HTL hotels

Hotellkjeden HTL lager eget soundtrack sammen med Spotify - Inngår samarbeid med Spotify for å forsterke varemerket ytterligere

Press Release   •   Jan 12, 2016 09:00 CET

Den digitale og fremtidsrettede hotellkjeden HTL har inngår et samarbeid med Spotify-distributøren Soundtrack Your Brand for å forsterke sitt internasjonale konsept i form av spesialtilpasset musikk. Hvilket blant annet innbærer at HTLs gjester fra mer enn 100 steder i verden kan nyte den målgruppetilpassede musikken hvor de måtte ønske.

HTL er nå med andre ord i selskap med varmerker som Absolut Vodka, Stutterheim og Starbucks i form av å inngå et samarbeid med musikkdistributøren. Soundtrack Your Brand har kort forklart spesialisert seg på å sammen med Spotify forsterke utvalgte varmemerkers interaksjon via musikk.

Forsterker det internasjonale konseptet med musikk
Samarbeid mellom den digitale hotellkjeden og den populære musikktjenesten er et resultat av ønsket om å forsterke HTL sitt internasjonale konsept ytterligere. Noe som blant annet innebærer at gjester fra mer enn 100 plasser i verden nå kan ta med seg den etterspurte musikken hjem. Via Spotify kan HTL nå detaljstyre musikken på samtlige hoteller. Musikk som er spesialtilpasset målgruppen for å sikre et innbydende og velkomment miljø som gjenspeiler HTL sitt kvalitetskonsept.

Viktig med riktig musikk
Magnus Rydén, Head of Content på Soundtrack Your Brand, sier at det å spille musikk som reflekterer varemerket er essensielt.
– Musikk bidrar til et unikt og inspirerende miljø som assosieres med plassen. Vi tror at samarbeidet med HTL hotels, en internasjonal og tidsriktig hotellkjede som tør å teste ut nye innovative løsninger, vil bidra til ytteligere suksess for hotellkjeden, sier han.

HTL + Spotify – hjemme og borte
HTL hotels har siden etableringen i 2014 gått sin egen vei i form av hoteller med sentral beliggenhet for den moderne reisende som verdsetter høy kvalitet, personlig service og moderne design i kombinasjon med smarte digitale løsninger – der nå musikk også får en viktig plass.

Konsekvent lydspor
Gül Heper, Commercial Manager på HTL hotels, sier det er utfordrende for mange bedrifter å tilby et tydelig, tidsriktig og konsekvent musikktilbud som gjenspeiler varemerket i alle kanaler.
– Via samarbeidet med Spotify får vi tilgang til tjenestens omfattende musikktilbud, og kan derfor skape musikklister som er skreddersydd vår internasjonale målgruppe. Musikk som gjestene også kan nyte i sine egne hjem. På den måten får du med deg en del av vårt konsept hvor du enn måtte befinne deg, sier hun.

Samme musikk på alle HTL-hoteller
De unike spillelistene vil benyttes på samtlige HTL-hoteller. Listene er tilpasset døgnets tider og er skreddersydde for å sikre en varm og imøtekommende atmosfære. I hotellets lounge vil lydnivået alltid være tilpasset for at gjestene skal kunne kommunisere.

Sjekk ut musikken som spilles på HTL hotels på https://play.spotify.com/user/htl-hotels

Digital hotellkjede med kunden i fokus
Med mobilen som romnøkkel, enkel innsjekking og rombestilling døgnet rundt, tilbyr HTL hotels en forenklet digital og individuell reiseopplevelse. Du kan selv velge om du vil sjekke inn på vei til hotellet og få romnøkkelen direkte på mobilen eller raskt sjekke inn via et nettbrett på hotellet. HTL hotels nøkkelapp inkluderer også generell hotellinformasjon og en cityguide. Det er gratis trådløst nettverk på hele hotellet, og den tilkoblede gjesten kan trådløst speile sin mobiltelefon, sitt nettbrett eller PC/Mac på rommet LED-TV via Miracast og Airplay.

For ytteligere informasjon, kontakt:
Gül Heper, Commercial Manager HTL Hotels, telefon +46 72 386 94 52
E-post: gul.heper@htlhotels.com
Cornelia Brantås, Partner Relations Soundtrack Your Brand, telefon +46 76 868 82 34
E-post: cornelia@soundtrackyourbrand.com

Pressemeldingen og bilder er tilgjengelig på http://www.mynewsdesk.com/se/htl-sweden-ab

HTL hotels — 4 star quality and smartness

HTL hotels is an innovative new hotel chain, offering hotels with the best city center locations for the modern traveler who appreciates high quality, modern design, personalized service and an attractive price in combination with smart digital solutions for an improved travel experience. The first HTL opened in Stockholm, May 2014.

HTLHOTELS.COM