HOOM AB

HOOM – nu på Facebook

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 14:59 CET

Det exklusiva livsstilsmagasinet HOOM fortsätter att utveckla och bredda sitt varumärke. Nu finns man även på Facebook och heter där HOOM - en inspirationskälla.

– Våra besökare är kunniga och förtjänar uppmärksamhet. Vi vill ha en direkt dialog så att vi kan få tips och samtidigt känna av vart vindarna blåser, säger chefredaktör Micael Wiking.

P
å www.hoom.se har man idag drygt 40 000 aktiva besökare per månad och det har blivit en samlingsplats för livets goda. På webben och i magasinet har man skapat insikt genom att inspirera och informera på ett underhållande sätt. Feedback och respons har alltid varit en viktig del i utvecklingen av konceptet.

– Vår målgrupp värdesätter sådant som öppnar upp sinnet och skapar energi. Det kan vara tips av arkitekten Gert Wingårdh, recept från stjärnkocken Henrik Norström eller snygg design, god form och hem som inspirerar. Mixen är själva poängen, för det här är en målgrupp som vet vad den vill ha. Nu kan vi läsa av det på ett effektivt sätt, avslutar Micael Wiking.

......

Chefredaktör: Micael Wiking

Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida:
www.hoom.se
Prenumeration: HOOM

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

Under 2010 kommer följande mäklare presentera sina exklusivaste objekt i varje utgåva: Skeppsholmen Sotheby’s International Realty, Bjurfors, Tradition, Fredegårds Fastighetsbyrå, Saltsjöbadsmäklarna och SkandiaMäklarna.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan :www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.