HOOM AB

HOOM har en dialog med sin köpstarka målgrupp via sociala medier

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2014 13:59 CEST

Man kan konstatera att HOOM - en inspirationskälla är en succé på Facebook. Nu "gillar" och följer drygt 68.000 personer HOOM via detta sociala forum. Man har dessutom 29.000 följare på Instagram (hoommagazine) där man kommunicerar på engelska. För alla på det exklusiva livstilsmagasinet HOOM så har detta blivit två viktiga parametrar för att känna av trender och strömningar när det gäller resmål, mode, design, bilar, båtar och klockor.

– Det finns en enorm kraft i Facebook och det fina är att användarna redan är vana vid infrastrukturen. Det är naturligtvis bättre att ta sitt koncept till användarna och deras "hemmiljö" istället för att försöka få dem att lämna Facebook för den egna hemsidan. Vi har nu drygt 68.000 personer som följer oss vilket ger varje inlägg en en nästan osannolik räckvidd. Det blir en härlig och kreativ dialog som stimulerar redaktionen, säger chefredaktör Micael Wiking.

www.hoom.se har man idag drygt 40.000 aktiva besökare per månad och det har blivit en samlingsplats för livets goda. På webben och i magasinet har man skapat insikt genom att inspirera och informera på ett underhållande sätt. Flera artiklar i magasinet HOOM hänvisar till Facebook då feedback och respons alltid varit en viktig del i utvecklingen av konceptet. Nu tar man en mer direkt dialog i ett socialt forum.

– Vår målgrupp värdesätter sådant som öppnar upp sinnet och skapar energi. Våra läsare är nyfikna och aktiva. Vår ambition är därför alltid att visa vackra hem, läcker design och exotiska resmål. Gammalt och nytt. Trendigt och tidlöst. En mix som ger inspiration skapar just positiv energi. På HOOM försöker vi alltid visa upp möjligheterna, att vara lösningsorienterade, avslutar Micael Wiking.

......

Chefredaktör: Micael Wiking
Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.

HOOM på Wikipedia