Lundström Nöje

Hotell 11:s nye VD tänjer på gränserna

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 14:04 CEST

Det här är ett spännande projekt där Hotell 11 och showbranschen integreras, berättar Gerth Karlsson, ny VD på Hotell 11 i Göteborg. Verksamhetsområdena ligger nära varandra och nu gör vi en storsatsning med krogshowen Bluesmothers på Eriksbergshallen. Ett samarbete med Göteborgsbaserade produktionsbolaget Lundström Nöje. Även Lundström satsar stort med det nya bolaget, där den publika verksamheten nu verkar för sig

- Evenemangsstaden Göteborg genererar alltid hotellgäster, men genom att vi har Eriksbergshallen kan vi påverka detta ännu mer själva.  Det känns dessutom positivt att medverka i Göteborgsproducerade shower i en bransch som annars är väldigt centrerad till Stockholm, säger Gerth Karlsson

- Det händer mycket i Göteborg just nu. Med ny Volvochef, nya chefer på Liseberg och Göteborg & Co, och snart premiär för Bluesmothers, visar vi att Göteborg är ”på gång” igen, skrattar Gerth Karlsson. Skämt åsido är den gemensamma satsningen bra både ekonomiskt och för att göra en bra produktion. Vi kan skapa en helhet med miljö, show, boende, biljettförsäljning och mat. När man stiger in i Eriksbergshallen förflyttas man direkt till 70-talets Chicago och underhållningen börjar redan till fördrinken. Anna Sahlene och LaGaylia Frazier ”ÄR” the Bluesmothers, och humor garanteras genom Jan Bylund som regissör.

Gerth Karlsson kommer närmast från Halmstad där han drivit hotell både i Scandics och Choice Hotels regi i flera år. Dessförinnan var han bla vd på Quality Hotel Konserthuset i Malmö under 5 år.

– Jag ser verkligen fram emot att ta mig an Quality Hotel 11 som har många unika och mycket starka sidor, säger Gerth. Inte minst det fantastiska läget med utsikten över Göta älv, ett spännande hotell inrymt i en varvsmiljö  och naturligtvis Eriksbergshallen som kan ta emot evenemang på upp till 2000 personer.

- Det ska bli riktigt roligt att lära sig en ny hotellmarknad och Göteborg & Co har ju gjort ett fantastiskt arbete med att sätta Göteborg på kartan.  Vi har redan fått många förfrågningar från våra kunder som vill ha en bra show till jul, och vi har redan dagar fullbokade så det ser riktigt ljust ut.  Det är en tuff marknad där vi konkurrerar med många andra destinationer så det gäller att våga satsa, och det ska vara satsningar med kvalitet! Och kvalitet har vi!

För mer info kontakta Gerth Karlsson tel 0708-337070            gerth.karlsson@choice.se

www.hotel11.se                         www.lundströmnoje.se                www.bluesmothers.se

Basfakta: Quality Hotel 11 är beläget i en gammal varvsbyggnad på Norra Älvstranden i hjärtat av Göteborgs hamn. Hotellet har 260 rum och sviter samt en konferenskapacitet på 2000 personer i 13 lokaler. I hotellets utbud ingår även  restauranger och relaxavdelning med jacuzzi. Quality Hotel 11 ingår i Choice Hotels och omsätter ca 85 miljoner med  55 anställda. Choice Hotels Scandinavia AS är en av Nordens ledande hotellkedjor med en årlig omsättning på över 6,2 miljarder kronor NOK och har över 9 200 anställda.

Fakta Lundström Nöje

Lundström Nöje, produktionsbolag med säte i Göteborg, med grund i Lundström Event 2004. Sedan 2008 är bolaget uppdelat. Lundström Event arbetar med skräddarsydda företagsevent och Lundström Nöje riktar in sig på den publika marknaden.

Tidigare produktioner: Turnéer med Champions of Rock och, Peter & Matildas jul  Krogshowen Bluesmothers i Göteborg.

Lundström Nöje är också sedan årsskiftet ansvariga för aktiviteter och underhållning på Stena Lines Danmarks-linje.