HP

HP Design Challenge 08 – De lyckliga vinnarna är utsedda

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2008 14:50 CEST

Fyra lyckliga auktionsvinnare lyckades ta hem kampen om varsin sprillans ny HP-dator och en unik specialdesignad kringprodukt, skapad av en svensk designer. Samtidigt bidrog de, tillsammans med HP, till att skänka närmare 35 000 kr till BRIS viktiga verksamhet.

Tradera-auktionerna, som avlutades på söndagskvällen, var en del i HP Design Challenge 08 där fyra svenska designers under sommaren skapade kringprodukter till HPs datorer. I sin design har de inspirerats av mönstren på HPs bärbara konsumentdatorer.

De slutliga skapelserna bestod av en korsett och kjol av Stefan Wåhlberg, designern bakom kläderna i Let´s Dance, en "skateboard-dator" av Per Holknekt från Odd Molly, samt två datorväskor från kreatörerna bakom märkena Made by Noemi och Adora Design.

Auktionerna föregicks av en utställning i Gallerian där designobjekten och datorerna ställdes ut. När objekten slutligen lades upp till försäljning var det en hård kamp mellan budgivarna som kämpade om att vinna de åtråvärda objekten.

De fyra lyckliga vinnarna är sedan i söndags ägare av varsin helt ny bärbar HP-dator samt en designad produkt. Sammanlagt drog de fyra objekten in nästan 35 000 kr till BRIS. Det dyraste objektet, ett rosa och pepitarutigt datorfodral och en HP Pavilion HDX, skapat av Noemi Ivanova från Made by Noemi drog in 10200 kr.

- Vi är mycket tacksamma för bidraget från HP. Detta, liksom övriga bidrag från HP och allmänheten, är viktiga för att vi ska kunna fortsätta bedriva vår verksamhet, säger Heléne Tibblin, Samordnare företagsrelationer vid BRIS.

För bilder och kontaktinformation, vänligen kontakta:
Åsa Söderén, asa.soderen@hillandknowlton.com eller 08-402 89 40

Gunilla Lundqvist, marknadskommunikationschef HP Sverige, tel: 08-524 90400

Karin Eriksson, marknadschef för PSG på HP, tel 08-524 959 32

Om HP
HP, världens största teknikföretag, erbjuder skrivare, datorer, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur som förenklar den tekniska upplevelsen för alla sina kunder, allt från hemanvändare till de största företagen. HP slutförde förvärvet av EDS den 26 augusti 2008. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på www.hp.se.

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/rss