Hope

Hope förstärker organisationen med extern Vd, försäljningschef samt ny marknadschef

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2013 14:00 CEST

Från och med 1 april tillträder Åsa Sånemyr som ny Vd, med uppdrag att skapa fortsatt tillväxt. Åsa har de senaste två åren arbetat både som försäljningsansvarig och vice Vd för Hope. ”Hope har gjort en fantastisk resa de senaste 10 åren. Vi har byggt ett starkt varumärke som fler och fler kunder upptäcker och uppskattar för vårt moderna vardagsmode. Nu är det dags att ta nästa steg, och vi är mycket glada att kunna förstärka bolagets ledning med Åsas kompetens inom försäljnings- och organisationsutveckling”, säger Ann Ringstrand medgrundare och Vd sedan bolaget startade 2001.

”Att få ta över som Vd och fortsätta utveckla detta framgångsrika företag ser jag som en stor och spännande utmaning. I samband med vår fortsatta tillväxt kommer vi förstärka befintlig organisation med ett antal strategiska rekryteringar” säger Åsa Sånemyr. Ny roll som försäljningschef blir Katarina Roger, senast Vd på modevarumärket Dagmar och tidigare försäljnings- och marknadschef för Casall. Samtidigt förstärks marknadsavdel- ningen, i maj med Linda Persson som ny marknadschef. Linda kommer senast från Coca Cola Enterprises och har dessförinnan arbetat för Levi Strauss & Co.

Ann Ringstrand får en ny roll som Brand Director med övergripande ansvarig för samtliga kreativa avdelningar. Ann fortsätter arbetet med att utveckla varumärkets koncept, sortiment och kommunikation.

”Det är första gången på 12 år som jag byter tjänst så det känns otroligt spännande för mej att helt få fokusera på de kreativa områdena för att säkerställa Hopes fortsatta framgång”, säger Ann Ringstrand om sin nya roll.

Medgrundare Stefan Söderberg får en ny Creative Director roll med huvuduppgift att fortsätta utveckla butikskonceptet, externa samarbeten samt licensiering.

Hope is a Swedish fashion label created and run by the designers Ann Ringstrand and Stefan Söderberg. The first woman collection was launched in Autumn 2002 and in 2005 a collection for men was added to the concept. The first brand Shop opened in Stockholm, Sweden, in 2006, followed by six more HOPE Shops. The Hope Collection is also sold by over 200 exclusive retailers on 15 markets as well as in seven Hope Shop in Shops.