Multilotto

HOW TO SPEND IT: Ferrari LaFerrari

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 11:24 CEST

Efterdyningarna från den 83:e Genevesalongen la sig sent i Mars. Det blev ett åskmöller av superbilspremiärer. McLaren visade upp sin P1 som tar upp kampen om ringen tillsammans med Porsches 918 Spyder. Ferrari stod inte lottlösa. Med sig hade de LaFerrari.

Inte helt oväntat är motorn placerad mellan hjulaxlarna, mer oväntat var att det blev en hybriddriven sådan. Man har satt ihop en 790-hästars V12 med en 160-hästars elmotor och får därför ut en totaleffekt på 950 hästkrafter.

LaFerrari fullkomligen slungar iväg dig från 0 till 100 på mindre än 3 sekunder. 200 km/h passeras efter sju sekunder och du är uppe i 300 km/h på 15 sekunder. Runt Ferraris klassiska testbana Fiorano är den hela tre sekunder snabbare än sin legendariske förfader, Enzo. Totalt kommer Ferrari att bygga 499 st bilar.

Inte dåligt.

Kamma hem veckans Euromillionsjackpot på 1,6 miljarder kronor och du kan köpa 100 LaFerrari. Och ha pengar över till soppa.

Spela på Euromillions nu!

Multilotto är en ledande lotto-portal som erbjuder säkra och konkurrenskraftiga köp av spel från de globala lotterierna Mega Millions, Powerball, Euromillions och Eurojackpot.