Hotelzon Sweden AB

Hotelzon lanserar gratis iPhone applikation!

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2010 16:01 CET

*Press release 7 januari 2010*

Hotelzon lanserar gratis iPhone applikation!

Hotelzon, en av Europas ledande aktörer inom hotellbokningsteknologi, lanserar en ny applikation tillsammans med iPhone. Lanseringen ger affärs- och privatresenärer möjlighet att boka hotell mobilt och applikationen finns redan att ladda ner från Appstore (Apple iPhone store).

Användare ges möjlighet att boka över 90 000 hotell fördelat på 180 länder och ca 20 000 städer. Applikationen är gratis att ladda ner och kan även användas i enighet med företagets resepolicy, där avtalspriser etc. bokas i realtid. Nyckelfunktioner i applikationen inkluderar:

GPS sökning – sökning med hjälp av kartor

Snabbsökning  - förenklad sökning baserad på destination

Avancerad sökning – detaljerad sökning

Applikationen innehåller även en “mina bokningar” sektion där användare enkelt kan administrera existerande bokningar. När en bokning är gjord erhåller användaren en omedelbar bekräftelse via SMS och telefonens GPS funktion kan guida användaren till det aktuella hotellet. iPhone applikationen är tillgänglig på 17 olika språk inklusive svenska, norska, danska och finska. Med en bas på 15 000 företag har Hotelzon redan idag över 100 000 användare genom sin första mobiltelefonlösning Hotelzon mobile 2.0.

Hotelzons VD Jani Kaskinen säger; ”Vi är mycket glada att kunna erbjuda våra tjänster till iPhone användare. Det innebär att resenärer kan dra nytta av alla de funktioner som systemet innebär och boka över 90 000 hotell till attraktiva priser. I dagens ekonomiska klimat är det viktigt för företagen att de anställda följer uppsatt resepolicy utan att göra avkall på säkerhet och kontroll. Bokningsbeteendet har förändrats i takt med ny teknologi och här ligger Hotelzon i framkant.”

- Slut -

Fakta Hotelzon

• Hotelzon är en ledande leverantör av hotellbokningar online med kunder inom hotell, företag, resebyråer, och partners.
  • Hotelzon erbjuder onlinebokning till over 90 000 hotell globalt och distribuerade över 1,2 miljoner rumsnätter till anslutna hotell 2008.
  • Hotelzon ha egna kontor i Sverige, Finland UK och Kina.
  • Adress: Hotelzon Sweden AB, Box 2303 403 15 Göteborg
  • Tel: +46 31 743 16 90

Web: www.hotelzon.se

För ytterligare information vänligen kontakta