c/o Hotels

Hotell-vd utmanar mötesbranschen med nytt koncept

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 14:03 CET

Det var länge sedan konferens bara betydde fest hela natten med kollegorna på en kursgård. Idag åker man iväg för att bygga team, hitta ny energi och ta tag i utmaningarna, inte för att bara sitta still runt ett konferensbord. Det har c/o Tammsvik Herrgård, i Bro utanför Stockholm, tagit fasta på. Förutom att kunna erbjuda över 60 olika sätt att träna på, i och omkring herrgården, har hotellet nyligen investerat i ytterligare aktiviteter. Med hjälp av experter inom militära hinderbanor har hotellkedjans vd, Robert Grenmark, byggt en fullskalig hinderbana med 13 hinder under hösten. Hinderbanan ska fungera som en teambyggare där två lag kan tävla mot varandra. Robert Grenmark har själv deltagit i ett antal tuffa fysiska utmaningar, bland andra fyra Stockholm Marathon, 14 Lidingölopp, två Ultra Marathon, fyra Åre Extreme Challenge och sju Vasalopp.

– Jag tror stenhårt på att man måste röra på sig för att orka sitta still. Under senare år har forskare bevisat att träning och fysisk aktivitet har en stark koppling till resultat och kreativitet. För mig är det självklart och jag vet också att de av våra konferensgäster som kombinerat mentala och fysiska utmaningar på hotellet sett strålande resultat, säger Robert Grenmark.

Förutom den nybyggda hinderbanan kan konferensdeltagarna låna gåstavar, cyklar, kanoter, träningsskor, reflexvästar och annan träningsutrustning av hotellet. Simning i poolen eller Mälaren, löpning i skogen och boule eller power walks är andra aktiviteter som erbjuds. Hotellet har dessutom tagit fram en PT-meny med personliga tränare för alla tillfällen och grupper. Här kan man välja mellan en livs levande amerikansk Navy Seal av tuffaste slag till vd-konferensen och den pedagogiska pep talk-PT:n för glada träningsnybörjare.

Men det handlar inte om att vara en sportanläggning eller bara finnas till för vältränade deltagare.

­– Hos oss handlar inte konferensen om att ligga i hårdträning, bara äta sallad och vara superfit. Men vi tror helt enkelt att den som rör på sig orkar lite mer och då får man ta en extra kanelbulle till fikat, menar Robert Grenmark. Jag har alltid tränat och tävlat men alla har inte träning som livsstil och våra gäster ska själva få välja det de känner för att göra. Det går precis lika bra att låna gåstavar och ta ett varv runt området som att köra tre tuffa varv på hinderbanan. Det viktiga är att hitta sitt eget sätt, att hitta en utmaning som passar och känns kul.

Förutom satsningen på aktiviteter och träningsutmaningar har c/o Tammsvik Herrgård under hösten renoverat hela huvudbyggnaden till toppskick. Hotellets nya mötesrum bygger vart och ett på storytelling kring tidigare personligheter som figurerat på herrgården. Mötesrummet som uppkallats efter arrendatorn Arne, med en fäbless för brittiska eleganta bilar och engelskt murrig lantlig stil med rutiga tapeter och skinnfåtöljer, noggranna revisorn Malin träffas i sitt eget mötesrum, självklart med färgkoordinerade böcker i bokhyllan. Herrgårdens tidigare ägare Nick, hälsofantasten som var besatt av färgpsykologi har fått en möteslokal där grundfärgerna helt tagit över rummet och den som vill avsluta kvällen med ett parti rundpingis får sitt lystmäte tillfredsställt i en av loungerna. Fotokonst, en viktig del av hotellkedjan c/o Hotels personlighet, finns i varje vrå och till och med toaletterna har egna miniutställningar.

c/o Tammsvik Herrgårds nya möteskoncept Challenging Meetings lanserades i januari 2013.

Läs mer på careofhotels.com/tammsvik

c/o Hotels kan beskrivas som en samling, romantiker, innovatörer och gourméer. Vi består av de svenska hotellen c/o Grythyttans Gästgivaregård, c/o Häringe Slott, c/o Krägga Herrgård, c/o Tammsvik Konferens och c/o Villa Mälargården, samt amerikanska c/o The Maidstone i East Hampton, NY.