Multilotto

HOW TO SPEND IT: Tuatara SSC

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2013 10:37 CEST

SSC Tuatara är ett monster tillverkad av SSC eller Shelby Super Cars i ett försök att göra anspråk på titeln "världens snabbaste serietillverkade bil". SSC är inte ett stort företag i förhållande till den nuvarande mästaren man har utmanat - Bugatti som ägs av Volkswagen. Tuatara visades upp på Dubai International Motor Show 2011 och även om den var prissatt till $1,3 miljoner så såldes 10 styckna under självaste showen. Bilen kommer som en mycket värdig efterträdare till SSC Ultimate Aero och den har en effekt-viktförhållande på 1,125 hk per ton. SSC Tuatara innehar en massiv motorn i sitt skal. Motorn är en 6.8 liter, twin-turbo V8 och den har utvecklats in-house. De kolossala 1350 hk som motorn ger gör denna superbil till en raket på hjul!

Spela på Powerball ikväll så kanske du har chansen att köpa denna superbil!

Multilotto är en ledande lotto-portal som erbjuder säkra och konkurrenskraftiga köp av spel från de globala lotterierna Mega Millions, Powerball, Euromillions och Eurojackpot.