HP

HP förlänger avtal med världsledande leverantör av utrustning och tjänster inom telekommunikation

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2013 08:10 CEST

HP Enterprise Services tillkännager att Ericsson, världsledande leverantör av utrustning och tjänster inom telekommunikation, har förlängt sitt avtal för tjänster i ytterligare tre år. Under perioden kommer de två företagen att fokusera på att omvandla Ericssons IT-miljö så att den kan möta framtida affärsbehov.

HP kommer att överföra Ericssons desktop-tjänster till en desktop-as-a-service-modell som använder HP Workplace360 Services med HP Client Virtualization Services. När detta är slutfört kommer majoriteten av Ericssons medarbetare att kunna nå de flesta av företagets applikationer och dokument oavsett vilken enhet de använder eller var de befinner sig.

HP kommer också att erbjuda HP Service Desk Services, som ger en standardiserad strömlinjeformad tjänstemodell där medarbetare får ett dedikerat kontaktcenter som kan hantera alla IT-relaterade händelser eller önskemål. Medarbetare erbjuds flertalet kontaktmöjligheter för att nå tjänsterna, exempelvis telefon, e-post, chat och en webbaserad självhjälp, som är ett steg mot mer självhjälpsbaserade lösningar.

Omvandlingen till molnbaserade IT-lösningar stödjer Ericssons mål att skapa mer flexibla, skalbara miljöer med standardiserade servicekostnader. Med en standardiserad miljö kan Ericsson sänka företagets IT-kostnader.

“Molnteknik ger globala företag som Ericsson möjlighet att skala och flexibilitet att växa samtidigt som företaget kan stödja allt mer mobila medarbetare att arbeta med sina kunder, oavsett var de befinner sig,” säger Kjell Ahlzén, VD HP Sverige . “Detta avtal bygger på vår tioåriga relation som affärspartner till Ericsson, och molnlösningar i världsklass som stärker medarbetares effektivitet samtidigt som företaget får möjlighet att fortsätta vara ledande inom sektorn för informations- och kommunikationsteknik.”

Om HP

HP skapar nya möjligheter för tekniken att ge en meningsfull och positiv inverkan på människor, företag, myndigheter, organisationer och samhälle. Som världens största teknikföretag erbjuder HP ett utbud lösningar som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och IT-infrastruktur för att lösa kundernas problem och behov. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the need to address the many challenges facing HP’s businesses; the competitive pressures faced by HP’s businesses; risks associated with executing HP’s strategy; the impact of macroeconomic and geopolitical trends and events; the need to manage third party suppliers and the distribution of HP’s products and services effectively; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; risks associated with HP’s international operations; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its suppliers, customers and partners; the hiring and retention of key employees; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended April 30, 2013 and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2012.  HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.