HP

HP erbjuder anpassningsbar infrastruktur i en låda för medelstora företag

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2008 10:17 CEST

Stockholm den 15 september 2008 - HP släpper nu HP Adaptive Infrastructure in a Box, en lösning framtagen för företag med mellan 100 och 999 anställda, som hjälper till att sänka teknikkostnaderna samtidigt som den operationell effektiviteten ökar och oplanerade systemstillestånd minskar.

HP Adaptive Infrastructure in a Box utgörs av utvalda produkter och tjänster inom servrar, lagring, administration, automatisering, strömförsörjnings- och kylningstekniker, virtualisering och säkerhet. Lösningen bygger på HPs BladeSystem-produkter samt Microsoft Windows Server 2008.

- Med vår nya lösning kan vi hjälpa medelstora företag att lösa ett stort problem, att få en it-infrastruktur som håller för hårt tryck och samtidigt är lätt att hantera. Eftersom man dessutom lätt kan uppgradera den tekniska miljön utan att för den skull behöva råka ut för ett systemstillestånd gör att tekniken kan följa affärsverksamheten istället för tvärtom, säger Erik Hjalmarsson, produktchef, HP ProLiant servrar.

HP Adaptive Infrastructure in a Box är:

• Lättanvänd eftersom den bygger på automatiserad teknikutrullning och förenklad administration vilket minskar kraven på specialkunskaper.

• Prisvärd eftersom den minskar anskaffnings- och administrationskostnader. Lösningen tillhandahåller dessutom effektivt nyttjande av resurser såsom teknik, personal och energi.

• Pålitlig eftersom den minskar oplanerade systemstillestånd genom optimerad säkerhetskopiering och återställning, förbättrad säkerhet för servermiljöer, systemadministration och nätverksåtkomst såväl som förstärkt informationskryptering.

• Flexibel eftersom den innehåller ett stort utbud med produkter speciellt framtagna för medelstora företags behov och ger flexibilitet att genomföra förändringar vartefter affärsbehoven ändras.

• Miljöanpassad eftersom den både eliminerar onödig hårdvara och har en energieffektiv konstruktion.

Adaptive Infrastructure in a Box for Midsize Businesses bygger på HPs kompakta BladeSystem c3000-chassi. Andra produkter för mellanstora företag är HP ProLiant BL260c, ett energieffektivt och prisvärt tvåvägsserverblad, samt HP StorageWorks All-in-One SB600c Storage Blade, som ger tillgång till NAS-funktionalitet, shared storage array (iSCSI SAN) och datasäkerhet samlat under ett enkelt administrationsverktyg.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erik Hjalmarsson, produktchef på HP, tel: 08-524 94524
Gunilla Lundqvist, marknadskommunikationschef HP Sverige, tel: 08-524 90 400

Om HP
HP, världens största teknikföretag, erbjuder skrivare, datorer, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur som förenklar den tekniska upplevelsen för alla sina kunder, allt från hemanvändare till de största företagen. HP slutförde förvärvet av EDS den 26 augusti 2008. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på www.hp.se.

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/