HOOM AB

HOOM påbörjar samarbete med stjärnkocken Henrik Norström

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2010 11:54 CET

På det exklusiva livsstilsmagasinet HOOM fortsätter man att utveckla och bredda sitt varumärke. Under 2010 kommer man fördjupa samarbetet med experter inom olika områden. Först ut blir stjärnkocken Henrik Norström, som driver restaurangerna Lux Stockholm, Bro Hof Lux och havsgrillen B.A.R. I varje utgåva 2010 kommer Henrik presentera recept på en förrätt, en varmrätt och en efterrätt som tillsammans bilder en trerätters gastronomisk symfoni.

– Vi vet sedan tidigare att våra läsare vill få inspiration från experter. Här har vi gjort ett klassiskt fynd eftersom Henrik Norström har alla de kvaliteter man kan drömma om, säger chefredaktör Micael Wiking.

Magasinet har 160 000 läsare per utgåva och målgruppen törstar efter sådant som kan förgylla både vardag och fest.

– Våra läsare värdesätter allt som kan krydda livet med det där lilla extra. Att skapa välbalanserade rätter i Henrik Norströms anda kommer ge och skapa inspiration. Det är ju de facto det perfekta sättet att verkligen njuta av livets goda, avslutar Micael Wiking.

.....

Chefredaktör: Micael Wiking
Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

Under 2010 kommer följande mäklare presentera sina exklusivaste objekt i varje utgåva: Skeppsholmens Fastighetsmäkleri, Bjurfors, Tradition, Fredegårds Fastighetsbyrå, Saltsjöbadsmäklarna och SkandiaMäklarna.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är drygt 1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.