produktionen.

De båda företagens gemensamma lösning ger en oöverträffad trafikövervakning av processnätverk och förebygger avancerade hot i hela miljön. Den kombinerar Palo Alto Networks avancerade och integrerade säkerhetsplattform med Honeywells unika expertis inom processtyrning. Erbjudandet stärker Honeywells portfölj av cybersäkerhetslösningar, inklusive dess plattform Industrial Cyber Security Risk Manager.

"Samarbetet med Palo Alto Networks vidgar vår förmåga att erbjuda ett proaktivt intrångsskydd och ger ett mer robust skydd för våra kunder. Detta är ett exempel på Honeywells strategi att använda många olika leverantörer för att integrera den allra senaste tekniken med beprövad expertis. Nu kan kunderna tryggt lita på våra cybersäkerhetslösningar, snabbt och effektivt förebygga hot, och i stället fokusera på sin dagliga verksamhet ", säger Jeff Zindel, vice president och general manager, IT-säkerhet, Honeywell Process Solutions.

"Genom att koppla ihop vital infrastruktur med det industriella internet of things (IIoT) uppnår man enorma fördelar, men det innebär också risker i fråga om cybersäkerhet. Vårt samarbete med Honeywell tar itu med cyberriskerna, detta med hjälp av nästa generations säkerhetslösningar. Vi utformar lösningarna för att tillgodose behoven hos industrikunder och förser dem med möjligheter att upptäcka och förebygga hot som inte tidigare varit tillgängliga för branschen”, säger Chad Kinzelberg, Senior Vice President of Business and Corporate Development, Palo Alto Networks.

Honeywell Industrial Cyber Security är den ledande leverantören av IT-säkerhetslösningar som skyddar industrianläggningar, kritisk infrastruktur och industriella internet of things (IIoT). Genom att använda branschledande processtyrning och IT-säkerhet levererar Honeywell kompletta lösningar som är utformade för de särskilda behoven hos industriella miljöer.

För mer information om Honeywells Industrial Cyber Security Solutions och Palo Alto Networks nästa generations säkerhetsplattform, besök Honeywell och Palo Alto Networks webbplatser.

Om Honeywell Process Solutions

Honeywell Process Solutions (www.honeywellprocess.com) är en pionjär inom automatisering, instrumentering och tjänster för olja och gas, raffinering, pappersmassa och papper, industriell kraftproduktion, kemiska och petrokemiska industrin, biobränslen, life science och metaller, mineraler och gruvindustrin. Process Solutions är en del av Honeywells Performance Materials and Technologies, där även Honeywell UOP (www.uop.com), en ledande internationell leverantör och licensgivare för processteknik, katalysatorer, absorbenter, utrustning och konsulttjänster till oljeraffinering, petrokemi och gasprocessindustrin ingår.

Om Honeywell

Honeywell (www.honeywell.com) är ett Fortune 100-företag och ett diversifierat teknik- och tillverkningsföretag som erbjuder kunder över hela världen flygteknikprodukter och tjänster, styrteknik för byggnader, hem och industri, turboladdare, och högpresterande material. För mer nyheter och information om Honeywell, besök www.honeywellnow.com.

Om Palo Alto Networks

Palo Alto Networks är ledande inom nästa generations säkerhetslösningar, vilket innebär en ny nivå för cybersäkerhet. Detta innebär att applikationer kan användas på ett säkert sätt och förhindrar cyberangrepp hos tiotusentals organisationer runt om i världen. Företagets innovativa säkerhetsplattform kan stoppa hot i mycket större utsträckning än tidigare generationers produkter och punktsäkerhetslösningar. Effekten blir att företagets lösningar kan säkra organisationers verksamhet och skydda dess viktigaste tillgångar. Läs mer på www.paloaltonetworks.com

Palo Alto Networks and the Palo Alto Networks logo are trademarks of Palo Alto Networks, Inc. in the United States and in jurisdictions throughout the world. All other trademarks, trade names or service marks used or mentioned herein belong to their respective owners.