Horserail Scandinavia AB

Horserail deltager på årets stora hästmässa, Eurohorse i Göteborg

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 14:40 CET

Nu får marknaden för häststaket i Norden ett staketsystem i en klass för sig då den officiella lanseringen av Horserail i Skandinavien drar igång. Horserail har runt om i världen funnits på marknaden i många år men det är först nu som intresset har blivit stort och efterfrågan spridit sig även till den nordligare delen av Europa.

Som hängiven hästägare investerar man ofta mycket tid, pengar och tålamod. Horserail™ staketsystem är därför utvecklat för att uppnå maximal säkerhet för hästarna samtidigt som det är kostnadseffektivt och kräver minimalt med underhåll. Staketsystemet är stilfullt designat och har en unik konstruktion som gör det lätt att montera. Allt för att underlätta hästägandet.

Den här unika typen av staketsystem passar både den hästägare som vill sätta upp ett helt nytt staket eller renovera ett befintligt. Upptäck Horserail™ staketsystem under Eurohorsemässan i Göteborg den 24-27 februari. Horserail finns på plats och kommer att visa upp sina produkter i monter B 08:19 i närheten av Trend-området.

För mer info kontakta Ulrika Beckert, tel 035-322 45

***

Horserail är ett unikt och innovativt staketsystem av plast som utvecklats i USA.

Den patenterade Horserail™-tekniken kombinerar en superstark kärna av stål och polyeten vilket gör det till ett oerhört tryggt, säkert och varaktigt alternativ till andra häststaket. Med en särskilt utvecklad teknik så kan man dessutom år efter år hålla sitt staket rakt, snyggt och prydligt.