HP

HP ger färg åt småföretagare

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2008 11:56 CEST

HP lanserar idag ett flertal lösningar som ger småföretag möjlighet att åtnjuta fördelarna av färgskrivare med hög prestanda utan att behöva oroa sig för utskriftskostnader och samtidigt spara tid, pengar och minska energiförbrukning.

Det nya utbudet innefattar två nyheter i HP Color LaserJet-serien: HP Color LaserJet CP2020-serien och multifunktionsskrivarna i HP Color LaserJet CM2320-serien, vilka hjälper kunder att minska kostnaden med mer än 50 procent i jämförelse med en quick printer(1) samtidigt som priset är detsamma som för en svartvit HP LaserJet-skrivare.(2)

- En önskan från småföretagare har varit energisnåla skrivare som erbjuder en kostnadseffektiv möjlighet att skriva ut marknadsföringsmaterial, säger Maria Augustsson, marknadschef för HPs satsning på små och mellanstora företag. Den nya skrivarserien uppfyller dessa önskemål och bygger vidare på HPs historia av pålitlighet, oöverträffad prisvärdhet, användarvänlighet samt kompletterar HPs produktutbud av färgskrivare.

Lösningar som hjälper småföretag att öka sin synlighet
HP Color LaserJet CP2020-skrivarserie med HP ColorSphere toner erbjuder professionella färgutskrifter för små och medelstora företag. Användare kan enkelt skapa högkvalitativa resultat med hjälp av den medföljande mjukvaran HP Marketing Resources och startpaketet HP In-house Marketing. Skrivaren hjälper kunderna att öka sin produktivitet genom snabba utskrifter med inbyggt 10/100 Ethernet och automatisk dubbelsidig utskrift(4) samtidigt som skrivaren är energieffektiv tack vare HPs Instant-on teknik.

De mångsidiga multifunktionsskrivarna i HP Color LaserJet CM2320-serien är utvecklade för att hjälpa små och medelstora företag att utveckla professionellt marknadsföringsmaterial inhouse och samtidigt erbjuda möjligheter att skriva ut, kopiera, skanna och faxa. Skrivarna har även minneskortsläsare för att möjliggöra imponerande och högkvalitativa fotoutskrifter.(5)

Lanseringen kompletterar HPs tidigare produktutbud och erbjuder mer prisvärda färgutskrifter än någonsin tidigare.

Tillgänglighet och pris

HP Color LaserJet CP2020, pris från 3395 kr exkl. moms

HP Color LaserJet CM2320 MFP, pris från 4495 kr exkl. moms

Marcus Wollard, produktchef, HP Sverige, tel 08-524 94 645
Maria Augustsson, marknadschef små & medelstora företag, tel 08-524 93 824
Gunilla Lundqvist, marknadskommunikationschef HP Sverige, tel: 08-524 90400

Läs mer om vad skrivarnas miljömärkning ENERGY STAR® innebär i följande lättlästa dokument HP Eco Highlights label.

Om HP
HP, världens största teknikföretag, erbjuder skrivare, datorer, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur som förenklar den tekniska upplevelsen för alla sina kunder, allt från hemanvändare till de största företagen. HP slutförde förvärvet av EDS den 26 augusti 2008. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på www.hp.se.

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/rss

(1) InfoTrends, "The Cost of Print in the United States: An Analysis of In-House vs. Print Shop Costs," Aug. 27, 2007.

(2) Jämfört med HP LaserJet P2030 skrivarserie. Antag att kunden skriver ut minst 30 procent av sina totala sidor i färg med jämförbart innehåll i colour ISO/IEC 19798 test suite (www.iso.org/jtc1/sc28) och en total genomsnittslängd på tre sidor. Yields börjar använda ISO/IEC test standarder. Aktuell yields och kostnad varierar avsevärt beroende på om det är utskrivna bilder, antal färgsidor utskrivna eller kopierade samt andra faktorer.

(3) Automatic duplexing är standard i HP Color LaserJet CP2025dn Printer. HP Color LaserJet CP0225n erbjuder även manuell duplexing.

(5) Plats för minneskort finns tillgängligt i HP Color LaserJet CM2320fxi MFP.