Hoppets Stjärna

Hoppets Stjärna vill uppmuntra att likt Melker och Danyel ge en dagskassa till Haiti

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2010 14:36 CET

Hoppets Stjärna vill uppmuntra svenska folket, privatpersoner såväl som företagare, pensionärer och skolklasser, att liksom krögarna Melker Andersson och Danyel Couet i F12 gruppen, skänka en dagskassa till de behövande i Haiti. F12 gruppen har uppmanat människor i Stockholm att komma och äta på deras restauranger måndag den 25 januari och då skänker de oavkortat intäkterna från de restaurangerna till offren på Haiti.

- Vi är oerhört rörda av folks givmildhet och ser också att det finns en längtan att få göra mer än att skänka en timma av sin lön. Folk vill engagera sig och känna att de verkligen gör en insats och då kan detta vara ett sätt, säger Lennart Eriksson, biståndschef på Hoppets Stjärna.

Hoppets Stjärna är en hjälporganisation som ger stöd till 30 000 barn i hela världen. På Haiti ges understöd till 10 skolor och 3 barnhem med tillsammans 6 000 barn. http://www.hoppetsstjarna.se/

Här hittar du Hoppets Stjärnas pressroom och alla Pressmeddelanden: