Hoodin AB

Hoodin tar hem storaffär med Region Skåne

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2016 10:37 CET

Under veckan presenterade Hoodin senaste versionen av Smart Content Curator. Plattformen som hjälper företag och organisationer att samla in, förädla och publicera digitalt innehåll. I samband med presentationen kunde VD och grundaren Marcus Emne berätta att affärsläget ser mycket ljust ut. Bland annat tack vare en storaffär med Region Skåne.

Marcus Emne berättar att årets första kvartal visar på att den agressiva tillväxtplanen som lagts för 2016 ser ut att överträffas. "Redan under årets första månad har vi ett orderläge som gör att rekrytering kommer vara en mycket viktig uppgift under våren".

Under januari tecknades avtal med Region Skåne om att leverera en lösning för vandrings och cykelleder i södra Sverige, under namnet Trails of Southern Sweden. Med hjälp av Hoodin Smart Content Curator kommer digitalt innehåll om geografiska platser kring över 300 vandrings- och cykelleder hämtas in löpande samt redaktionellt innehåll om och från dessa platser. Via Smart Content Curator kommer adminstraförer för de leder som ingår (Skåne Leden, Hallandsleden, Kattegattsleden samt Sydostleden) att kunna hantera inkommande innehåll från de källor* som Hoodin genererar innehåll från, innehåll skapat av användare av tjänsten för Trails of Southern Sweden, samt skapa eget redaktionellt innehåll.

*Facebook, Instagram, Yelp, Google places, Twitter, Foursquare, OSM med flera.

För mer information kontakta:

Marcus Emne, Hoodin
marcus@hoodin.com, 076-147 22 73

Petter Söderström, Region Skåne
petter.soderstrom@skane.com, 076-889 07 34

Hoodin är ett företag verksamt inom Content Curation, som med sin plattform Smart Content Curator ger företag och organiationer möjligheten att samla in relevant digitalt innehåll för att skapa tids- och kostnadseffektiva digitala kanaler.