Midpoint AB

Hotellkedja hyllar molntjänster

Pressmeddelande  •  2008-05-05 12:00 CEST

Allt fler företag får upp ögonen för tjänster på webben i stället för vanliga tillämpningar. Ett av dem är hotellkedjan Svenska Möten, som numera mejlar med en tjänst från Midpoint. – Vi hade en gammal Exchangeserver som behövde uppgraderas eftersom den inte hanterar e-post i mobilen. När jag tittade runt stötte jag på Midpoint, säger Marcus Åkerlind, it-chef på Svenska Möten. – Den stora fördelen är att du inte behöver lägga ned så mycket tid på administrationen. På ett mindre företag som vi finns det inte så mycket resurser, säger Marcus Åkerlind som numera slipper hålla reda på till exempel säkerhetshål. HTC-telefonerna som använder Microsofts operativsystem Windows Mobile fungerar bäst. – När en Windows Mobile-telefon ska konfigureras är det bara att skicka ut ett sms som användaren öppnar och sedan är det klart, säger Marcus Åkerlind.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom