Petit Hotel AB

Hotell DUXIANA i Trelleborg – ny medlem i Petit Hotel

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 09:54 CEST

Det här hotellet har högsta möjliga komfort i en pietetsfullt renoverad patricier. Man kan än idag få en känsla av den svunna tidsepok, då huset var bostad åt en välbärgad skeppsredarfamilj.
 Som gäst i hotellet, i restaurang Dannegården eller som konferensgäst får du avnjuta denna unika miljö och detta utsökta kök i en välkomponerad helhet.

Filosofin för hotellets restaurang är att arbeta med i största möjliga mån ekologiska och närproducerade råvaror. Kockarna köper gärna direkt av odlare och producenter i deras närhet. Ambition är att skapa en informell restaurang med gästen i centrum, en meny som speglar samtiden och kockarna lägger hellre sin tid på att arbeta fram smaker än att designa tallrikar. Därmed inte sagt att det som serveras inte tilltalar ögat.

På dryckessidan väljer restaurangens sommelier gärna små leverantörer och försöker hitta spännande ekologiska och biodynamiska alternativ. Restaurang Dannegården har även en hel del guldklimpar i sin gamla vinkällare och ett stort utbud av whisky och avec.

Ägarna, Monica & Lars Georgsson som också driver Hotel DUXIANA Malmö, har lagt ner mycket omsorg på hotellrummet för att ge dem trivsel och personlig prägel med sköna DUX-sängar för bästa komfort.
I varje detalj har man strävat efter hemkänsla och komfort — allt för gästernas absoluta välbefinnande och bästa möjliga nattsömn.

”Längre söderut i Sverige går det inte att komma. Med Söderslätts öppna landskap har utsiktsplatser och flygande vyer som försvinner i fjärran.” säger Lars som gärna berättar mer på telefon 0418-48180

För mer information om Petit Hotel kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

Petit Hotel, som också är medlem i Pleasant Hotels Europe, finns idag på 37 platser i Sverige från Ulvön i norr till Trelleborg i söder. Hotellen är familjeägda och lämpade för såväl privata gäster som för konferenser. Gemensamt för hotellen är att de har god service, hög komfort och ett utmärkt kök. Petit Hotel Pearl ingår i kedjan med 7 härliga ställen utanför Sverige.

Bilder och pressinformation finns på www.petithotel.se/pressrum/press.html